Tervehdys kaikille.
Olen viimeisen vikon ajan lukenut eri forumeita ja arvosteluja silmät punaisina ja en ole löytänyt järkevää vastausta tyhmään ongelmaani: Mikä audio HW / SW sopii minulle parhaiten about 600-900 € hintaluokassa. Olen tähän mennessä käyttänyt sävellystyön ohella Pro Toolsia, mutta siinä ei ole mahdollista tehdä suoraan 5.1 miksausta.
Tulevaisuudessa 5.1 on se juttu mitä haluan tehdä. Kyse ei ole konemusiikista tai midijutuista; haluan hyvän raudan, jolla tehdä nimenomaan mahdollisimman laadukasta ääntä surroundina.
Tähänastiset vaihtoehdot ovat:
Logic8 ja Saffire
Digital Performer ja MOTU ultralite.
Toista on suositellut toinen ja toista toinen (musiikkikaupan myyjä ja äänittäjä)
Kumpikaan SW ei ole entuudestaan tuttu eikä kummankaan midiominaisuudet kiinnosta suurestikaan. Tarkoituksena on äänittää itse tiedostoja ja muokata niitä mitä eriskummallisin keinoin. Midiä käytän ainoastaan nuottisoftassa (Finale 2008).
Esimerkkinä mainittakoon, että edellisessä Pro Tools äänityksessä nauhoitimme 10 erilaista symbaalia 8 mikrofonilla ja tein niistä sämpleistä sävellyksen.
Jatkossa ei ole varaa aikaa mennä "oikeaan" studioon vaan haluan tehdä kaiken kotona: Kuuntelua varten on tulossa 5 Behringerin 2030A kaiutinta sekä TANNOY TS8 subbari, ja kone jolla tehdääntyöt on 2,2 GHz Macbook pro.
Kiitoksia etukäteen, -toivottavasti tulee vastauksia, jotka auttavat lopulliseen päätökseen.
Apua! Mikä HW/SW sävellystyöhön......?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apua! Mikä HW/SW sävellystyöhön......?
Viesti Kirjoittaja arnoldlayne »
-
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Tuo on tietenkin aika yksilökohtainen juttu. Yhdelle käyttäjälle sopii jonkun softan käyttöliittymä, toiselle taas toisen. Kaikkia oppii tietenkin ajan kanssa käyttämään. Itse olen MOTUn miehiä, toistaiseksi. Voisin kuvitella, että Logicin paras puoli on softasyntikat. Digital Performer on melko vakaa ja koneelle kevyt softa, sekä melko selkeä, kunhan opettelee ensin muutamat perusasiat.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
RME on varsin kova kapine. Itse olen luottanut ko. merkin äänikortteihin jo monta monitusta vuotta. Eipä tartte paljoa telkuta noiden kanssa koska ne vaan toimii ja toimii..Driverit tulee firmalta ulos ajallaan ja aina toimivina. FF 400 on tosi monipuolinen. Se nimittäin toimii ihan itsenäisenäkin. Se on kuulokevahvistin, mikseri, etuvahvistin, phantom-lähde ja formaattikonvertteri ja tietenkin ääni-interface tietokoneelle. AD-DA muunninten laatu pistää Apogeenkin tiukille ja pre ampit ovat laadukkaat ja puhtaita soinniltaan.
Lisäpalikoilla saa analogisena vaikka 16 in 16 out ja niillä äänittää jo varsin isoa juttua.
Tuosta ei homma oikein helpolla parane. Euroja saa syytää urakalla jos parempaa mielii. Jos kuitenkin persé kestää niin parilla tonnilla saa Apogeen Ensemblen ja sitten on soundi kohdallaan. http://www.thomann.de/fi/apogee_ensemble.htm
edit: typo
Lisäpalikoilla saa analogisena vaikka 16 in 16 out ja niillä äänittää jo varsin isoa juttua.
Tuosta ei homma oikein helpolla parane. Euroja saa syytää urakalla jos parempaa mielii. Jos kuitenkin persé kestää niin parilla tonnilla saa Apogeen Ensemblen ja sitten on soundi kohdallaan. http://www.thomann.de/fi/apogee_ensemble.htm
edit: typo
Viimeksi muokannut Jone, 3.11.2007 klo 23.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja taito »
Softista kumpi vain toimii. DP oli mielestäni lähempänä Pro Toolsia kuin Logic , joten itse päädyin aikanaan siihen. Käytän DP:tä myös 5.1 miksaukseen ja se toimii siinä mielestäni hyvin. Muuntimista suosittelen RME:tä. Siinä hinta ja laatu on kohdallaan. Minulla on myös Apogeen Rosetta 800 ja Big Ben, mutta ei tuo laatu parane ihan samaan tahtiin kuin hinta. Motun rauta on erittäin vakaata ja ajurit toimi minulla moitteetta, mutta vaihdoin RME:hen(Fireface 800) ja Apogeehen parempien muuntimien vuoksi.
-
Viesti Kirjoittaja ringo »
Logic&RME -kombinaatio saa täältä pisteen!
Fireface 800 on ollut käytössä kolme vuotta eikä yhtään ongelmaa. Rauta on liitännöiltään erittäin monipuolinen ja olenkin päätynyt käyttämään sitä melko paljon myös livekäytössä, digimikserinä, muuntimena, yms.
Etuasteet ovat mielestäni hyvät enkä ole löytänyt muutenkaan äänenlaadusta huomautettavaa.
Digital performeria yritin opetella puolisen vuotta mutta ei se oikein tuntunut omalta. Makuasia varmaankin.
Fireface 800 on ollut käytössä kolme vuotta eikä yhtään ongelmaa. Rauta on liitännöiltään erittäin monipuolinen ja olenkin päätynyt käyttämään sitä melko paljon myös livekäytössä, digimikserinä, muuntimena, yms.
Etuasteet ovat mielestäni hyvät enkä ole löytänyt muutenkaan äänenlaadusta huomautettavaa.
Digital performeria yritin opetella puolisen vuotta mutta ei se oikein tuntunut omalta. Makuasia varmaankin.
-
-
Viesti Kirjoittaja arnoldlayne »
Kiitoksia kommenteista!
Parin päivän sisällä posti tuo MOTUn ULtraliten ja Digital Performerin sekä
5 kpl Behringerin 2030A kaiutinta sekä Tannoyn TS8 Subbarin.
Ulkoinen tallennusmedia tulee olemaan Digital Westernin 320 GB fw 800
asema, jonka pitäisi riittää näin alkuvaiheessa.
Niin ja tämäkin uusi mac (MBPro 2,2 GHz) tuli hankittua muita laitteita
varten.
Parin päivän sisällä posti tuo MOTUn ULtraliten ja Digital Performerin sekä
5 kpl Behringerin 2030A kaiutinta sekä Tannoyn TS8 Subbarin.
Ulkoinen tallennusmedia tulee olemaan Digital Westernin 320 GB fw 800
asema, jonka pitäisi riittää näin alkuvaiheessa.
Niin ja tämäkin uusi mac (MBPro 2,2 GHz) tuli hankittua muita laitteita
varten.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka