Toisinaan ilmenee seuraavanlainen ongelma:
1.Sammutan langattoman Magic mousen (sen joka tuli koneen mukana)
2.Sammutan langattoman näppiksen. (tuli myös koneen mukana)
3.Laitan koneen nukkumaan virtanapista.
Toisinaan kone herää parin sekunnin päästä uudestaan ja parkuu, että yhteys näppikseen tai hiireen on katkennut. Toisinaan jää unten maille ilman ongelmia.
Bluetooth-asetuksista olen laittanut ruksin pois kohdasta: "Salli bluetooth-laitteiden herättää kone"
Onko ilmennyt muilla, tai olenko tehnyt nukkumaanmenorutiinit jotenkin väärin. Olen kokeillut myös painaa hiirellä käskyn "mene nukkumaan", mutta tällöin käy niin, että kun hiiren sammuttaa, kone herää joka kerta.
iMac herää heti nukahdettuaan (late 2009)
iMac-aiheista keskustelua
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac herää heti nukahdettuaan (late 2009)
Viesti Kirjoittaja joutilas »
-
Re: iMac herää heti nukahdettuaan (late 2009)
Viesti Kirjoittaja kamina »
Kyllä mulla kone välillä herää juurikin parin sekunnin kuluttua, välillä ei. Olen järkeillyt sen niin että sillä oli jotain sen verran kesken ettei suostu nukkumaan, seuraavalla yrityksellä kyllä nukahtaa. En usko hiiren tai näppäimistön vaikuttavan asiaan, enkä niitä ole kytkenyt pois.
Syy siihen virheeseen on, että bluetooth on käytössä, hiiret ja näppäimet pois päältä eikä muita hiiriä / näppiksiä kytketty. Kyse on siis ihan vain normaalista varoituksesta ettei kone tunnista sopivia liitännäisiä joilla sitä voisi käyttää.
Syy siihen virheeseen on, että bluetooth on käytössä, hiiret ja näppäimet pois päältä eikä muita hiiriä / näppiksiä kytketty. Kyse on siis ihan vain normaalista varoituksesta ettei kone tunnista sopivia liitännäisiä joilla sitä voisi käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Minulla herää MBP -11 välillä jopa 5 kertaa peräkkäin. Tai välillä ei pysy näyttö pois päältä. Ilman mitään ulkoisia härpäkkeitäkin välilla sama.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
-
Viesti Kirjoittaja Pikidi »
Itse huomasin tämän ongelman uusimman käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen ( 10.6.8 ) omassa 2011-mallissa. Aiemmin nukkunut moitteetta, mutta eilinen päivityksen asentamisen jälkeen heräilee parin sekunnin kuluttua. En tiedä, onko vain sattumaa.. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viimeksi muokannut Pikidi, 27.6.2011 klo 8.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja ptjuhis »
Hankin toukokuussa uuden iMac 27" i7 prossulla. Kaikki on toiminut periaattessa hyvin ja olen tyytyväinen hankintaani kaikin puolin, mutta pari ongelmaa on ilmennyt. Toinen oli Airport-bugi, johon tulikin korjaus. Tosin jään odottamaan korjauksen korjausta, ongelma nimittäin on edelleen olemassa, mutta onneksi ei ilmene niin usein.
Toinen ongelma tuli esille tänään. Yritin nukuttaa koneen, mutta sepä heräsikin parin sekunnin jälkeen eloon uudestaan. Sama toistui usean kerran, eikä ollut väliä valitsiko nukahtamisen hiirellä vai näppäin-yhdistelmällä. Lähdin pois kotoa ja sillä välin kone oli kyllä nukahtanut.
Toinen ongelma tuli esille tänään. Yritin nukuttaa koneen, mutta sepä heräsikin parin sekunnin jälkeen eloon uudestaan. Sama toistui usean kerran, eikä ollut väliä valitsiko nukahtamisen hiirellä vai näppäin-yhdistelmällä. Lähdin pois kotoa ja sillä välin kone oli kyllä nukahtanut.
Käytössä: iMac 27" Retina 5K 1T ssd 2019 MacBook Air M1 2021, iPhone 15 Pro Max 256 Gb iPad Air 5. gen, Watch Series 9, kuva: LG 55UH850V Apple 4K TV ääni: Air Pods Max
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka