Logic 7 ja Powerbook?!
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Logic 7 ja Powerbook?!
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Jouluinen tervehdys kaikille! Selailin tuossa aaton ratoksi Riffiä, ja huomasin Logic seiskan laitevaatimusten olevan suht kovat (Dual G4 or G5). Kysymys kuuluukin, että onko käyttäjäkokemuksia seiska versiosta powerbookilla pyöritettynä. Oon/olin ostamassa tammikuussa PB:n, mutta jos ei Logic 7 pyöri sillä, on mietittävä jotain muuta vaihtoehtoa! Tokihan tammikuun kymmenennes on toivoa täynnä...
Allekirjoitus
-
Re: Logic 7 ja Powerbook?!
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Applen sivuilta:
System Requirements
- Macintosh computer with PowerPC G4 or faster processor (G5 or dual G4 processors recommended)...
Eli kyllä se PB:llä pyörii.
System Requirements
- Macintosh computer with PowerPC G4 or faster processor (G5 or dual G4 processors recommended)...
Eli kyllä se PB:llä pyörii.
-
Kyllä mä uskoinkin, että pyörii kyllä, mutta mitään elämää suurempaa proggista ei välttämättä toteuttaa. No ei se mitään, midiä sitä tulee yleensä pyöriteltyäkin. Siksi vaan kyselen, etten joudu ostopäätöstäni sitten myöhemmin katumaan!
Allekirjoitus
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Ei oo mulla omia kokemuksia. Itellä on toi G5 Logicin kaverina. En ole kuullut kenenkään valittelevan, ettei uudella PB:llä saisi hommia tehtyä. Kannattaa käydä vaikka OS X Audiossa kattelemassa ihmisten kokemuksia.
-
Jep. Kiitos vinkistä, tuoltahan ne vastaukset löytyi. Joutuu hipsimään Kampus Dataan PB:tä hakemaan parin viikon päästä.[Kannattaa käydä vaikka OS X Audiossa kattelemassa ihmisten kokemuksia.

Allekirjoitus
-
Viesti Kirjoittaja Veijo »
Kyllä toimii ihan hyvin, kunhan tehoa on sen gigahertsin paremmalla puolella. Audion äänittäminen onnistuu usemmallekin raidalle, mutta resurssiahneimpien softainstrumenttien ja efujen kanssa tulee katto vastaan melko nopeasti.
Eli: vältä turhia päällekkäin lätkittyjä inserttiefektejä, käytä niitä väylässä niin usein kuin mahdollista ja jäädyttele raitoja tiuhaan plus säädä polyfoniat niin pieneksi kuin mahdollista. Itse olen leikkinyt 1,25 gigahertsin G4:lla, jolla pystyi ajamaan muutamaa sämpleriä ja synaa efekteineen yhtä aikaa, ja tämä riittänee useimmille.
Hanki kunnolla muistia, ulkoinen FireWire800-kiintolevy äänittämiseen sekä ulkoinen interface äänelle. Jo tällä setillä pääsee pitkälle, koska Logic Pro 7 on bugisuudestaan huolimatta pirun monipuolinen ohjelma.
Eli: vältä turhia päällekkäin lätkittyjä inserttiefektejä, käytä niitä väylässä niin usein kuin mahdollista ja jäädyttele raitoja tiuhaan plus säädä polyfoniat niin pieneksi kuin mahdollista. Itse olen leikkinyt 1,25 gigahertsin G4:lla, jolla pystyi ajamaan muutamaa sämpleriä ja synaa efekteineen yhtä aikaa, ja tämä riittänee useimmille.
Hanki kunnolla muistia, ulkoinen FireWire800-kiintolevy äänittämiseen sekä ulkoinen interface äänelle. Jo tällä setillä pääsee pitkälle, koska Logic Pro 7 on bugisuudestaan huolimatta pirun monipuolinen ohjelma.
-
Viesti Kirjoittaja psps »
kun hankintalistalle päätymässä PB ja Logic pro 7
(powerbook liikuteltavuuden vuoksi)
ulkoiseksi kovalevyksi - mitä suosittelette?
interface äänelle - olisiko RME:n tuote sopiva ko pakettiin?
sujuuko projektin tallentaminen laadukkaasti CD:lle / DVD:lle (jos tilaan SD:n) vai sisäinen vs. ulkoinen asema?
aikomus siis tehdä pohjatyötä himassa ja jatkaa pro-pajalla
onko mitään järkeä, vai tarvitaanko semi-pro-poppia-kansalle-projektiin ehdottomasti powermaccia?
kiitos valistuneista näkemyksistä
[H][H]
PSPS
(powerbook liikuteltavuuden vuoksi)
ulkoiseksi kovalevyksi - mitä suosittelette?
interface äänelle - olisiko RME:n tuote sopiva ko pakettiin?
sujuuko projektin tallentaminen laadukkaasti CD:lle / DVD:lle (jos tilaan SD:n) vai sisäinen vs. ulkoinen asema?
aikomus siis tehdä pohjatyötä himassa ja jatkaa pro-pajalla
onko mitään järkeä, vai tarvitaanko semi-pro-poppia-kansalle-projektiin ehdottomasti powermaccia?
kiitos valistuneista näkemyksistä
[H][H]
PSPS
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka