Kyllästyin tuohon puuceeheni.
Perjantaina tupsahtaa torppaan 24" iMac 2.8 / 4Gt / ATI Radeon HD 2600PRO 256
Kuvankäsittelyhommeleita olisi tuolla tarkoitus ruveta vääntämään. (DPP, CS3 ja mahdollisesti Aperture)
Ajattelin kysäistä että (vaikka saa tuon tietysti itsekkin kokeiltua perjantaina) onko ketkä pyöritelleet kyseisellä kokoonpanolla Aperturea, eli pelaako hyvin/huonosti vai hyvin huonosti.
Kun se kuulemma tuntuisi kysyvän tuota näytönohjainta aika paljon, eli toivottavasti tuo ATI riittää.
Odottavan aika on pirun pitkä.......
No nyt se on tehty... (24" iMac ja Aperture?)
iMac-aiheista keskustelua
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
No nyt se on tehty... (24" iMac ja Aperture?)
Viesti Kirjoittaja jafo »
-
Re: No nyt se on tehty... (24" iMac ja Aperture?)
Viesti Kirjoittaja spk_1978 »
Itse en tuosta Aperturesta innostunut.
Kokeilin sen ekaa versiota ja pysyin C1:ssä.
Aperturesta taitaa olla toinen versio kaupoissa mitä en ole kokeillut.
Jos saat kokemuksia niin ilmoittele, itsellä kanssa macci ekaa kertaa tarkoitus laittaa oikeisiin töihin.
(valokuvat / video)
Kokeilin sen ekaa versiota ja pysyin C1:ssä.
Aperturesta taitaa olla toinen versio kaupoissa mitä en ole kokeillut.
Jos saat kokemuksia niin ilmoittele, itsellä kanssa macci ekaa kertaa tarkoitus laittaa oikeisiin töihin.
(valokuvat / video)
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minulla MacBook Aperture 2-kätössä joten tuolla toimii todennäköisesti loistavasti.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Joo, minullakin on allekirjoitukseni iMacissa tuo ja siinäkin ihan ok tuo pyörähtelee niin varmasti tuossa koneessa toimii ilman mitään ongelmia.Sherukka kirjoitti:Minulla MacBook Aperture 2-kätössä joten tuolla toimii todennäköisesti loistavasti.
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja jafo »
Jep, masiina on pöydällä ja ekat kokeilut on tehty. TODELLA mahtava kone. Tuo Aperture pyörii sutjakasti ja on mukava käyttää. Eli taitaa mennä tuo aperture ostoon.
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Toimii hyvin. Mulla on iMac 2.4Ghz 2Gt Aperture 2.x + Photoline 14.x sekä Macbook 2.0Ghz 1,5Gt Aperture 2.x + Phototoline 14.x ja molemmat toimii mielestäni jokseenkin samalla tavalla. Photohop oli mun makuun aika raskas ja laiton ja korvasin sen tuolla Photolinella joka toimii noin valon nopeudella enkä edes tiedä missä asioissa se photarille häviää;-) Olen suunnitellut, että muistia voisin lisätä kumpaankin koneeseen, mutta noillakin muisteilla pärjää hyvin. Macbookissa on joku GMA950 tjsp. näyttis siis se on puolitoista vuotta vanha, mutta siltikään ei pysty silmämääräisesti huomaamaan eroa Aperturen käytössä iMaciin jossa on joku Atin näyttis (alumiini imac viime joulun alla hommattu) joten ei se AAperture niin älyttömän ronkeli siitä näyttiksestä mun nähdäkseni ole. Tehokkaissa koneissa en ole Aperturea nähnyt joten en tiedä kuinka nopea se voisi olla;-)
-
Viesti Kirjoittaja bach_e »
Hei vain kaikille! Ostin juuri itsekkin kyseisen kokoonpanon ja täytyy ylistää kyllä tätä iMac 24" myllyä. Uskomaton peli! Tuota Aperturea on tullut vähän räplättyä ja heti löytyi kysymisen arvoinen kysymymys! Kuinka voi helpoiten poistaa turhat Raw kuvat pois pysyvästi! Huomansin kyllä valikosta kohdan kyseiselle toiminnolle, mutta sille ei ollut näppäinkomentoa oletuksena? Kuinka ihmeessä pitäisi homma hoitaa?
-
Viesti Kirjoittaja Acumen »
Kurkkasitko manuaaliin? Aperturen mukana tulee manuaali, jossa on kätevä shortcut -lista kyllä mukana. Omppu + backspace, jonka jälkeen Aperture kysyy haluatko poistaa kuvan kokonaan (myös alkuperäisen tiedoston sen takana) vaiko poistaa kuvan vain Aperturen kirjastosta.bach_e kirjoitti:Tuota Aperturea on tullut vähän räplättyä ja heti löytyi kysymisen arvoinen kysymymys! Kuinka voi helpoiten poistaa turhat Raw kuvat pois pysyvästi! Huomansin kyllä valikosta kohdan kyseiselle toiminnolle, mutta sille ei ollut näppäinkomentoa oletuksena? Kuinka ihmeessä pitäisi homma hoitaa?
-
Viesti Kirjoittaja bach_e »
Aah kiitos! Näinhän se olikin! Olin vain niin täpinöissäni tuossa kun ensimmäisiä kuvia latasin vanhalta pc-koneeltani aperturen kirjastoon että en malttanut tuota ohjetta plärätä läpi 

9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka