Haluaisin tiedustella iMacin käytön järkevyyttä kodin "viihdekeskuksena". Lainausmerkeissä siksi, etten tiedä kuinka moni teistä pitää meidän taloutemme (minä, avopuoliso ja koiranpentu) viihdekäyttöä oikeasti viihteenä. Tarkoituksena olisi kuitenkin satunnainen musiikin kuuntelu, leffojen katselu dvd:ltä, Viaplay:stä ja vuokraaminen iTunesista, sekä urheiluviihteen katsominen NHL:n muodossa, mikäli se taas joskus alkaa. Ihan tavallista TV:n katseluakin saatamme joskus harrastaa, sekä valokuviakin olisi kiva näyttää tutuille telkkarin isolta näytöltä. Minulla on jo käytössä MacBook sekä iPhone ja avopuolisolla iPad sekä viimeisiään vetelevä pc-läppäri. Koiralla ei ole vielä Applen laitteita, katsotaan sitten vanhempana mitä tarvitsee.
Parempi puoliskoni haluaisi vaihtaa vanhan pc:nsä uuteen iMaciin, josta tulisi sitten ns. työkone olohuoneen nurkkaan. Samassa yhteydessä olen ajatellut ostavani uuden, päälle 40" full hd tv:n olohuoneeseen (vaatimuksena ainoastaan kaapeli- ja antenniverkon hd-virittimet, jottei kaukosäädinten määrä lisäänny lähitulevaisuudessa). TV:n kylkeen hankkisin Apple TV:n langatonta kuvan ja äänen siirtoa varten. Langaton verkkohan meillä on jo olemassa.
Jos olen oikein ymmärtänyt, saisimme tällä kombinaatiolla (via Apple TV) näkymään dvd:t iMacistä telkkariin, sekä NHL-pelit Viaplayn kautta ainakin iMacin selaimelta telkkariin (ilmeisesti onnistuu jo ainakin iPadin sovellukselta telkkariin). iTunes pyörii Apple TV:n kautta, ja musiikkia voi kuunnella pelkältä iMaciltäkin. Kuvatkin saanee näkymään telkkariin iMaciltä? Äänentoistoa ei tarvitse tässä vaiheessa sen kummemmin miettiä, muuta kuin siltä osin, että tuleehan se ääni kuvan kanssa Apple TV:n kautta telkkariin? Ääneen voi sitten myöhemmin upottaa rahaa kun kuulo huononee, tällä hetkellä meidän viihde-elämykseemme riittää ihan normaali stereo-ääni minkä telkkarista saa irti

Kiitos, jos jaksoitte lukea tämän sepustuksen loppuun asti, ja vielä isommat kiitokset jos kehtaatte vielä kommentoida oman mielipiteenne alapuolelle. Jos on parempia ideoita, nekin otetaan ilolla vastaan (riippuen sisällöstä). Tarkoituksena saada aikaan mahdollisimman langaton, esteettisesti kaunis ja toimiva "viihdekeskus", joka on ennenkaikkea yksinkertainen käyttää.