Jo hiiren pelkkä ulkomuoto sai minut epäilemään sen hyvyyttä, ja kun eilen vähän testailin sitä Stockalla niin täytyy kyllä sanoa, etten voi ymmärtää miten joku voi tuosta pitää. Innovaatiosta viis, mutta ainakaan minusta tuossa hiiressä ei ollut tippaakaan ergonomiaa. MM on todella matala ja molemmille käsityyksille suunniteltu mikä johtaa siihen, että olisi melkein sama kännykän pohjaan laittaa sensori ja liikuttaa sitä pöydän päällä -- kyse olisi samasta ergonomiasta. Toki tiedostan sen, että jotkut ihmiset eivät edes halua antaa käden levätä hiiren "selän" päällä, mutta itse ainakin se on minulle ainoa tapa "hiireillä". Äidin Mac Minin kanssa on tullut värkättyä läppärihiirellä (pienikokoinen, matala), ja kyllä käsi on usein vähän kipeä ja sormet viistävät ikävästi pöydän pintaan.
Siinä mielessä on tietenkin hyvä asia, jos jotkut Magic Mousesta tykkäävät, että iMacin oston jälkeen voi sen käyttämättömänä laittaa samantien myyntiin ja saada sievoisen summan rahaa.
Itse olin hiiren suhteen tosi skeptinen aluksi, kun olen tottunut käyttämää logitechin MX sarjan parempia hiiriä. Mutta nyt kun olen käytelly tätä pariviikkoa, niin ei tule takaisin logitechin hiiri. Tästä vaan rupeaa tykkäämään.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
Jo hiiren pelkkä ulkomuoto sai minut epäilemään sen hyvyyttä, ja kun eilen vähän testailin sitä Stockalla niin täytyy kyllä sanoa, etten voi ymmärtää miten joku voi tuosta pitää. Innovaatiosta viis, mutta ainakaan minusta tuossa hiiressä ei ollut tippaakaan ergonomiaa. MM on todella matala ja molemmille käsityyksille suunniteltu mikä johtaa siihen, että olisi melkein sama kännykän pohjaan laittaa sensori ja liikuttaa sitä pöydän päällä -- kyse olisi samasta ergonomiasta. Toki tiedostan sen, että jotkut ihmiset eivät edes halua antaa käden levätä hiiren "selän" päällä, mutta itse ainakin se on minulle ainoa tapa "hiireillä". Äidin Mac Minin kanssa on tullut värkättyä läppärihiirellä (pienikokoinen, matala), ja kyllä käsi on usein vähän kipeä ja sormet viistävät ikävästi pöydän pintaan.
Siinä mielessä on tietenkin hyvä asia, jos jotkut Magic Mousesta tykkäävät, että iMacin oston jälkeen voi sen käyttämättömänä laittaa samantien myyntiin ja saada sievoisen summan rahaa.
Tältä minustakin tuntui aluksi. Se oli hassun tuntuinen ja 27" iMacilla hiiri herkimmilläänkin tuntui turhan hitaalta. Parin kuukauden käytön jälkeen voin sanoa, ettei hiiri ole läheskään niin hidas kuin miltä aluksi tuntui ja hiiri tuntuu aivan mahtavalta käyttää. Paras hiiri mitä olen kokeillut. Enkä olisi tosiaan ensimmäisten kokeilujen jälkeen voinut uskoa että koskaan sanon niin. Se tuntui aluksi aivan liian ohuelta. Voisin siis veikata että jos iMacin ostaa, ja harkitsee laittavansa rotan myyntiin, niin tulee kyllä pian toisiin ajatuksiin. Puhumattakaan niistä elekomennoista, jotka kaikenlaisessa selaamisessa ovat aivan mahtavia...
Rooivalk kirjoitti:Ja sieltähän se on tulossa, Verkkokauppaan oli ilmestynyt erä 24-tuumaisia tarjoushintaan, niin ei tartte ostaa liian pientä konetta, eikä liian isoa.
Itse kävin hakemassa tuon Verkkiksen 24-tuumaisen tässä muutama päivä sitten. Eka Mäkki ikinä (takana oli 5 min käyttöä kaupassa) ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Kaiken "hypetyksen" arvoinen kone on kyllä tämäkin ollut. Elämä ei olisi kaatunut 500 euron hintaeroon tuohon 27-tuumaiseen, mutta 24-tuumainen on mulle ihan tarpeeksi iso - melkein jo liian iso, koska katselen kuitenkin leffat telkkarin kautta. Mutta mukava sukellus on ollut kyllä Mäkki-maailmaan. iPhone vei ensin pikkusormen muutama viikko sitten, ja tässä sitä nyt ollaan
Rooivalk kirjoitti:Ja sieltähän se on tulossa, Verkkokauppaan oli ilmestynyt erä 24-tuumaisia tarjoushintaan, niin ei tartte ostaa liian pientä konetta, eikä liian isoa.
Itse kävin hakemassa tuon Verkkiksen 24-tuumaisen tässä muutama päivä sitten. Eka Mäkki ikinä (takana oli 5 min käyttöä kaupassa) ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Kaiken "hypetyksen" arvoinen kone on kyllä tämäkin ollut. Elämä ei olisi kaatunut 500 euron hintaeroon tuohon 27-tuumaiseen, mutta 24-tuumainen on mulle ihan tarpeeksi iso - melkein jo liian iso, koska katselen kuitenkin leffat telkkarin kautta. Mutta mukava sukellus on ollut kyllä Mäkki-maailmaan. iPhone vei ensin pikkusormen muutama viikko sitten, ja tässä sitä nyt ollaan
Kävin viimeisen viikon melkoista taistelua ja tuo VKn 24" voitti myös täällä. Hyvä kompromissi tuo koko ja huomattavasti parempi näytönohjain kuin tuossa 27" karvalakkimallissa olis ollu. 24" näytöön olen hyvin tyytyväinen. Musta ja valkoinen ovat ehkä hieman puhtaammat 27" näytössä (siis toimivassa sellaisessa). Kun katselin 24" ja 27" vierekkäin, pidin enemmän 16:10 kuvasuhteesta.
Myös täällä mac-maailmaan sukellus tapahtui iphonen kautta tyyliin; iphone 2g - 3g - 3gs - MBP - iMac
Millainen oikein
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
Kävin viimeisen viikon melkoista taistelua ja tuo VKn 24" voitti myös täällä. Hyvä kompromissi tuo koko ja huomattavasti parempi näytönohjain kuin tuossa 27" karvalakkimallissa olis ollu. 24" näytöön olen hyvin tyytyväinen. Musta ja valkoinen ovat ehkä hieman puhtaammat 27" näytössä (siis toimivassa sellaisessa). Kun katselin 24" ja 27" vierekkäin, pidin enemmän 16:10 kuvasuhteesta.
Myös täällä mac-maailmaan sukellus tapahtui iphonen kautta tyyliin; iphone 2g - 3g - 3gs - MBP - iMac
Mä siirryin vasta kolmisen viikkoa sitten iPhone-maailmaan 12 vuoden Nokia-fanituksen jälkeen. N97 oli niin märkä rätti naamalle että huh huh. N900 oli sentään jo ihan toisesta maailmasta, mutta silti joku sai testaamaan Fööniä. Ostitko muuten Magic Mousen samalla vai käytätkö Mighty Mousea? Itse ostin suoraan Magicin ja Mighty Mouse on vielä kokokonaan korkkaamatta.
Pitkään oon odottanut tota uutta 13" Prota, jota ei vieläkään oo tullut. Äsken kuitenkin koin valaistumisen ja tajusin, että iMac sopisikin sitten omaan käyttöön pirusti paremmin. Eikös toi ihan basin iMac oo tehoiltaan peruskäyttöön ihan ok, kun koneella ei kuvia eikä videoita käsitellä (varmaankaan juuri yhtään) ja pelaamiset hoidetaan xboxilla. Ajattelin vielä samaan riipasta Gelecin 6010a:t, niin saankohan niistä "kaiken pihalle" ton Macin kautta? Ekaa Maccia ostamassa joten ei oo kaikki jutut ihan selviä.
Lasse112 kirjoitti:Pitkään oon odottanut tota uutta 13" Prota, jota ei vieläkään oo tullut. Äsken kuitenkin koin valaistumisen ja tajusin, että iMac sopisikin sitten omaan käyttöön pirusti paremmin. Eikös toi ihan basin iMac oo tehoiltaan peruskäyttöön ihan ok, kun koneella ei kuvia eikä videoita käsitellä (varmaankaan juuri yhtään) ja pelaamiset hoidetaan xboxilla. Ajattelin vielä samaan riipasta Gelecin 6010a:t, niin saankohan niistä "kaiken pihalle" ton Macin kautta? Ekaa Maccia ostamassa joten ei oo kaikki jutut ihan selviä.
Käsittääkseni noissa Dual Core -malleissakin riittää potkua hyvin. Useinhan sitä tietenkin ajattelee, että jos ei ota Quad Core i7:aa, niin kone on ihan mopo. Toisaalta pitää muistaa, että i7 iMac pesee selvästi jopa Mac Pro:t, jotka on sentään kuitenkin tarkoitettu raskaaseen ammattikäyttöön. Tällaista suorituskykyä normikuluttaja ei välttämättä ihan tarvi. Ainakin oman ymmärryksen mukaan nuo 21,5":n mallit tarjoavat peruskäyttöön kevyesti riittävää "hevosvoimaa" ja vähän raskaammassakin käytössä ne eivät niin vain hyydy.