Minulla on iMac 21.5" mid-'11 johon olen liittänyt kakkosmonitoriksi 24" Acerin G245H:n. Olen huolissani koneen lämpenemisestä johtuen GPUn kuormasta. iStat Menus haisteli CPUn ja GPUn lämpötiloiksi n. 48-60 C, mutta "Power Secondary Heatsink"in lämmöt olivat reilut 80 C. Luin jostain että about 90 asteen nurkilla kone sammuu suojellakseen komponenttejaan, mutta en ole varma tarkoitettiinko tällä CPU:n lämpöjä vai nimenomaan tuota Power Secondary Heatsinkiä. Olen yrittänyt Googlata mikä tuo Power Sec. Heatsink oikein on, mutta en löydä sille selitystä. Monet ovat suositelleet lämpöjen seuraamista ja tuulettimien nopeuksien kontrollointia itse, kun taas toiset ovat neuvoneet että lämpöjen nousu kuorman alla on otettu iMacin suunnittelussa huomioon eikä moisia softia kannata käyttää, vaan luottaa Appleen...

Nämä mainitsemani lämmöt ovat kakkosmonitorin ollessa päällä mutta ilman mitään muuta kuormaa kuin Chrome ykkösmonitorissa ja kakkosessa pelkkä taustakuva. Ropellit eivät ole lähteneet pyörimään kertaakaan niin nopsaan ettäkö kuulisin niitä.
Kakkosmonitorin käyttö ei ole minulle täysin välttämätöntä, mutta siitä on suunnattomasti hyötyä koska tarvitsen samaan aikaan näkyviin selaimen lisäksi useamman Excelin. Haluaisin vain olla mahdollisimman varma siitä että en ole kaivamassa hautaa iMacilleni.