Heips
Ostin M-audio Radium 61 keyboardin. Asensin rompulta kaikki mitä siinä oli mm. keystation ja ozone -ohjelmat.
Myöhemmin tajusin että ne ei vissiin olleetkaan ohjelmia vaan vääriä ajureita ja asentelin lisää ajureita netistä. Huom, olin lukenut kaikki readme-tiedostot koko ajan. M-audion sivulla oli pari sataa ajuria ilman että olis kerrottu että mitä mikäkin edes tekee. Tosi paska firma. Olen ostanut -lähinnä töihin- hardista ja softaa parilla miljoonalla, enkä ole aikoihin törmännyt näin surkeaan firmaan.
Kysymys:
1) miten voin katsoa että onko mulla nyt mitään ajureita missään ? Mac 10.4.4
2) millä ohjelmalla voisi testata jotain ääntä, jotta tietäisi että keyboard toimii (vaikka mukana ei tullut edes virtalähdettä, pelkkä usb-kaapeli).
3) Mulla ei ole garagebandiä, koska olen yrittänyt tilata sitä apple storesta monta viikkoa, mutta eivät vaan suostu myymään Suomeen. Kaupoissa ei ole, eikä ole tietoa myydäänkö sitä edes kaupoissa. Mistä ihmeestä sen saa ?
Just tämmöisen saikkauksen takia siirryin pois windowsista ja linuxista. Tosi kypsää jos m-audio toimitti mulle väärän laitteen ajurirompun.
Miten m-audio radium61 kuulumaan ?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten m-audio radium61 kuulumaan ?
Viesti Kirjoittaja ahlstran »
Hopeinen omena on surkea ja paha foorumi, koska se ei anna poistaa tunnusta täältä.
-
Re: Miten m-audio radium61 kuulumaan ?
Viesti Kirjoittaja MVi »
ahlstran kirjoitti: Heips
Ostin M-audio Radium 61 keyboardin. Asensin rompulta kaikki mitä siinä oli mm. keystation ja ozone -ohjelmat.
Myöhemmin tajusin että ne ei vissiin olleetkaan ohjelmia vaan vääriä ajureita ja asentelin lisää ajureita netistä. Huom, olin lukenut kaikki readme-tiedostot koko ajan. M-audion sivulla oli pari sataa ajuria ilman että olis kerrottu että mitä mikäkin edes tekee. Tosi paska firma. Olen ostanut -lähinnä töihin- hardista ja softaa parilla miljoonalla, enkä ole aikoihin törmännyt näin surkeaan firmaan.
Kysymys:
1) miten voin katsoa että onko mulla nyt mitään ajureita missään ? Mac 10.4.4
2) millä ohjelmalla voisi testata jotain ääntä, jotta tietäisi että keyboard toimii (vaikka mukana ei tullut edes virtalähdettä, pelkkä usb-kaapeli).
3) Mulla ei ole garagebandiä, koska olen yrittänyt tilata sitä apple storesta monta viikkoa, mutta eivät vaan suostu myymään Suomeen. Kaupoissa ei ole, eikä ole tietoa myydäänkö sitä edes kaupoissa. Mistä ihmeestä sen saa ?
Just tämmöisen saikkauksen takia siirryin pois windowsista ja linuxista. Tosi kypsää jos m-audio toimitti mulle väärän laitteen ajurirompun.
Näyttäisi olevan uusin tuo MIDI_USB_OSX_3.2.1.dmg, löytyy täältä:
www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&k=driver&s=3&p=ceda435e2dd7ce8d3b13c45796925b27&o=Mac+OS+10.4.3&f=564
Radium 61 toimii kun laittaa USB-letkun kiinni minin USB-porttiin.
1) Ajuriasennuksia voi tutkia vaikka Macintosh HD/Kirjasto/Receipts, kun katselee listanäkymässä ja valitsee lajittelun muutosajan mukaan, uusimmat asennukset näkyvät listan kärjessä.
Toinen paikka Macintosh HD/Kirjasto/Audio/Midi Drivers
2) Testi onnistuu vaikka iPianolla.
3) Garageband piti tulla minin mukana. Ettei vaan lymyäisi jo asennettuna jossain ohjelmat-kansiossa tai jollain asennuslevyllä. Kokeile kirjoittaa Spotlightin ikkunaan "Garageband". Jos ei löydy millään, niin täällä joku myy oman iLife-pakettinsa hetikohta uusien ´06-pakkausten saapumisen jälkeen. AppleStorestakin sen saa hankittua. Suomen Storesta, meinaan.
store.apple.com/Apple/WebObjects/fistore/
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka