iMAC G5 ja melu
-
Re: iMAC G5 ja melu
Viesti Kirjoittaja juhuusko »
Itse sain taisteltua työkoneeksi 20" iMac:in ja olen siihen ollut kaikin puolin tyytyväinen myös hiljaisuuden suhteen (myös kovassa rasituksessa). Ainoastaan kotona oleva iBook lyö sen laudalta, tosin, siitäkin löytyy jonkin verran meteliä kun tuuletin kovemmassa käytössä lähtee päälle.
-J-
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Eihän sulta olis sattunut jäämään "takataskuun" yhtä ylimääräistä invertteriä??diid kirjoitti:[:@][:@][:@][:@][:@]
iMac G5-sessani jo 3-s emolevy (midplane siis) 2 invertteri ja tänäaamuna havaittiin uus juttu, näytön reunassa sirisee iloinen joukkue vihreitä täpliä... käsittämättömän kallis (applelle) susi toi mun iMacci (tiistaina sain viimeksi huollosta takais)...
Mutta meluongelmia ei oo kyllä ollu, hiljaisia ollu kaikki noi emot...
Ja ongelman näyttää tosiaan olevan pääasiassa tuossa 17" mallissa. Myöskään omassa 20" mallissa ei ole ääniongelmaa, vaikka siitä tasainen "pörinä" kuuluukin. (jos ei kuuluisi, olisi tämä äänetön)
Rasituksessa melutaso nousee häiritsevän korkeaksi.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Se on 3lmas, ei 3-sdiid kirjoitti:3-s
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Salli »
heh, no ei kyllä varmasti lyhennetä 3lmas! Itse asiassa mietin yksi päivä tätä asiaa, ja eikö se ole 3. vai 3:s... ihan nyt ot... Mun 17" pitää tollasta ininää, en osaa sanoa onko se hiljainen vai ei. Päivällä hiljainen, yöllä ei voi pitää päälläJamac kirjoitti:Se on 3lmas, ei 3-sdiid kirjoitti:3-s
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
-
Viesti Kirjoittaja Salli »
hehe, noihan se tietysti äikän tunneilla omasta mielestä meni... opettaja ei vissiin ollu samaa mieltä[:O]Jamac kirjoitti:Viisaitten mukaan 1. = ensimmäinen 2. = toinen 3. = kolmas jne, mutta mulla 1ka, 2ka, 3lmas, 4jäs, 5des..
-
-
Viesti Kirjoittaja diid »
-
Viesti Kirjoittaja ammuu »
Yess. Tänään tuli sitten 20" iMac. Ja EI ole äänekäs. Huh. Nyt on eri kiva tehdä koneella töitä kun ei tarvitse korvatulppia..ammuu kirjoitti:Sain iMac G5 17" mallin viime marraskuussa. Sen jälkeen olen vaihtanut midplanen 3 kertaa prossutuulettimen pörinän takia. Juuri sain puhelun Apple Carelta, kertoivat, että saan tilalle tuliterän 20" iMacinLoistavaa palvelua.. Nyt sormet ristiin että pörinät ja mölyt ovat menneen talven lumia.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Koneessa oli Superdrivenä Pioneer DVR-K04F.. Taitaa olla 8x + DL asema, mutta ovat vissiin Applella rajoittaneet tuon aseman 4x:ksi [:@]
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eivät ole. Kyllä se 8x on.ammuu kirjoitti:mutta ovat vissiin Applella rajoittaneet tuon aseman 4x:ksi [:@]
-
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
-
Viesti Kirjoittaja ramistereo »
Itse en ole vielä kiinnittynyt G5-kantaa, kuulostelen käyttäjien kokemuksia ensin.
Oma PB 15" 550MHz on hidas, mutta kohtuullisen hiljainen.
-
Ei, kyllä ovat näköjään laittaneet tuohon asemaan sellaisen firmware softan joka rajoittaa polttonopeuden 4x:ksi. En ole päässyt 8x:ään millään aihiolla. Toisalta jotkut aihiot polttavat nyt 4x:nä, kun aiemmalla Panasonicin asemalla poltti vain 2x:nä.kallekilponen kirjoitti:Eivät ole. Kyllä se 8x on.ammuu kirjoitti:mutta ovat vissiin Applella rajoittaneet tuon aseman 4x:ksi [:@]
-
Mitenköhän sitä ääntä kuvailisi.. Mulla ainakin se oli sellaista poramaista hurinaa/surinaa/pörinää, jossa taajuus oli aika korkea eli otti korviin aika ikävästi. Tässä uudessa 20" koneessa kuuluu toki jonkin verran hurinaa, muttei häiritsevästi. Lisäksi 20" mallissa prosessorin tuulettimen rpm (kiertonopeus) on huomattavasti alhaisempi kuin 17" mallissa (vaihtelee jossain 1500-1600 rpm:n välillä), joka selittää osaltaan 20" mallin hiljaisempaa mainetta.ramistereo kirjoitti:Onko siis iMac G5:n ääni enemmän resonanssia ja muuta rasittavaa hälyä, kun taas G5 "tuplan" ääni on kovan tuulettimen hurinaa. Koska mieluummin sitä kuuntelee hurinaa kuin vialliselta kuulostavaa konetta. Siis ajatuksella Volga/Alfa Romeo. Jos myllyssä on tehoa ja ääni sen mukainen, se ottaa vähemmän päähän kuin selittämättömät kitinät ja natinat?
-
Viesti Kirjoittaja mikko_9 »
Itselläni oli/on samaa vikaa. Kerran kävi huollossa(tuuletin vaihdettiin) ja nyt ainakin on ääni lähtenyt, tosin oireili vielä huollonkin jälkeen. Vähän vielä jännittää[:|]
-
Apple on muuten peruuttanut DIY kampanjan. Eli enää ei voi käyttäjä itse asentaa esim. midplanea vaan se tulee tehdä huollossa. Johtuuko tämä nyt siitä, että vika on löytynyt? Vai onko käyttäjät tunaroinut asennusvaiheessa ja on tullut liikaa risoja? Apple on julkaisemassa koneelle uuden firmwaren, mutta en usko sen ongelmia poistavan. Jos rev b:n käyttökokemukset pysyvät näin positiivisinä pitää ottaa vielä kerran Appleen yhteyttä ja vaihdattaa midplane.
Rasituksessa tuntuu, että tämä kone ottaa ja lähtee lentoon

-
Vaikka hehkuttelin jossain edellisessä moneeni hiljaisuutta, on asiat muuttunu... meluisampaan suuntaan, muista onkelmista puhumattakaan...
-
Ameriikassahan on konetta alkanut liikkeisiin tippumaan ja ensimmäiset onnelliset ovat omansa saaneet jo hyvän aikaa sitten. Eri foorumeilla on ehkä yhteensä 20:n eri käyttäjän kokemuksia ja kukaan ei ole tainnut vielä valittaa äänekkyydestä. Kone tuntuu oikeasti olevan ns. "whisper quiet". Applen omaa itkufoorumia kun lueskelee niin rev a:n omistajat valittavat edelleen koneen äänekkyyttä. Ei tunnu olevan mitään väliä onko kone ostettu 10/2004 vai 04/2005 niin ääntä lähtee

-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja kottu »
Nautin eniten ehkä koneen tyylikkyydestä ja tilansäästöstä. Näyttö on mielestäni hyvä ja siinä on laaja katselukulma, ei voi verrata moniin kannettaviin. Photshopin pyöritys sujuu kevyesti. iPhoto on kerrassaan mainio! Kuvien arkistointi ja haku on helppoa. Olen tehnyt yhden valokuvakirjan lahjaksi iPhotossa ja saanut siitä hyvää palautetta, jopa niin, että ystävät päättivät seuraavan koneensa olevan mäkki! Varmaan PCssä on samat mahdollisuudet, en ole vain törmännyt vastaavaan palveluun kuin Applella?
Minulla on pienet JBL Duet kaiuttimet, sopivat yhteen iMacin kanssa ja ovat minun tarpeisiini riittävät. Hiirenä minulla on Logitechin langaton laserhiiri. Se ei ihan niin hyvin soinnu muuhun kokoonpanoon, mutta en osaa olla ilman rullahiirtä, enkä pidä johdoista.
kottu
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja Bontakun »
löytysköhän jostain lamppu g4...se oli todellakin hiljainen...oi aikoja, oi koneita, Cicerokin olisi sanonut...
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka