Olohuoneen koko 6,5 m * 4,5 m. TV ja vahvistin sijaitsevat pitkän sivun oikeassa reunassa, sohva vastakkaisen pitkän sivun keskipaikkeilla.
Viesti Kirjoittaja umpio »
Viesti Kirjoittaja peku »
Viesti Kirjoittaja HarVen »
Viesti Kirjoittaja peku »
Viesti Kirjoittaja Jesukka »
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Viesti Kirjoittaja Buckley »
No nyt alkaa äänikentät muuttua
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Viesti Kirjoittaja stonepiano »
160 W / Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 kanava-ajolla, IEC)
175 W / Ch (6 Ω, 1 kHz, 10% THD, 1 kanava-ajolla, JEITA)
Dynaaminen Äänenvahvistus tekniikka (Dynamic Audio Amplification)
H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massiivinen High Power muuntaja
Non-Phase Shift Amp -piiritekniikka
VLSC™
Optimoitu äänenvoimakkuuden säädin
PLL (Phase Locked Loop) Jitter-poisto piiriteknologia S/PDIF
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Allaolevassa linkissä hiemän tarkennusta aiheeseen; bassokitaran ala E on 41 Hz, kontrabasso, piano ja urut vielä reilusti alle alinpien äänten osalta. Omasta mielestäni kunnon leffajytinät vaativat ainakin sen 30-35 Hz alapään, musaosasto tai ainakin miksaus hommelit +- 40 Hz, mieluummin alle. Omat genet menee muistaakseni johonkin 45 Hz (+-3db) ja jää vähän vajaaksi....stonepiano kirjoitti:Jep, opponoinpa hieman itseänikin, jos maanjäristystunnelmaa kaipaa, kyllä subbarin tarjoama viimeinen alaoktaavi on poikaa. Se onkin sitten enempi kropassa tuntuvaa meininkiä, mutta ulottuuhan kontrabasso ja flyygelikin jonnekin 50Hz- tienoille... kun oman keikkasettini jakarilla pelailin, hämmästyin kuinka harvoin missään pop- musassa tapahtuu mitään alle 60Hz... leffahommat erikseen.
Juu, virranannosta on tällöin kyse. Useimmat valmistajat haluavat myydä massiivisilla piikkitehoilla, mutta jatkuva RMS siniaallolla kertoo paremmin vahvistusasteen kyvyistä.PKivireki kirjoitti:^Edit. ja kai se on se Massiivinen High Power Muuntaja eli virtalähteen koko vahvistimessa tärkee, että jaksaa puhkua bassoa ja erottelua, näin ne isot pojat minulle nöösinä kertoi.
RELissä näyttäis olevan kaikki tarpeellinen terveen sub- osaston osaltaPKivireki kirjoitti:Noissa "laatupeleissä" taitaa olla ainakin vaiheenkääntö eli phase, eli mulla se on RELissä "Mode" ja ollunna aina asennossa "0" ja hyvin pelittää:
Suhteellisen arvokkaita pömpeleitähän nuo on, jos ostaa uutena. Mutta olen sitä mieltä, että äänentoisto ja viina on paree olla keskihintaista tai vähän pikkuisen kallista, halvalla ja sikahintaisella tulee huijatuksi.
Itse olen melkein kaiken ostanut käytettynä tai demolaitteena, pl. AppleTV ja DAC.
Tuossa olisi mielestäni jollekin kokeilemisen arvoinen laite edullisesti, mikäli aikoo katsella elokuvia, televisiota tai kuunnella musaa samasta vempeleestä:
https://www.hifikulma.fi/epages/hifikul ... TX-NR656-B
Tehosta ja tälle sopivista kaiuttimista en osaa sanoa juuta enkä jaata, koskapa valmistajien ilmoittamat tehot ja termit on joskus kerrassaan kryptisiä, kuten "Massiivinen High Power Muuntaja":
160 W / Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 kanava-ajolla, IEC)
175 W / Ch (6 Ω, 1 kHz, 10% THD, 1 kanava-ajolla, JEITA)
Dynaaminen Äänenvahvistus tekniikka (Dynamic Audio Amplification)
H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massiivinen High Power muuntaja
Non-Phase Shift Amp -piiritekniikka
VLSC™
Optimoitu äänenvoimakkuuden säädin
PLL (Phase Locked Loop) Jitter-poisto piiriteknologia S/PDIF
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”