Ostan joko 13" tai 11"- tuumaisen koneen. Lähinnä sydäntä saattaisi olla Air.
Ei tarvi olla ihan sitä uusinta mallia, joten myös vanhempikin laite käy. Tulee reissukäyttöön, nettiselailuun, kevyeeseen kuvan- ja tekstinkäsittelyyn.
Olisi erinomaisessa kunnossa oleva vm 2010 11" 128GB flashilla oleva Air, keskusmuistiahan koneessa on vain 2GB, mutta aivan verto peli kaikkeen muuhun paitsi tuohon "kuvankäsittelyyn". Riippuen tietenkin kuvankäsittelyn laajuudesta. Onko se iPhoto pohjaista, Lightroom vai Photoshop Photariin mun mielestä tarvii 3gb muistia asentaakseen sen.
Hintapyynti olisi sen 450€ hujakoilla. Origin paketti jne tietysti joukkoon! YV:llä tavoittaa kivasti.
Spekseistä mm.
-13" näyttö
-Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
-250Gt 5400RPM
-8Gt RAM (itse vaihdettu)
-NVIDIA GeForce 320M 256 Mt
-OS X 10.8.5
Kone on Oulussa ja olen itse tämän ostanut uutena. Kone ollut käyttämättömänä nyt kuukauden, mutta tänään uudestaan ottaessani koneen käyttöön, kone ilmoitti yläpalkissa: "Huollata akku". Tässähän tämä vielä toimii akullakin ja suostuu lataamaan akkua, mutta en tiedä kuinka kauan akku aikoo toimia. Voin hoitaa tähän kyllä alkuperäisen akun ennen mahdollista myyntiä, mutta se otetaan hinnassa huomioon. Tai voidaan hoitaa homma niinkin, että en tee tälle akulle mitään, sekin otetaan sitten hinnassa huomioon.
Muuten kone erittäin hyvässä kunnossa, eikä muita vikoja ole ilmennyt. Toimii niinkuin pitääkin.
Teehän tarjous hyvästä laitteesta!
-Matti
Mac Mini 2,5Ghz i5 (late 2012) MacBook Pro 13" (mid 2010) iPhone 4 16Gb White Magic Mouse Wireless Keyboard
Puolitoista vuotta tässä ollaan konetta haettu, joten jospa nyt löytyisi joku hyvä Air mulle? Jos ei nyt löydy sopivaa ja sopivaan hintaan, menen kauppaan ostamaan uuden 13" perus Airin.
Aukaisin koneen takaosan eilen, puhdistin sisätilat pölystä ja laitoin paikoilleen pohjan puuttuvat kuminassukat. Koneen ainut miinuspuoli on akun kesto, mutta muuten aivan täysin toimiva ja siisti kone.
HP: 400e
Viimeksi muokannut MaGCoL, 15.5.2015 klo 3.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.