![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
OV/TT: Macintosh Plus softaa/pelejä
Tälle alueelle myös muut ilmoitukset, jotka eivät muille kauppapaikan alueille sovi.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
OV/TT: Macintosh Plus softaa/pelejä
Viesti Kirjoittaja InkSpot »
Jos jollakulla sattuisi olemaan OS 6.2-tai 7 asennuslevyjä tai muuta hyödyllistä softaa ja ennenkaikkea pelejä jotka siis pyörii plussalla niin olisin kiitollinen jos joku suostuisi kopioimaan niitä mulle (korppuja kyllä löytyy). Syy miksi niitä tarvitsen on että plussan kovo laukes joku aika sitte ja siinä meni käyttis. Asun keravalla mutta lienisikö mahdollista postittaa tyhjät korput jollekkin ja sitten softan kanssa takas? Tietenkin maksan mahdolliset kulut. Olen myös kiinnostunut ostamaan/ottamaan vastaan plussaan sopivaa tilpehööriä ja miksipäs ei niitä alkuperäsiäkin korppuja jos hinta pysyy järjen rajoissa. Tarkoituksena olisi myös päivittää muisti 1mb:stä 4:n ja muistit on jo hankittu. Toivotaan että meni oikealle alueelle ja oikeanlaisella otsikolla koska en ole mikään mestari tässä hommassa ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viimeksi muokannut kallekilponen, 2.7.2012 klo 21.53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Power mac G5 (early 2005) - MacBook (late 2006) - iPhone 1st gen - iMac G3 - Macintosh Plus - Tätä kautta dropbox tunnus lisätilalla http://db.tt/Elun2OWU
-
Re: OV/TT: Macintosh Plus softaa/pelejä
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Tuollainen kopiontihan on laitonta, vai?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Monet noin vanhat ohjelmat ovat vapautuneet yleiseen käyttöön. Tämä pätee esim. Mac OS käyttiksiin 7.6:een asti.iPadi kirjoitti:Tuollainen kopiontihan on laitonta, vai?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja InkSpot »
Näin minäkin muistelin.kallekilponen kirjoitti:Monet noin vanhat ohjelmat ovat vapautuneet yleiseen käyttöön. Tämä pätee esim. Mac OS käyttiksiin 7.6:een asti.iPadi kirjoitti:Tuollainen kopiontihan on laitonta, vai?
Power mac G5 (early 2005) - MacBook (late 2006) - iPhone 1st gen - iMac G3 - Macintosh Plus - Tätä kautta dropbox tunnus lisätilalla http://db.tt/Elun2OWU
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Jos kovo laukesi niin ilmeisesti sinulla oli jokin ulkoinen SCSI-boxissa oleva levy. Minulla on tuollaisia muutaman kymmenen tai sadan megan SCSI-levyjä, jotka todennäköisesti sopisivat tuohon ulkoiseen boksiisi. Voin vaihtaa levyn, jos tuot boksin alkavalla viikolla Hesaan. Samalla voisin tietysti asentaa ne muistit jos palikat ovat valmiina (ja Plussa paikalla). Toki levyn pelastusta voisi ensin kokeilla jollain 'Norton Emergency Disk'illä.InkSpot kirjoitti:Jos jollakulla sattuisi olemaan OS 6.2-tai 7 asennuslevyjä tai muuta hyödyllistä softaa ja ennenkaikkea pelejä jotka siis pyörii plussalla niin olisin kiitollinen jos joku suostuisi kopioimaan niitä mulle (korppuja kyllä löytyy). Syy miksi niitä tarvitsen on että plussan kovo laukes joku aika sitte ja siinä meni käyttis. Asun keravalla mutta lienisikö mahdollista postittaa tyhjät korput jollekkin ja sitten softan kanssa takas? Tietenkin maksan mahdolliset kulut. Olen myös kiinnostunut ostamaan/ottamaan vastaan plussaan sopivaa tilpehööriä ja miksipäs ei niitä alkuperäsiäkin korppuja jos hinta pysyy järjen rajoissa. Tarkoituksena olisi myös päivittää muisti 1mb:stä 4:n ja muistit on jo hankittu. Toivotaan että meni oikealle alueelle ja oikeanlaisella otsikolla koska en ole mikään mestari tässä hommassa
Applen tukisivuilta löytyy täysinä latauksina System 6.0.x, 7.0.x ja 7.5.3. Äkkiseltään en löytänyt hakemistoista suomenkielistä 6.0.x:ää mutta suomenkielinen 7.5.3 löytyy kylläkin, samoin englanninkielinen 6.0.x. Suomenkieliset järjestelmätiedostot on yleensä nimetty K-xxxx. Tukisivut siis osoitteessa:
http://download.info.apple.com/Apple_Su ... e_Updates/
[System 6.2 -versiota ei ole ollut jakelussa, 6.0.8 jälkeen ilmestyi 7.0.]
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Mulla on korppuja järjetön määrä, ja olen pohtinut mitä niille tekisin...InkSpot kirjoitti:Olen myös kiinnostunut ostamaan/ottamaan vastaan plussaan sopivaa tilpehööriä ja miksipäs ei niitä alkuperäsiäkin korppuja jos hinta pysyy järjen rajoissa.
Valitettavasti niillä on mm. omia tekstejäni, ja täytyisi ensin käydä läpi mitä uskallan laittaa liikkeelle.
Mutta jotain pientä vastapalvelusta vastaan voisin niistä luopua.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
En finnjävel
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Löytyykö DD- (tai SD-)levykkeitä, ts levykkeitä, joissa on vain yhdessä kulmassa se kirjoitussuojakolo? Sellaiset minuakin kiinnostaisivat - etusijalla toki InkSpotin tarpeet. [Kahden kulmakolon HD-levykkeitä minulla on vähintäänkin riittävästi.]arisel kirjoitti:Mulla on korppuja järjetön määrä, ja olen pohtinut mitä niille tekisin...InkSpot kirjoitti:Olen myös kiinnostunut ostamaan/ottamaan vastaan plussaan sopivaa tilpehööriä ja miksipäs ei niitä alkuperäsiäkin korppuja jos hinta pysyy järjen rajoissa.
Valitettavasti niillä on mm. omia tekstejäni, ja täytyisi ensin käydä läpi mitä uskallan laittaa liikkeelle.
[Pieni määrä lerppuja (5,25") myös kiinnostaa - 10 - 30 kpl - tarjoukset yv:nä; menee ohi aiheen.]
-
Viesti Kirjoittaja hajamieli »
Ei, Apple jakoi (ja jakaa yhä edelleen) käyttiksiä ennen System 7.1:stä ilmaiseksi, poikkeuksena myös System 7.5(.3), joka myös ilmaiseksi jaossa. Löytyy Applen ftp-serveriltä ja ne saa kopioitua plussan DD-korpuilla Disk Utilityllä, jos on toimiva korppuasemallinen Macci käytettävissä.iPadi kirjoitti:Tuollainen kopiontihan on laitonta, vai?
Tässä osoitteita, ei ole enää sitä kirjoa mitä muinoin, mutta abandonware-sivustoilta löytyy varmasti. System 7 smi-image kannattaa asentaa suoraan kovalevylle jollain uudemmalla koneella.
System 6
System 7
Viimeksi muokannut hajamieli, 24.7.2012 klo 0.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Olen näköjään unohtanut tämän aiheen, pahoittelen.arisel kirjoitti:Mulla on korppuja järjetön määrä, ja olen pohtinut mitä niille tekisin...InkSpot kirjoitti:Olen myös kiinnostunut ostamaan/ottamaan vastaan plussaan sopivaa tilpehööriä ja miksipäs ei niitä alkuperäsiäkin korppuja jos hinta pysyy järjen rajoissa.
Yritän katsoa jossain välissä mitä kaapista tarkkaan ottaen löytyy, ja tuloksia voi kysellä vaikka yksityisviestillä - ketä nyt asia sitten kiinnostaakin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
En finnjävel
-
Viesti Kirjoittaja hajamieli »
Apple itse jakoi ilmaiseksi kaikkea softaansa 90-luvun puoliväliin (System 7.5.5) asti. System 7.6 ja sitä uudemmat sekä 7.1Pro oli sit semmosia että perivät niistä rahaa; niissä oli ilmeisesti jotain muualta lisensoitua mukana. Uudemmassa raudassa koneen mukana tuleva versio käyttiksestä on kans siinä koneen lisenssissä mukana, kuten tietyissä malleissa muutkin softat jotka tulivat koneen mukana.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka