Kaverillani on pulma: Kun hän muuttaa iTunesissa mp3-failiin esim biisin nimen, esittäjän tms. tiedot ja kopioi ko. tiedoston ulkoiselle kovalevylle, niin nimi muuttuu takaisin siksi, mikä se oli alunperin. Esim jos on importannut epähuomiossa biisin nimellä Raita01, niin se nimi on ja pysyy. Itselläni tällaista ei tapahdu, enkä ymmärrä mistä johtuu. Missä vika? Käyttis on 10.3.9 ja MiniMacci. Ulkoinen on LaCie, joka on (kai) alustettu wintoosalle.
Arttu
mp3-failien nimet
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
mp3-failien nimet
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
-
Re: mp3-failien nimet
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kaverillasi ei todennäköisesti ole ruksattuna iTunesin asetuksista "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon" -kohtaa.ArttuL kirjoitti:Kaverillani on pulma: Kun hän muuttaa iTunesissa mp3-failiin esim biisin nimen, esittäjän tms. tiedot ja kopioi ko. tiedoston ulkoiselle kovalevylle, niin nimi muuttuu takaisin siksi, mikä se oli alunperin.
-
Viesti Kirjoittaja vesa411 »
Mulla on vastaavanlainen ongelma!
Työpöydällä on file/kansio jonka nimen muutin ja kappaleet saivat uudet nimet, mutta kun isken ne iTunesiin on kaikki piloilla ja nimet on CD 1 ja CD 2 ja biisit raita 1, raita 2 jne
Mites tää nyt selvitetään?
Mulla on valkattu "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon" -kohta!?
Ei auttanut...
Help meee
Työpöydällä on file/kansio jonka nimen muutin ja kappaleet saivat uudet nimet, mutta kun isken ne iTunesiin on kaikki piloilla ja nimet on CD 1 ja CD 2 ja biisit raita 1, raita 2 jne
Mulla on valkattu "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon" -kohta!?
Ei auttanut...
Help meee
-
Ne biisit on nyt kahdessa paikassa : sun työpöydällä ja iTunesin musiikkikansiossa. Kun muutat biisien nimiä iTunesissa se muuttaa vain ja ainoastaan musiikkikansiossa olevien kappaleiden nimet, työpöydälläsi kansiossa mahdollisesti oleviin saman biisin kopioihin se ei koske.vesa411 kirjoitti:Työpöydällä on file/kansio jonka nimen muutin ja kappaleet saivat uudet nimet, mutta kun isken ne iTunesiin on kaikki piloilla ja nimet on CD 1 ja CD 2 ja biisit raita 1, raita 2 jne
Ei auttanut...
Esimerkki : Kaveri lähettää mulle biisin, se tallentuu työpöydälle. Raahaan sen iTunesiin jolloin iTunes kopioi sen musiikkikansioonsa. Heitän alkuperäisen tiedoston työpöydältä roskiin ja täydennän iTunesissa esittäjän, kappaleen nimen yms. tiedot.
Raahaan biisin iTunesin kirjastosta työpöydälle (jolloin biisi kopioituu, kappale ei poistu iTunesista eikä deletoidu musiikkikansiosta), ja a vot : työpöydälläkin olevassa fileessä on nyt äsken iTunesissa tallentamani tiedot.
-
-
Jep
Hiffaan ton metadata jutun (kai)
Mulla ei ole iTunes kansiossa sen levyn biisejä! Työpydälle olen ladannut kansion, missä on kappaleita raita 1, raita 2 jne
(Olen muuttanyt kyseisten kappaleiden nimiä-->metadataa)
Kun isken/dräggään kansion iTunesin päälle lataantuvat kappaleet iTunesiin ja iTunes kansioon (right?) => Tapauksessani raita 1, raira 2 jne
Kysymys kuuluu: Miten saan nimet muutettua, mikäli olen nyt vain muuttanut metadataa? Haluan, että kappaleet näkyvät muuna kuin raita sitä raita tätä?
Täytyykö ne kappaleet NYT sitten muuttaa iTunesissa kuten matteus/2 neuvoi? Muuten muutan vain metadataa?
Ääääh Kauheeta säätäö...
Pitää varmaan kohta feidaa koko levy..?:)
Hiffaan ton metadata jutun (kai)

Mulla ei ole iTunes kansiossa sen levyn biisejä! Työpydälle olen ladannut kansion, missä on kappaleita raita 1, raita 2 jne
Kun isken/dräggään kansion iTunesin päälle lataantuvat kappaleet iTunesiin ja iTunes kansioon (right?) => Tapauksessani raita 1, raira 2 jne
Kysymys kuuluu: Miten saan nimet muutettua, mikäli olen nyt vain muuttanut metadataa? Haluan, että kappaleet näkyvät muuna kuin raita sitä raita tätä?
Täytyykö ne kappaleet NYT sitten muuttaa iTunesissa kuten matteus/2 neuvoi? Muuten muutan vain metadataa?
Ääääh Kauheeta säätäö...

Pitää varmaan kohta feidaa koko levy..?:)
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Eli ensimmäisenä raahaat ne iTunesin päälle (ja katsot että asetus " lisää biisit iTuneskirjastoon" on päällä jotta ne myös menee sinne). Sitte voit heittää työpöydältä alkuperäiset roskiin. Sitte muutat iTunesilla metadatat (jos kappaleet hukassa niin lisäyspäiväyksen avulla ne ylös). Artistin ja albumin muokatessa iTunes-kirjastoon tulee oikeat kansiot jos sulla on asetus "pidä musiikkikansio järjestettynä" päällä. Siitä en oo varma vaihtuuko filen nimi, mutta sen voit sitten tehä finderissa jos haluat
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
-
Kappaleet eivät siis kopioidu musiikkikansioosi vaikka olet ruksannut yllämainitun vaihtoehdon iTunesin asetuksista? Tarkistahan vielä kerran. iTunesin musiikkikansion sijainti näkyy iTunesin asetuksista (ei sillä että sinne kansioon tarvitsisi ikinä itse mennä koska kaiken voi hoitaa iTunesin kautta).vesa411 kirjoitti:Mulla ei ole iTunes kansiossa sen levyn biisejä! Työpydälle olen ladannut kansion, missä on kappaleita raita 1, raita 2 jne
Metadata, tässä tapauksessa ID3-tagit, sisältävät tietoja kuten kappaleen nimi, artisti yms. eli mikäli muokkaat kappaleiden nimiä niin muokkaat nimenomaan metadataa. Käänteisesti sanottuna : et voi muokata kappaleiden nimiä muokkaamatta metadataa.vesa411 kirjoitti:Kysymys kuuluu: Miten saan nimet muutettua, mikäli olen nyt vain muuttanut metadataa? Haluan, että kappaleet näkyvät muuna kuin raita sitä raita tätä?
Missä olet muokannut kappaleiden metadataa ennen siirtoa iTunesiin? Biisin nimiä yms. tageja voi muokata monella eri ohjelmalla, mutta ilmeisesti käyttämäsi metodi ei toimi koska iTunes paljastaa kappaleiden nimien olevan edelleen muotoa "Raita 1", jne.
Kuten yllä todettiin, tiedoston nimeäminen Finderissä ei ole sama kuin kappaleen nimen muuttaminen iTunesissa.
Kappaletta ei tässä tapauksessa mitenkään "muuteta" iTunesissa, vaan nimenomaan sen metadataa (nimi, artisti, albumin nimi, yms.) muokataan.vesa411 kirjoitti:Täytyykö ne kappaleet NYT sitten muuttaa iTunesissa kuten matteus/2 neuvoi? Muuten muutan vain metadataa?)
-
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
Kaverini ongelma ratkesi, tosin ihan toisin kuin oli neuvottu. Itsekin olin käsittänyt pulman väärin: Hän oli muuttanut iTunesissa biisin nimen aivan oikein, mutta itse mp3-tiedostossa nimen alussa oli aina numerosarja, eli raidan numero. Ja kun hän kopioi iTunesissa ihan oikein nimetyn biisin ulkoiselle kovolle, niin sen nimi alkoi aina raidan numerolla, mikä tosiaan on melkoisen sekavaa kun haluaisi tiedostojen olevan aakkosjärjestyksessä. Tämähän johtui siitä, että asetuksissa oli ruksi kohdassa "Luo tiedostonimiä, joissa on raidan numero". Tämän täpän kun ottaa pois, niin kaikista kirjaston musiikkitiedostoista voi halutessaan poistaa tuon raidan numeron. (Mikäli "Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä" ruksi on päällä). Kiitokset kommenteista.
Arttu
Arttu
-
EI JAKSA enäään
No niin eiköhän tää homma nyt oo ohi!! So overit!
Ei jaksa enään säätää
Säädin nyt ne biisit sinne iTunesiin ja sit sen kautta vaihdoin biisit ja sit viel varmistelin et ne kappaleet oli kaikki kanssa iTunes kansiossa...
Se siitä NYT kunnon tumut!
TSAU 8)

Ei jaksa enään säätää
Säädin nyt ne biisit sinne iTunesiin ja sit sen kautta vaihdoin biisit ja sit viel varmistelin et ne kappaleet oli kaikki kanssa iTunes kansiossa...
Se siitä NYT kunnon tumut!
TSAU 8)
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Miten iTunesissa olevan mp3-filen ID tageja sitten muutetaan? Meinaan, mulla on tuo Creativen MuVo, johon siirrettäessä ei esittäjän nimeä näy näytöllä, vaan ainoastaa, tyyliin "02- kappaleen nimi". Muutenkaan en pysty saamaan kansioihin iTunesista ladattuja biisejä, vaan kaikki biisit ovat samassa kansiossa.
-
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka