Apua tarvitaan elikkäs seuraavanlainen ongelma, Pro Tools ei enää avaudu olen asentanut softan uudelleen mutta ei auta. Softa versio on 7.3 le ja koneena on MacBook intel core 2.
7.3.1 m-powered lakkasi käynnistymästä kun asensin OS X:n ohjelmistopäivityksestä jonkun uusimmista paketeista, eikä suostunut lukuisista uudestaan asennuksista huolimatta toimimaan. Vasta käyttiksen uudelleen asennus auttoi, ilman sitä uusinta päivityspakettia. Jos joku tietää mikä osio (en muista mitä kaikkea siinä oli, ainakin Quicktime tms) ohjelmistopäivityksestä saa tämän aikaan niin tieto on tervetullut.
Munkaan PT ei käynnisty! Tilanne on ollut seuraavanlainen. Olen asentanut käyttiksen "arkistoi ja asenna" tyyppisesti. Suoritin päivitykset, jossa tuo 10.4.9 päivityskin oli (eikö vain?). Ennen päivityksiä en kokeillut PT:n toimimista, mutta ainakaan enää se ei käynnisty.
Onko ideoita? Ei kai uudelleenasennus...ei jaksais? Oikeuksien korjaus suoritettu.
Tämähän nyt ei tässä ketjussa esitettyjä ongelmia ratkaise, mutta itse otan ProToolsin, Logicin yms. sisältävän tuotantokoneeni systeemilevystä SuperDuperilla täydellisen backupin ennen minkäänlaisten käyttis- yms. päivitysten asentamista. Jos ongelmia ilmenee niin hommat jatkuvat välittömästi backup-driveltä ja probleemat voi ratkoa kaikessa rauhassa kun aikaa on.
Suosittelen tätä käytäntöä lämpimästi kaikille, ikinä en ole esim. käyttistä joutunut uudelleen asentamaan.
itellä oli toi ongelma et protools ei käynnistyny ollenkaa, pallo vaa pompahteli dockis. asensin ton combo updaten ni rupes toimii ?! 10.4.9 vai mikäsenyo oli asennettuna tähän valmiina ku pari kuukautta sitte ostin tän macbookin. eka mäkki. mut nii ihmetettyää vähän tollane et miksei se valmiiks koneessa oleva toimi vaa pitää asentaa tollane. mut sillä combo updatella alko pelaa. pc maailmasta tulleena hämmästyttää vähä ku yleensä niillä uusilla versioilla nimenomaan toimii..
Viimeksi muokannut Masta, 7.5.2007 klo 22.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
matteus/2 kirjoitti:systeemilevystä SuperDuperilla täydellisen backupin ennen minkäänlaisten käyttis- yms. päivitysten asentamista. Jos ongelmia ilmenee niin hommat jatkuvat välittömästi backup-driveltä
Sama homma, lisäksi on yksi levy jossa 10.3.4 ja PT 6.2.2 = toimivin yhdistelmä vanhojen plugien kanssa. Pidän tuota ainakin niin kauan kuin sillä boottaavia koneita kotona on.
Masta kirjoitti:itellä oli toi ongelma et protools ei käynnistyny ollenkaa, pallo vaa pompahteli dockis. asensin ton combo updaten ni rupes toimii ?! 10.4.9 vai mikäsenyo oli asennettuna tähän valmiina ku pari kuukautta sitte ostin tän macbookin. eka mäkki. mut nii ihmetettyää vähän tollane et miksei se valmiiks koneessa oleva toimi vaa pitää asentaa tollane. mut sillä combo updatella alko pelaa. pc maailmasta tulleena hämmästyttää vähä ku yleensä niillä uusilla versioilla nimenomaan toimii..
No onneksi on minullakin Backup toimivasta kokonaisuudesta, mutta kyllä toi ...tuttaa kuitenkin. Asennan ton compo-päivityksen, niin katsotaan sitten...
Masta kirjoitti:mut nii ihmetettyää vähän tollane et miksei se valmiiks koneessa oleva toimi vaa pitää asentaa tollane. mut sillä combo updatella alko pelaa. pc maailmasta tulleena hämmästyttää vähä ku yleensä niillä uusilla versioilla nimenomaan toimii..
jaa.. ehkä se on vaan kiinni siitä, että on eri valmistajat kyseessä. toinen päivittää käyttöjärjestelmää ja toinen yrittää tulla perässä ohjelmallaan. pro tools on kuitenkin sen verran "pro" softa, että kyllä tollasten kanssa kannattaa ehkä aina hieman odottaa ja kuulostella, että vaikuttavatko päivitykset ja miten. luulisi olevan muidenkin pro-softien kohdilla, paitsi tietenkin niiden joita apple tekee. useimmissa studioissa (mitä olen nähnyt) käytetään pro toolsista ja tiikeristä suht vanhoja versioita, ja pelkästään siksi, että on löydetty toimiva pari eikä sitä haluta muuttaa ennen kuin ollaan varmoja uuden toimivuudesta.
Tuossa on järkeä. Ei ole mitään syytä lähteä korjaamaan jotain joka on ehjä. Mulla on oma ääniasema ollut vuoden ilman mitään päivittelyä ja hyvin puksuttaa. Nyt ajattelin toisin tehdä toiselle levylle uuden version kaikilla päivityksillä ja testata. Jos ei pelaa niin sekunneissa/minuuteissa voi palata vanhaa ja toimivaan systeemiin. Audiot, soundipankit ja muuthan on toisilla levyillä, vain käyttis ja ohjelmat uusiutuvat.
Although Mac OS X 10.4.10 and 10.4.11 have not been tested or qualified by Digidesign, the only known issue at this time has to do with Pro Tools failure to launch in some cases due to improper prebinding.
In many cases, downloading and running the Mac OS X Prebinding Script from PACE may resolve the issues described above:
eli tuon "Mac OS X Prebinding Script" pitäis ratkaista ongelma.... ehkä...
Sieltä löytyy jostain myöskin lisää ohjeita...
MacBook Pro 13,3" 2,4GHz/4Gb/500Gb
iPhone 4 16 Gb Black
Minulla ei PT käynnisty koska päivitin Quicktime ohjelman.
Kuinka Quicktime päivityksen voi saada pois?
Auttaako jos heittää koko Quicktimen roskikseen?
Ei auta jos heittää koko Quicktimen roskikseen. Se on paljon syvemmällä systeemissä kuin se yksi pieni ohjelma siellä kansiossa. Arkistoi ja asenna taitaa olla ehkäpä paras ratkaisu. Eli käyttis uusiksi (tiedostot ja käyttäjät ja asetukset säilyy) ja sitten asennat päivitykset ja lyöt Quicktime-päivitykset ingnoreen.
ProTools toimii tällä hetkellä 10.4.10 versiossa, mutta jos on päivittänyt itselleen Quicktimet yms. niin pitää ajaa se "PreBinding" softa (kestää noin 10 s.), niin kaikki toimii!!
Leopardi (10.5.X) ei toimi ProToolsin kanssa, eikä ilmeisimmin 10.4.11 !?
Ja INTEL päivitykset koneelle!! Itselläni kone latasi autoupdaten kanssa väärän OS X päivityksen, joten jouduin lataamaan INTEL version ja asentamaan sen tilalle!
Quicktimejä ei tarvitse raahata roskikseen yms. kun ajaa sen Prebindin niin homma pelittää taas!!
Kannattaa pitää se Prebind työpöydällä tulevaisuutta ajatellen .. itse olen päivitysten jälkeen joutunut ajamaan sen aina!
ProTools toimii tällä hetkellä 10.4.10 versiossa, mutta jos on päivittänyt itselleen Quicktimet yms. niin pitää ajaa se "PreBinding" softa (kestää noin 10 s.), niin kaikki toimii!!
Ja INTEL päivitykset koneelle!! Itselläni kone latasi autoupdaten kanssa väärän OS X päivityksen, joten jouduin lataamaan INTEL version ja asentamaan sen tilalle!
Quicktimejä ei tarvitse raahata roskikseen yms. kun ajaa sen Prebindin niin homma pelittää taas!!
Kannattaa pitää se Prebind työpöydällä tulevaisuutta ajatellen .. itse olen päivitysten jälkeen joutunut ajamaan sen aina!
- SsoundD
Kiitos kovasti!
Prebinding korjasi ongelman.
Koneena imac 20" 2.4 aika uusi ja äänikorttina mbox 2 pro. Koneeessa on 10.4.10 ohjelmisto. Olen imuttanut scriptin joka täällä on mainittu useampaan kertaan. Silti kone herjaa protoolsia käynistttäessä, että hardware not found. Mboxissa välkkyy kokajan valo vasemmassa yläkulmassa vaikka itse macista olisi virrat katkaistu. Millä jipolla homma saataisiin toimimaan?
Kyllä koneessa oli valmiina 10.4.10. Levykkeinäkin näyttää olevan. Kyllä siinä niin kävi, että kun yhdistin koneen nettipiuhan päähän sieltä oli heti tulossa päivitystä. Vanhana Windowsmiehenä ajattelin, notta ilman muuta päivitystä jos on saatavilla(prklllll) ja tämän siitä sai. Sitä nyt lähinnä ihmettelen kun toisilla on tällä sgriptillä kuitenkin asia hoitunut, niin tässä tapauksessa ei tunnu tepsivän. Asentanut olen sen miljoona kertaa uudestaan tämän protoolsin, mutta lopputulos aina sama.