![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nimim. Palautanko vai pidänkö?
Viesti Kirjoittaja saki »
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Viesti Kirjoittaja Zaccheus »
Viesti Kirjoittaja TId »
En sitten ole ainoa tämän kanssa. Onneksi vain ajoittaista. Pelästyin jo että olenko ainoa joka on saanut sirisevän version.Zaccheus kirjoitti: Joskus on kuulunut sellaista sirinää, mutta vain hetkittäin..
Viesti Kirjoittaja Julius »
Viesti Kirjoittaja homeKorva »
Viesti Kirjoittaja lammikko »
No hyvä, että on kohtalontovereita! (Tai siis harmihan se on tämä ongelma kelle vaan, mutta ei sentään tartte yksin painiskella ongelman kanssa, kun luulin, että painin nääs.)lammikko kirjoitti:Terve,
Minulla on suhteellisen saman kuuloinen ongelma (iMac 24" 2.4GHz), joku fööneistä pitää surinaa/"päristelevää" ääntä. Kone on lähdössä kohtapuoleen takuuhuoltoon, pitää vain saada parit työt pois pöydältä ennen kuin voi kiikuttaa sen sinne. Ääni heijaa juuri sanomallasi tavalla, joten tutulta kuulostaa.
Olin yhteydessä ostopaikkaan ja sanoivat sieltä että tuollaista on sattunut - mahdollisesti tuulettimen laakeri sanoo sopimustaan irti. Mitä lie herneitä kiinalaiset käyttäneet.Kannattaa varmasti käyttää huollossa vaikkei malttaisikaan irroittaa sormiaan...
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Viesti Kirjoittaja AntonH »
Viesti Kirjoittaja muikunruoto »
Mulla on 20" iMacci, eikä tämä kyllä juurikaan mölise. Kun kämpässä on muutoin hiljaista, kuuluu koneesta aivan todella vaimea hurina, mitä en ainakaan minä voi häiritseväksi kutsua. Jos huoneessa on telkku auki tai musa soi (tai on muuta elämää ympärillä) ei tuota huminaa kuulu ollenkaan. Ääni on suht matalataajuuksinen, eli missään nimessä mitään sirinään viittaavaa se ei ainakaan ole. Ihme kyllä olisi jos mitään ei koskaan kuuluisi, onhan tuolla kuitenkin kovalevyä, näytönohjainta ja tuuletinta tuolla kuorissa. Mielestäni tämä kuitenkin on hiljaisempi kuin jotkut vesijäähdytetyt pc:t, joita olen kuulostellut. Meluntuotossa tätä mielestäni voisi verrata siihen "lampunjalka-iMacciin", vai miksi sitä sanottiin (minulla siitä tuli ensimmäisenä mieleen ilmankostutin). Se malli missä oli näyttö sellaisen kääneltävän varren päässä. En muista minkätehoista sellaista olen joskus käyttänyt, mutta siitä käyttämästäni aparaatista kuului mielestäni juuri tämmöinen samantyyppinen aavistuksenomainen hurina.AntonH kirjoitti:Itseäni pelottaa juuri tuo ääni juttu iMacin hankinnassa. Nimittäin kuulen todella herkästi sirinät huminat ym. Jouduin vanhan 24" näytönkin heivaamaan siskolle kun se rupes sirisemään. Onko muilla ollut tuota ongelmaa vaikka 20" iMacissa? Nimittäin sitä 20" olen harkinnut, enkä kestä jos se alkaa pitämään ääntä.
Eka viesti. Woo.
Viesti Kirjoittaja AntonH »
Joko olet saanut koneen takaisin huollosta? Omani on vieläkin viemättä - ehkä jo parin viikosta saisi vietyä...saki kirjoitti:No niin. Tänään lähti sitten iMac huoltoon. Meinasi kaveri huollossa, että vois olla jo tehtaalta lähtiessään vialliset tuulettimen laakerit (aivan kuin "lammikko" mainitsi myös) koneessa. No, ensi viikolla saa koneen takas. En ihan usko, että pöytä resonoisi meillä, koska nostettaessa ilmaan kone humisee yhtälailla eli katse kiinnittyy laakereihin. Mahdollisesti.
Imacissa on ylhäällä tuuletinaukot, mutta kuulemma myös ihan alareunassa on myös tuuletin ja sieltä alhaaltahan se voimakkain, matalataajuuksinen humina juuri kuuluukin.
Toivotaan parasta, että kone kuntoutuu huollossa.
En ole vielä saanut huollosta.lammikko kirjoitti:Joko olet saanut koneen takaisin huollosta? Omani on vieläkin viemättä - ehkä jo parin viikosta saisi vietyä...saki kirjoitti:No niin. Tänään lähti sitten iMac huoltoon. Meinasi kaveri huollossa, että vois olla jo tehtaalta lähtiessään vialliset tuulettimen laakerit (aivan kuin "lammikko" mainitsi myös) koneessa. No, ensi viikolla saa koneen takas. En ihan usko, että pöytä resonoisi meillä, koska nostettaessa ilmaan kone humisee yhtälailla eli katse kiinnittyy laakereihin. Mahdollisesti.
Imacissa on ylhäällä tuuletinaukot, mutta kuulemma myös ihan alareunassa on myös tuuletin ja sieltä alhaaltahan se voimakkain, matalataajuuksinen humina juuri kuuluukin.
Toivotaan parasta, että kone kuntoutuu huollossa.
Viesti Kirjoittaja Juslas »
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Viesti Kirjoittaja Sheling »
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Tällaista se oli minullakin... sen kolme viikkoa!Sain juuri eilen 24" iMacin kotiinkuljetuksella... siis 24" 3,06ghz,GeForce, 500gb, 4bg DDR2 800mhz.
näyttö on virheetön ainakin minun silmiini(koputtaa puuta).
eikä tuo kone ole vielä mitään erikoisia ääniä tuulettime osalta pidellyt.
Mitä ylipäätään häiritseviin ääniin tulee ei mielestäni tässä iMacissa sellaisia taida edes löytyä (koputtaa puuta),
sillä kun vertaa MB huutavaan tuuletukseen kun vähänkin tarvitsee jotain raskaampaa tehdä niin en edes oikeastaan kuule tuota pientä huminaa
tai ainakaan se ei minua häiritse. konetta on kokeiltu 3D ajossa ja tuulettimen RPM nousi maksimissaan 2400rpm eikä ääntä mielestäni lähtenyt sen enempää...
ihmetyttää vaan tuo kun kone kuumenee tuosta näytön yläreunasta alumiinin kohdalta aivan uskomattoman paljon voisi varmaan kananmunan paistaa siinä.
Viime maanantaina vein iMacin taas huoltoon.JMaccos kirjoitti:Täällä siis sama ongelma pamahti. Noin 3 viikkoa vanha iMac (24" 3,06GHz, 500GB HD, GeForce).
Tänään yhtäkkiä alkoi vaan pitämään laskevia ja nousevia hurraus/surina/humina ääniä. Välillä käy silleen että tuo surina/humina nousee ja kun otan iMacin sivuista kiinni se loppuu seinään. Ennen tätä päivää iMacci oli "täysin" tasaisesti hiljainen.
Muilla samoja kokemuksia? Mikä neuvoksi?
Noh, kokeilin tuota hiirimattoa alle ja nyt ainakin toistaiseksi auttoi, mutta kyllä sapettaa! Tekis mieli saada uusi eri versio, epäilen niin vahvasti tuota GeForcea ja 3,06GHz tuplaprossua. Ei ehkä ole vielä tähän iMacin konseptiin noin "tehokkaat" stabiileimpia vaihtoehtoja.
Halusin alunperin tuota halvempaa Radeon mallia, mutta 320GB kovo oli aivan liian pieni, joten olisin joutunut luultavasti monta kuukautta odottamaan tässä maassa moista konetta.
Täytyy kai nyt vain katsella kuinka pitkälle tämä pötkii tuon hiirimaton avustamana. Koska nuo huollot on täynnä amatöörejä, jotka ikinä saa mitään aikaseks ja kestääkin niin hemmetisti.
Viesti Kirjoittaja Koskis »
Tänään hain iMacin huollosta. DVD-asema oli vaihdettu (ja asema toimikin loistavasti!)Koskis kirjoitti:Omakin omppu ruvennut humiseen ikävästi. Ensimmäisen parin viikon aikana ei juurikaan ärsyttänyt, mutta nyt ruvennut suunnattomasti ärsyttämään. Pitää vielä huomenna poistaa resonointi muutamalla tompulalla. Humina on juuri kuvatun laista nosevaa ja laskevaa.