Moro!
Nyt oon alottanu paranteleen mun kotistudiota. Mikkikoppi on tekeillä ja huoneen pientä akustoimista oon suunnitellu. Ainoat mitä oikeestaan tästä vielä puuttuu on kunnon studiomonitorit. Mulla on ollu käytössä Creativen Gigaworksin t40, mutta vaikka hyvin ja selkeästi nämä toistaa M-Audio Fast Trackin kautta, niin silti oon miettiny auttaisiko miksauksessa, jos hankkisin hyvät studiomonitorit? Mulla on Shuren SHR440 kuulokkeet ollu käytössä miksauksessa, mutta kuten arvata saattaa niin biisi ei kuulosta enää samalta kun vaihtaa kuuntelemisen kaiuttimille. Ja miksata osaan, siitä ei oo epäilystäkään ;D
Budjetti olis 300e, mutta avoin oon kalliimmillekkin ehdotuksille. Monitorien sijoittelun osaan, joten siitäkään ei jää tämä homma kiinni. Seuraavia oon miettiny:
Behringer b3030a, b2031a, Esi nEar08 experience, Genelec 6010a.
Miksaan HipHop-biisejä, joten alataajudetkin olis hyvä olla selvät. Muissa uskon, että bassoa löytyy, mutta miten nuo Genelecit? Onko kellään kokemusta niistä miten tarkka tuo 100hz alaspäin on? Luukuttamiseen nämä ei tule vaikka toisinaan sitäkin tulee harrastettua. Kertokaa kokemuksia kyseisistä monitoreista ja ehdottakaa muitakin ja kertokaa jos löytyy jotain vinkkejä kotistudioon liittyen. Ja jos tiedätte jotkut hyvät kaiutinjalustat niin saa linkata tähän, mutta voipi olla, että kaveri tekee ne.
Kotistudioon monitorit
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kotistudioon monitorit
Viesti Kirjoittaja mcTume »
-
Re: Kotistudioon monitorit
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Halvin pikaratkaisu voisi olla mahdollisimman isojen beerinkerien tai vastaavien hankkiminen.
Pitkällä tähtäimellä paremmat olisivat toki järkevät. Esimerkiksi Genelec, KRK vxt ja jostain syystä mua kiinnostaa Monkey Banana Turbot
Pitäisi päästä jonnekin kuuntelemaan niitä. Onko kellään sellasia?
Ja nää pienetkin laatupöntöt vaatii subin, jos bassoja meinaa miksata![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ja makuasioitahan nämäkin ovat![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vielä tuli mieleen alapäästä. Voisi olla hyvä käyttää jotain automaagista taajuusvasteen korjausta, kuten KRK Ergoa tai IK ARCia. Toki ennen niitä pitää tehdä kaikenlaista muuta akustista parannusta ja sijoittelua.
Pitkällä tähtäimellä paremmat olisivat toki järkevät. Esimerkiksi Genelec, KRK vxt ja jostain syystä mua kiinnostaa Monkey Banana Turbot
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ja nää pienetkin laatupöntöt vaatii subin, jos bassoja meinaa miksata
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ja makuasioitahan nämäkin ovat
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vielä tuli mieleen alapäästä. Voisi olla hyvä käyttää jotain automaagista taajuusvasteen korjausta, kuten KRK Ergoa tai IK ARCia. Toki ennen niitä pitää tehdä kaikenlaista muuta akustista parannusta ja sijoittelua.
Viimeksi muokannut Ana P, 24.6.2012 klo 11.58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka