Toimiiko Protools Macbookissa?
-
Toimiiko Protools Macbookissa?
Viesti Kirjoittaja luckyman »
Minulla on tuo Mbox ja sen kylkiäisenä tullut Protools LE 6.9. Tämä setti toimi hyvin iBookissa, mutta nyt Macbookissa se taitaa olla mahdotonta. Olen sen verran perillä tästä, että tiedän että minun täytää ostaa Protools LE päivitys 7 ja sen jälkeen päivittää se 7.1.1 tai vastaavaan, jotta Protools toimii Intel-prossujen kanssa.
Mielestäni Digidesignin sivuilla mainitaan, että Macbook Pro:t ovat jo tuettuja ja niissä Protools LE 7.1 toimii, mutta tietääko joku, miten asia on Macbookkien kanssa?
Jos nyt ostan upgradeauksen, niin lähteeköhän homma toimimaan? Uskaaltaako joku arvata, tai onko joku jopa kokeillut?
Cheers!
-
Macbook & ProTools
Viesti Kirjoittaja Ssound »
Itse pyörittelen MacBookilla (2GHz - 2G-ram - Lacie 250G Firewire asema) Digi 002-rackia ja toimii & pyörii erittäin liukkaasti.
ProTools softaversio on siis 7.1.1 ja siihen on tullut jo monta cs päivitystä.
..Käsittääkseni M-box on samassa ajassa 002:sen kanssa, eli pitäisi pelittää..
Jos siitä ei ole liian kauan aikaa, kun ostit paketin, olet oikeutettu lataamaan uudet päivitykset ilmaiseksi! (En muista aika rajoituksia) mutta itse olin ostanut 6.9 päivityksen juuri rajojen puitteissa.
MacBookissa kannattaa olla se 2 G -rammia, koska noviisikin jo huomaa koneen suorituskyvyssä 50% parannuksen "karvalakkiin" (512-ramm) verrattuna.
Ainoa ongelma tällä hetkellä on plug-inien toimivuus!
Waves tosin on Digidesignin support foorumin huhujen mukaan julkaisemassa aivan lähiaikoina intel-prosessorille tuetut päivitykset!
Digidesignin omat BombFactory plugarit (pulteg eq:t, kompurat yms.) on jo tuettuja (yllätys - yllätys) ja muutaman muunkin valmistajan, mutta eiköhän tässä kesälomien ja muun intel- siirtymisen mullistuksissa ala kaikilta muiltakin valmistajilta tukea jo tulla!
Hyvä paikka seurata ongelmia ja ratkaisuja on Digidesignin support forum, jossa tuotteen käyttäjät eripuolilta maailmaa kiroavat ja hihkuvat onnesta tukiessaan toisiaan bugien luvatussa maailmassa! ( http://duc.digidesign.com/ )
Toivottavasti jeesasi!
--- Ssound ---
-
Kiitos vastauksesta! Mukava kuulla, että PT pyöri Macbookissa - uskaltaa sitten tilata päivityksen. En usko, että olen oikeutettu ilmaiseen päivitykseen, koska ostin Mbox:n käytettynä...
Muistia on giga, eiköhän sillä alkuun pääse. Plugareita minulla on ne samat, mitkä tuli tuon laitteen mukana, ja ne ovat myös DD:n käsialaa, joten eiköhän ne ne myös toimi.
Cheers 8)
-
Re: Macbook & ProTools
Viesti Kirjoittaja argo_hoo »
Todella lähiaikoina sillä Intel-versiot Wavesin koko tuotantolinjasta on jo saatavilla...Ssound kirjoitti: Ainoa ongelma tällä hetkellä on plug-inien toimivuus!
Waves tosin on Digidesignin support foorumin huhujen mukaan julkaisemassa aivan lähiaikoina intel-prosessorille tuetut päivitykset!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täältä lisää aiheesta
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Joo, Toolssin "dongle" on se itse rauta, ei toimi koneen omalla corella. OS9:lle oleva kahdeksankanavainen PT Free tosin toimii ilman mitään, mutta ei pelaa Classicissa.Loopy kirjoitti:Eikös ProToolsissa ollut sama homma kuin eräässä valosoftassa.luckyman kirjoitti:Kaikki on suhteellista...Juu en ole katsonut, mutta ilmeisesti paljon enemmän...
Softa on ilmainen, mutta jotta sitä voisi käyttää täytyy olla dongle/konvertteri, ja se maksaa rutosti.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
M-Audiokin on nykyään osa tuota Avid-firmaa. Tästä seurasi tietty se että alkoivat pukkaamaan myös M-Audion rautaa jossa PT futaa myös. Nyt saa siis hintaan 269€ äänikortin ja 32-raitaisen ProToolssin. XP ja OS X.Joo, Toolssin "dongle" on se itse rauta, ei toimi koneen omalla corella. OS9:lle oleva kahdeksankanavainen PT Free tosin toimii ilman mitään, mutta ei pelaa Classicissa.
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html ... ed&x=0&y=0
-
Viesti Kirjoittaja MultiPena »
Tuo paketti sisältää vain softan, ei äänikorttia.Jone-51K kirjoitti:M-Audiokin on nykyään osa tuota Avid-firmaa. Tästä seurasi tietty se että alkoivat pukkaamaan myös M-Audion rautaa jossa PT futaa myös. Nyt saa siis hintaan 269€ äänikortin ja 32-raitaisen ProToolssin. XP ja OS X.Joo, Toolssin "dongle" on se itse rauta, ei toimi koneen omalla corella. OS9:lle oleva kahdeksankanavainen PT Free tosin toimii ilman mitään, mutta ei pelaa Classicissa.
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html ... ed&x=0&y=0
-
http://www.thomann.de/thoiw3_m-audio_de ... dinfo.html
-
..Ja alunperinhän tässä oli pelkästä softasta kyse..
M-boxia voi kuitenkin käyttää muidenkin ohjelmien kanssa..ei tarvitse olla ProTools!
Core-ajurit pitävät tästä huolen!
-
-
Terve Ssound,Ssound kirjoitti:No..miksikö ei sitten ostaisi saman tien m-boxia (n.470€) ja saa systeemistään mobiilin!
..Ja alunperinhän tässä oli pelkästä softasta kyse..
M-boxia voi kuitenkin käyttää muidenkin ohjelmien kanssa..ei tarvitse olla ProTools!
Core-ajurit pitävät tästä huolen!
Osaisitko sanoa, mitkä muut softat toimivat Mboxin kanssa? Onko esim Logicia mahdollista käyttää Mboxin kautta?Tai hätätilassa, vaikka Garage Bandia?
Cheers!
-
..foorumeilla ovat pyöritelleet logic:a yms.
..Jos aikoo pyöritellä muita ohjelmia kuin ProToolsia, on ensin käynnistettävä CoreAudio Manager, ja ottaa yhteys " rautaan ", ja vasta sen jälkeen käynnistää haluamansa ohjelma..niin sitten toimii..
..kun taas ProTools ymmärtää itse käynnistää CoreManagerin ja yhteyden rautaan..
..eli kyllä melkein kaikki mac-audio ohjelmat pitäisi toimia M-boxin kanssa..CoreManagerin avulla se toimii "äänikorttina / interfacena" aivan niin kuin muutkin raudat / äänikortit..
- Ssound
-
Wau! Loisto homma. Pitää testata tota... hmm... hieno juttu! Kiitos.Ssound kirjoitti:Demoilin tuossa garagebandia 002-rackilla..ja toimii todela hyvin..
..Jos aikoo pyöritellä muita ohjelmia kuin ProToolsia, on ensin käynnistettävä CoreAudio Manager, ja ottaa yhteys " rautaan ", ja vasta sen jälkeen käynnistää haluamansa ohjelma..niin sitten toimii..
..kun taas ProTools ymmärtää itse käynnistää CoreManagerin ja yhteyden rautaan..
..eli kyllä melkein kaikki mac-audio ohjelmat pitäisi toimia M-boxin kanssa..CoreManagerin avulla se toimii "äänikorttina / interfacena" aivan niin kuin muutkin raudat / äänikortit..
- Ssound
-
Terve,Ssound kirjoitti:Demoilin tuossa garagebandia 002-rackilla..ja toimii todela hyvin..
- Ssound
Sain vihdoinkin testattua tuota Mboxia GB:n kanssa, mutta en saanut sitä jostain syystä pelittämään. Otin ensin yhteyden "rautaan" ja käynnistin GB:n, mutta ei sitä Mboxia äänensisääntulo - valikosta kuitenkaan löytynyt. Mboxin omasta kuulokeliitännästä kuitenkin ääntä tuli, mutta sama signaali ei GB:hen kulkenut jostain syystä.
Pitääkö tässä käyttää jotain eritiyistä mojoa, että rauta ja softa tunnistavat toisensa, vai toimiko tuo 002 Rack kuvailemallasi tavalla?
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka