Hei...
Onko ihmisillä kokemusta kuinka hyvin space designer toimii 'pienillä' prosessoreilla?
Itselläni on armotta edessä uuden macin osto koska miksailen biisejä tällä hetkellä iBookilla ja tehot loppuvat kesken niin että SD:stä ei juuri ole hyötyä.
Tällä romulla pyörii n. 24-32 audio raitaa ihan jees, mutta ongelmia syntyy heti jos tyrkkään jonkun kaikuplugarin sekaan. (tästä syytä teen yleensä kaiut Lexiconin MPX 500:sella s/pdif bounceina)
Se mitä haluaisin koneeni pyörittävän olisi suurin piirtein 18-28 raitaa joissa olisi sitten n. 2-8 sendiä reverbeillä (sanotaan vaikka 2 x silver verb, 2 x platinum verb ja 2 x S-Designer) kompuraa käytän aika vähän eq-ta melkein joka raidalla muita efektejä todella vähän.
kymysys on siis ihmisille joilla on jonninlainen studio setuppi pöytä macintoshilla. ainahan näihin on vastaus että mitä enemmän prossua sitä enemmän kaikuja voi laittaa, mutta mikä on minulle hyvä?
1. riittääkö Tupla G4 1Ghz power pönttö?
2. Riittääkö G5 1.6 Ghz pönttö?
3. Pitääkö oikeasti ostaa joku tupla G5 1.8Ghz power laatikko?
Space designer ja prosessori???
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Space designer ja prosessori???
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Dual 1.8:lla sain 23kpl 44.1kHz:lla: kuva
96kHz:lla turha yrittää montakaan tai yhtään mitään jos minulta kysytään.
iBook G4 1.42GHz:lla sain yksinään pyörimään 5kpl space designereita jos oikein muistan.
96kHz:lla turha yrittää montakaan tai yhtään mitään jos minulta kysytään.
iBook G4 1.42GHz:lla sain yksinään pyörimään 5kpl space designereita jos oikein muistan.
-
Viesti Kirjoittaja Jokke »
Moi !
on hieman vaikea sanoa ulkopuolisena mikä sinulle riittää. Yleensä olen itse käyttänyt seuraavaa mottoa: osta niin iso kone kuin "takapuoli kestää". Minulla takapuoli riitti 1 GHz DP G4 myllyyn ja ja hyvin on Logic Pro toiminut ja Space Design myös. Olen laskenut että tällä koneella pärjää vielä 1-2 vuotta ja sitten softien vähimmäisvaatimukset menevät ohitse. Kannattaa siis lukea softien vähimmäisvaatimuksia ja ostaa pari pykälää isompi mylly.
Huomaa että Logic Prossa on kiertotie lukuisille tehosyöpöille pluggareille. Voit jäädyttää raidat jolloin pluggari ei enää kuormita prossua. Myös MIDI- raitoja/ulkopuolisia äänilähteitä käyttämällä voi kuormitusta vähentää kun säädetään pluggareita. Lisäksi välimiksaus on keksitty ! Hyvällä ennakkosuunnittelulla kyllä pärjää.
Suurilla raitamäärillä täytyy koneen olla myös hyvin viritetty ja huolehtia järjestelmän puhtaudesta. Kaikki turhat ohjelmat pois !
Terv. JS
on hieman vaikea sanoa ulkopuolisena mikä sinulle riittää. Yleensä olen itse käyttänyt seuraavaa mottoa: osta niin iso kone kuin "takapuoli kestää". Minulla takapuoli riitti 1 GHz DP G4 myllyyn ja ja hyvin on Logic Pro toiminut ja Space Design myös. Olen laskenut että tällä koneella pärjää vielä 1-2 vuotta ja sitten softien vähimmäisvaatimukset menevät ohitse. Kannattaa siis lukea softien vähimmäisvaatimuksia ja ostaa pari pykälää isompi mylly.
Huomaa että Logic Prossa on kiertotie lukuisille tehosyöpöille pluggareille. Voit jäädyttää raidat jolloin pluggari ei enää kuormita prossua. Myös MIDI- raitoja/ulkopuolisia äänilähteitä käyttämällä voi kuormitusta vähentää kun säädetään pluggareita. Lisäksi välimiksaus on keksitty ! Hyvällä ennakkosuunnittelulla kyllä pärjää.
Suurilla raitamäärillä täytyy koneen olla myös hyvin viritetty ja huolehtia järjestelmän puhtaudesta. Kaikki turhat ohjelmat pois !
Terv. JS
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
Tuppu, sullahan näyttää olevan kaikki raidat stereo raitoja eli voisin väittää että saat 46 SD:tä pyörimän
!!
Luulis hyväksi aluksi riittävän ?
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Luulis hyväksi aluksi riittävän ?
blop!
-
Joo johonkin tuommoiseen olisi kait varaa kun joku suostuisi myymään... pääsisi vihdoin tuosta PuuCeestä eroon samalla?Jokke kirjoitti:Moi !
Minulla takapuoli riitti 1 GHz DP G4 myllyyn ja ja hyvin on Logic Pro toiminut ja Space Design myös.
Minkälaisia setuppeja sulla on pyörinyt tuolla koneella?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
blop!
-
Joo no stereona käytän reverbejä aina, eli sikäli toi 23 on realistinen määrä. Taino ei ole realsitinen sen suhteen, että ei misssän projektissa voi käyttää noin monta ilman että projekti sois pykimättä. Muut plugarit ja kaikki kötöstykset vievät resursseja sens verran, että harvoin cpu-mittarit tapissa pääsee tekee, varsinskin jos käyttää dsp-kortteja.
Mun työskentely perustuu lähes kokonaan ulkoisten synien ja dsp-kiihdytettyjen efektien käyttöön g5:n omien tehojen toimiessa vain logicin pyörittämiseen. Toki käytössä on logicin omia plugareita ja jotain sample-matskua, mutta ne eivät paljon tehoa vie. Esim. space designereitä en yleensä käytä projekteissa ollenkaan. Yhtä maksimissaan jos käytän. Ehkä sitten pitäis käyttää enemmän ja hieman kummallisempien efektien luontiin. Mulla ei oo tarkotus vaihtaa musakonetta moneen vuoteen. En tykkää käyttää tehosyöppöjä 3rd party plugareita. Tehoa ei tartte, jos ei lähde softan mukaan. Ja g5:ssa sitä on kuitenkin vaikka lähtiskin.
edti. haha, hassuja typoja, joten enpä edes korjaa.![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mun työskentely perustuu lähes kokonaan ulkoisten synien ja dsp-kiihdytettyjen efektien käyttöön g5:n omien tehojen toimiessa vain logicin pyörittämiseen. Toki käytössä on logicin omia plugareita ja jotain sample-matskua, mutta ne eivät paljon tehoa vie. Esim. space designereitä en yleensä käytä projekteissa ollenkaan. Yhtä maksimissaan jos käytän. Ehkä sitten pitäis käyttää enemmän ja hieman kummallisempien efektien luontiin. Mulla ei oo tarkotus vaihtaa musakonetta moneen vuoteen. En tykkää käyttää tehosyöppöjä 3rd party plugareita. Tehoa ei tartte, jos ei lähde softan mukaan. Ja g5:ssa sitä on kuitenkin vaikka lähtiskin.
edti. haha, hassuja typoja, joten enpä edes korjaa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JohTu »
SDn tehoihin vaikutta myös presetti. Pienet lyhyet IR:ät syö vähemmän tehoja kuin pitkätkestoiset. Aika kovia lukuja 23 SDtä, ja kone vielä jaksaa pyöritää niitä vai? Ajoitko niitten läpi jotain.
Ja kyllä se teho vaan on tervetullutta. Virtuaali instruista voidaan tehdä paremman kuulosia. Esim SpaceDesigner ja vaikkapa uus Zebra, josta beta saatavilla. http://www.u-he.com/Zebra2/
Ja kyllä se teho vaan on tervetullutta. Virtuaali instruista voidaan tehdä paremman kuulosia. Esim SpaceDesigner ja vaikkapa uus Zebra, josta beta saatavilla. http://www.u-he.com/Zebra2/
-
Hei kiitti tuosta linkistä... näyttää aika mielenkiintoiselta!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
taidan alkaa säästää power makkia varten. vielä ehtii apurahaa kerjäämäään!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
taidan alkaa säästää power makkia varten. vielä ehtii apurahaa kerjäämäään!
blop!
-
Jep, tuo 23 space designeriä oli vain aika staattinen testi. Projekti sisälsi vain 20 kpl stereoraitoja (24bit 44.1kHz) ja jokaisella raidalla oli 1 space designer. Lopussa lähdin kiertämään uutta kierrosta jolloin kolmelle ekalle raidalle tuli yhteensä 2kpl space designereitä. Käytin impulssivasteina enimmäkseen vain todella pitkiä vasteita, luokkaa 3-7 sekuntia, sekalainen nippu erilaisia eri kanavilla. Kuten edellisessä postissa sanoin, niin kone siis jaksaa pyörittää 23kpl, mutta cpu-mittarit on ihan tapissa. Oikeassa projektissa 23 space designeriä tolla koneella ei ole toteutetavissa, koska muut plugarit vievät myös resursseja ja mitä enemmän erilaisia kytkentöjä ja esim. juuri dsp-kortit syövät myös tietyn verran resursseja, niin 100% cpu:hun ei koskaan päästä. Niin ja jos katsoi sitä mun screenshottia, niin siitä näkee, että ajoin niiden kaikkien läpi jotain ja se jotain oli stereo pcm-ääntä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka