normaalin musiikkicd:n (Wav-muodossa) poltto cd:ksi
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
normaalin musiikkicd:n (Wav-muodossa) poltto cd:ksi
Viesti Kirjoittaja filmifriikki19 »
Hei,
yritin tehdä musiikkicd:stä (Wav-muodossa) kopion noudattaen tältä palstalta löytämiäni ohjeita (itunes->asetukset->lisäasetukset->poltto->ääni-cd). Poltossa ei käytetty suurta nopeutta (vain x8). Polton jälkeen cd-soitin (Marantz CD 6000se, on toiminut pc:llä poltetuilla cd-levyillä hyvin) ilmoittaa, että cd on data-cd. Missä menin metsään? Olen mac-käyttäjänä keltanokka, joten neuvokaa "kädestä pitäen". Kiitos vaivannäöstänne jo näin etukäteen.
yritin tehdä musiikkicd:stä (Wav-muodossa) kopion noudattaen tältä palstalta löytämiäni ohjeita (itunes->asetukset->lisäasetukset->poltto->ääni-cd). Poltossa ei käytetty suurta nopeutta (vain x8). Polton jälkeen cd-soitin (Marantz CD 6000se, on toiminut pc:llä poltetuilla cd-levyillä hyvin) ilmoittaa, että cd on data-cd. Missä menin metsään? Olen mac-käyttäjänä keltanokka, joten neuvokaa "kädestä pitäen". Kiitos vaivannäöstänne jo näin etukäteen.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ääni-cd ja wav-muoto ei ole minkään sortin synonyymejä. Wav on pakkaamaton tiedostomuoto, johon windowsissa cd-levyltä luettava ääni paketoidaan. Macilla vastaava formaatti on aiff. Se data ei siellä levyllä wav-muodossa ole, eikä sen puoleen aiff-muodossakaan.
Mutta se niistä selityksistä. Itse ongelmaan.
Mitäänhän et tuossa tehnyt väärin. Tai mikäli teit, niin siellä levyllä pitäisi näkyä .mp3-tiedostoja. Oletko kokeillut sitä eri soittimessa tai oletko kokeillut polttaa erimerkkiselle cd-levylle?
Mutta se niistä selityksistä. Itse ongelmaan.
Mitäänhän et tuossa tehnyt väärin. Tai mikäli teit, niin siellä levyllä pitäisi näkyä .mp3-tiedostoja. Oletko kokeillut sitä eri soittimessa tai oletko kokeillut polttaa erimerkkiselle cd-levylle?
-
Hei,
Kokeilin poltettua cd:ä myös muissa soitimissa. Ei toiminut. Mac kyllä löytää kappaleet poltetulta cd:ltä ja ne ovat Wav-muodossa. MP3:sia on kyllä tehty ja ne toimivat hyvin esim. autossa. Yritän tehdä siis ostolevystä kopiocd:tä mökille tavalliseen cdsoittimeen.
Kokeilin poltettua cd:ä myös muissa soitimissa. Ei toiminut. Mac kyllä löytää kappaleet poltetulta cd:ltä ja ne ovat Wav-muodossa. MP3:sia on kyllä tehty ja ne toimivat hyvin esim. autossa. Yritän tehdä siis ostolevystä kopiocd:tä mökille tavalliseen cdsoittimeen.
-
hei taas,
ajattelin kertoa tässä kohta kohdalta, miten olen yrittänyt tähän mennessä polttoa tehdä.
Eli itunesin asetukset ovat tuomisen osalta "tuo käyttäen Wav-koodain". Sitten vain alkuperäinen levy koneeseen. Kone tuo levyn kappaleet näkyviin itunesin kirjaston alta löytyvään musiikki-kansioon. Suoraan tästä en ole osannut polttaa uutta cd:tä, joten olen tuikannut koneeseen tyhjän maxellin cd-r-levyn. Tämän jälkeen avaan finderin alta musiikki-kansiosta itunes music-kansion, josta avaan halutun levyn kansion ja kopion sieltä kappaleet ja vien ne nimettömän cd-kansioon, joka on samassa hierarkiatasossa kuin musiikki-kansio. Tämän jälkeen painan polta-painikketta. Kone alkaa polttaa, mutta ei näytä tekevän kuin yhtä raitaa. Polton jälkeen cd-soitin löytää vain data-cd:n levyltä, vaikka kone löytää kaikki kappaleet ihan oikein ja pystyy niitä toistamaan.
Jossain teen väärin, koska en tunne macin toimintatapoja. Osaatteko te tämän kuvauksen perusteella kertoa, että missä meni pieleen? Olen epätoivoinen.
ajattelin kertoa tässä kohta kohdalta, miten olen yrittänyt tähän mennessä polttoa tehdä.
Eli itunesin asetukset ovat tuomisen osalta "tuo käyttäen Wav-koodain". Sitten vain alkuperäinen levy koneeseen. Kone tuo levyn kappaleet näkyviin itunesin kirjaston alta löytyvään musiikki-kansioon. Suoraan tästä en ole osannut polttaa uutta cd:tä, joten olen tuikannut koneeseen tyhjän maxellin cd-r-levyn. Tämän jälkeen avaan finderin alta musiikki-kansiosta itunes music-kansion, josta avaan halutun levyn kansion ja kopion sieltä kappaleet ja vien ne nimettömän cd-kansioon, joka on samassa hierarkiatasossa kuin musiikki-kansio. Tämän jälkeen painan polta-painikketta. Kone alkaa polttaa, mutta ei näytä tekevän kuin yhtä raitaa. Polton jälkeen cd-soitin löytää vain data-cd:n levyltä, vaikka kone löytää kaikki kappaleet ihan oikein ja pystyy niitä toistamaan.
Jossain teen väärin, koska en tunne macin toimintatapoja. Osaatteko te tämän kuvauksen perusteella kertoa, että missä meni pieleen? Olen epätoivoinen.
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Olet siis ilmeisesti polttanut datalevyn noista wav -tiedostoista. Polttaaksesi audiolevyn iTunesilla mene ensin ohjelman 'Preferences' -asetuksiin ja sieltä edelleen 'Advanced' -osioon ja vielä lopuksi 'Burning' -kohtaan. Tuolta valitset kohdasta 'Disk format' sen ylimmäisen eli 'Audio CD' ja lopuksi 'OK'.filmifriikki19 kirjoitti:Mac kyllä löytää kappaleet poltetulta cd:ltä ja ne ovat Wav-muodossa.
Seuraavaksi teet soittolistan levylle haluamistasi Wav -tiedostoista ja sitten vain klikkaat 'Burn' -namikkaa.
-
Juu kiitoksia kaikille,
ongelman oli tuo soittolistan teko. Tajusin sen äsken, kun selailin vielä kerran vanhoja vastauksia. Nyt minulla on ihka uusi Roadrunner-levy. Jihuu!!! Mäkki on helpompi kuin luulinkaan.
Kiitos vielä kaikille. Nyt tämä vanha nainen voi mennä onnellisena nukkumaan.
ongelman oli tuo soittolistan teko. Tajusin sen äsken, kun selailin vielä kerran vanhoja vastauksia. Nyt minulla on ihka uusi Roadrunner-levy. Jihuu!!! Mäkki on helpompi kuin luulinkaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Ensiksi asetuksista tuonnissa aiff-asetukset ja poltossa ääni-cd. Sitten teet uuden puhtaan soittolistan, kopioitava levy koneeseen ja heittelet biisit sinne haluttuun järjestykseen. Tarvittaessa muunna mp3set tai aaceet aiffiksi. Sitten vaan tyhjä levy sisään ja burn. iTunesista löytyy Ohjeet-valikosta jonkinmoiset ohjeetkin joita voi vilkuilla. En oo koskaan käyttänyt iTunesissa noita wavi-asetuksia. Toimivatko tässä tarkoituksessa?
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Olettaen, että tarkoituksena on kopioida olemassaoleva ääni-CD iTunesilla, ei ole merkitystä missä hävikittömässä muodossa biisit iTunesiin tuo: WAV, AIFF tai Apple Lossless ajavat kaikki saman asian.Ana P kirjoitti:Ensiksi asetuksista tuonnissa aiff-asetukset
iTunes osaa polttaa kaikista toistamistaan tiedostomuodoista ääni-CD:n, muunnoksiin ei ole tarvetta.Ana P kirjoitti:Tarvittaessa muunna mp3set tai aaceet aiffiksi.
Missä tarkoituksessa, ja mitä tarkoitat wavi-asetuksilla?Ana P kirjoitti:En oo koskaan käyttänyt iTunesissa noita wavi-asetuksia. Toimivatko tässä tarkoituksessa?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Migo »
En saa polttamaani CD-levyä soimaan kaikissa soittimissa. Olen polttanut levyn Audio-CD:ksi. Levynä on TDK:n CD-RW. Onko tuolla RW:llä mahdollisesti jotain vaikutusta asiaan? Mielestäni sen ei kait pitäisi vaikuttaa asiaan millään tavalla. Kun tyrkkään levyn tietokoneeseen, kysyy iTunes, haluanko tuoda CD-levyn kappaleet. Aivan niin kuin normaalin CD-levynkin tapauksessa. Lisäksi kaikki kappaleet ovat levyllä AIFF-muodossa.
Olenko siis onnistunut levyn poltossa? Kaksi kokeilemaani CD-soitinta ei levyä tunnista, DVD-soitin soittaa levyn hienosti. Nirsoilevatko vanhemmat CD-soittimet tällaisten itse tehtyjen levyjen suhteen ja olisiko jonkun muun merkkisen levyn kokeilemisessa mitään ideaa?
Olenko siis onnistunut levyn poltossa? Kaksi kokeilemaani CD-soitinta ei levyä tunnista, DVD-soitin soittaa levyn hienosti. Nirsoilevatko vanhemmat CD-soittimet tällaisten itse tehtyjen levyjen suhteen ja olisiko jonkun muun merkkisen levyn kokeilemisessa mitään ideaa?
2 GHz MacBook 80 Gt kovalevyllä, LaCien ulkoinen 160 Gt kovalevy, Mighty Mouse
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Omapolttoiset eivät aina soi kaikissa soittimissa. Asiaa voi auttaa käyttämällä normaaleja 650 MB -levyjä (vrt. esim. 850 MB -levyt, jotka ovat erittäin ongelma-alttiita) ja pienempää polttonopeutta.Migo kirjoitti:Nirsoilevatko vanhemmat CD-soittimet tällaisten itse tehtyjen levyjen suhteen ja olisiko jonkun muun merkkisen levyn kokeilemisessa mitään ideaa?
Faktatietoa ei ole esittää, mutta vahva mutu sanoo, että RW-levyt eivät ole ihan yhtä luotettavia kuin normaalit R-muotoiset.
Ääni-CD:llä musiikki ei ole tiedostomuodossa, vaan PCM-datana.Migo kirjoitti: Lisäksi kaikki kappaleet ovat levyllä AIFF-muodossa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Normaali CD-R-levy toimii useammissa soittimissa kuin CD-RW. Levymerkilläkin tuntuu olevan väliä. Itse olen käyttänyt eniten Verbatimia (laatua) ja TDK:ta (ok, saa joka kaupasta). Polton toimivuus kannattaa aina tarkistaa soittimessa, jossa sitä on tarkoitus soittaa. Muutaman kerran olen nähnyt, että joku esitys myöhästyy kun taustamusiikki ei toistukaan keikkapaikan soittimessa. Kotona kannattaa tietysti olla soitin, joka on mahdollisimman liberaali eri levyjen suhteen.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Syy on RW. Sitä harvoin pystyy lukemaan järkevästi muussa kun RW asemassa jota audiosoitin ei aina/useastikaan ole. Polta normaali CD-R hitaalla nopeudella(esim x10) niin jopa soi autossa ja kotona ja...Migo kirjoitti:En saa polttamaani CD-levyä soimaan kaikissa soittimissa. Olen polttanut levyn Audio-CD:ksi. Levynä on TDK:n CD-RW. Onko tuolla RW:llä mahdollisesti jotain vaikutusta asiaan? Mielestäni sen ei kait pitäisi vaikuttaa asiaan millään tavalla. Kun tyrkkään levyn tietokoneeseen, kysyy iTunes, haluanko tuoda CD-levyn kappaleet. Aivan niin kuin normaalin CD-levynkin tapauksessa. Lisäksi kaikki kappaleet ovat levyllä AIFF-muodossa.
Käsittääkseni RW levyssä audiolevylle kriittinen muoto Table of Contents (TOC) ei tule täyteen koska levy ei "sulkeudu" vaan jää finalisoimatta eli tavallaan "auki".
-
-
18 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka