Sivu 1/3

2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 19.8.2013 klo 6.32
Kirjoittaja hrmh
http://muropaketti.com/apple-aloitti-na ... -imaceille

(teksti muropaketti.com) alempana linkit lähteisiin.

Apple on ilmoittanut aloittaneensa näytönohjaimen vaihto-ohjelman osalle vuoden 2011 toukokuussa julkaistuista iMac-tietokoneista. Tarkemmin vaihto-ohjelma koskee 27-tuumaisia malleja, jotka on varustettu 3,1 gigahertsin kellotaajudella toimivalla Intel Core i5- tai 3,4 gigahertsin kellotaajuudella toimivalla Intel Core i7 -prosessorilla.

Lausuntonsa mukaan Apple on todentanut ongelman, jossa tietokoneen AMD Radeon HD 6970M -näytönohjain saattaa hajota. Hajoamisen oireiksi yhtiö kertoo vääristyneen kuvan, valkoiset tai siniset vaakaviivat näytöllä ja mustaksi jäävän ruudun. Ongelmasta kärsiviä iMac-tietokoneita myytiin vuoden 2011 toukokuusta vuoden 2012 lokakuuhun.

Vaihto-ohjelma on maailmanlaajuinen ja ongelmasta kärsivät asiakkaat voivat toimittaa iMac-tietokoneensa arvioitavaksi Applen omaan kauppaan, yhtiön valtuuttamaan liikkeeseen tai ottaa yhteyttä Applen teknisen tukeen, joka auttaa asiakasta löytämään paikallisen liikkeen, jossa arviointi voitaisiin suorittaa. Mikäli asiakas on jo aiemmin maksanut saman ongelman korjauksesta tai näytönohjaimen vaihdosta, Apple lupaa palauttaa siihen menneet rahat.

http://www.engadget.com/2013/08/17/appl ... ing-imacs/

http://9to5mac.com/2013/08/16/apple-ope ... 011-imacs/

viimeisenä virallinen lausunto:

http://support.apple.com/kb/TS5167

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 27.9.2013 klo 18.14
Kirjoittaja Lastuka
Onko kellään muulla kokemusta tuosta vaihto-ohjelmasta?
Itsellä toistaiseksi huono kokemus. Siirryin 2011 Windows maailmasta Mac maailmaan uskoen hyvään laatuun jne. Nyt on iMac 27 (juuri tuo 2011), iMac 21,5, 2kpl iPhone 5 ja iPad.

IMac 27 näytönohjain hajosi su. 27. koneella ei pystynyt tekemään mitään ja näytössä näkyi juuri noita pystyviivoja jne. Vein iMac:n huoltoon ma. 26.9. Vastaanotettaessa ajoivat jonkin testin joka ilmoitti viallisesta näytönohjaimesta.

Kun huollosta ei ollut tullut mitään ilmoitusta (piti olla valmis 3-4 pv), kävin kysymässä tilannetta 27.9. Ajavat edelleen jotain testiä kun jotain tiettyä vikaa ei ole löytynyt, eli sitä millä perusteella Apple vaihtaisi näytönohjaimen. Näytönohjain on viallinen, eli se ei toimi, mutta siinä ei jonkun ohjelman mukaan ole sellainen vika jota Apple tarkoittaa tuossa kampanjassa, vaikka näytöllä oli samat oireet. Eli nyt minun asiakkaana pitäisi maksaa näytönohjaimen korjaus/vaihto. Kätevää Applen kannalta, se maksattaa todellisuudessa asiakkaalla näytönohjaimen "muun" vian korjauksen varjolla ja saa näin vaihdettua pois viallisen näytönohjaimen.

Kone on edelleen huollossa ja nyt odotellaan milloin testausohjelma mahdollisesti löytäisi jotain. Kukaan ei osannut sanoa kuinka kauan siinä menee. Jos haluan koneen, voin maksaa näytönohjaimen korjauksen, jolloin ei tarvitse odotella. Odottelunkin jälkeen saattaa olla, ettei "oikeaa" vikaa löydy ja joudun maksamaan viallisen näytönohjaimen korjauksen itse.

Täytyy sanoa, että olen tällä hetkellä melko pettynyt Mac-maailmaan, iMac:n laatuun ja Applen asiakaspalveluun.

Olisi mukava kuulla millaisia kokemuksia ko.vaihto- ohjelmasta muilla mahdolliseti on.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 27.9.2013 klo 18.44
Kirjoittaja MacFinn
Ei just tosta vaihto-ohjelmasta mutta MacBookProiden näytönohjainvaihto-ohjelmasta kyllä. Vika tuli, soitin AppleCareen, siitä kone huoltoon ja aika pian takaisin, vaihto tehtynä. Hyvin kivuton ja nopea toimitus.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 27.9.2013 klo 19.37
Kirjoittaja js
Eikös tuo 2011 mallin iMac ilmestynyt joskus kesällä 2011 eli koneella olisi ikää nyt maksimissaan vähän runsaat pari vuotta? Lähtisin kyllä siitä liikkeelle että sinä et maksa tuon korjauksesta mitään (tai maksimissaan jonkun nimellisen käsittelykulun) vaan kuluttajan tulee voida luottaa siihen että tuon hintaisen koneen tulee kestää ehjänä pidempään kuin kaksi vuotta, erityisesti koska kyseessä on all-in-one -kone jossa kaikki osat ovat yhdessä ja samassa paketissa. Virhevastuuseen vetoamalla voisi tilannetta yrittää viedä eteenpäin.

Kuluttajaviraston ohje.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 28.7.2014 klo 0.51
Kirjoittaja puakki
Minulla on pöydälläni juurikin kaikki nuo kriteerit täyttävä iMac, joka alkoi reistailla joskus talvella, täyttää vaadittavat kriteerit ostoajankohtaa, spesifikaatioita ja sarjanumeroa myöten. Vika on aika satunnainen, mutta hyydyttää koneen, mustaa ruudun, välillä buuttaa koko laitteen jne. Laitoin koneen tiedot ja oirekuvauksen sähköpostilla myyjäliikkeelle keväällä. Tuolloin arveltiin, että näytönohjainviasta tuntuu olevan kyse, mutta minua ei informoitu mitenkään tästä vaihto-ohjelmasta, vaan jatkoin vian tutkailemista, etsiskelin mahdollisia laukaisevia tekijöitä ja sitten lopulta löysin "sattumalta" tiedon tästä kampanjasta muutama viikko sitten ihan omatoimisesti. Olen nyt informoinut liikettä asiasta ja toimittanut sinne uudelleen kaikki tarvittavat tiedot, mutta en toistaiseksi ole saanut vastausta parin viikon takaiseen sähköpostiini - ilmeisesti lomia... Palaan aiheeseen ja kerron, missä mennään sitten kun mahdollisesti jossain mennään. Vika on kiusallinen, tulee erityisen usein ilmi kuvankäsittelyohjelmia käytettäessä ja melko usein LibreOfficen käytön yhteydessä. Harmia on siis koko ajan.

Suomessa asiasta ei ole mitenkään informoitu. Tyylikästä olisi ollut, jos tällaisen potentiaalisesti affisioituneen koneen ostajille olisi tiedotettu asiasta automaattisesti ja pyydetty tuomaan kone huoltoon, jos kuvatunlaisia ongelmia ilmaantuu. Oletan, että myyjät pystyvät vaivatta poimimaan myymiensä koneiden tarvittavat tiedot omista tiedostoistaan. Nythän pahimmassa tapauksessa jotkut käyttäjät saattavat ajatella, että kyseessä on jonkinlainen "ominaisuus", jolle ei voi tehdä mitään.

Ei ennen Applen kamojen kanssa kyllä tällaista rumbaa ollut. Laadunvalvonnanko taso on laskenut?

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 2.8.2014 klo 22.56
Kirjoittaja JohannesL
Omasta iMac:istäni hajosi tuo näytönohjain viime kuussa. Vaikka ikää koneella oli jo enemmän kuin se kaksi vuotta Apple vaihtoi näytönohjaimen takuuseen. Eli palvelu kyllä pelaa. Totta, että olisi ollut asiallista ja teknisesti mahdollista, että Apple olisi informoinut vaihto-ohjelmasta. No, money-talks. Ei Apple ole mikään nörtin onnela vaan pörssifirma, joka tekee voittoa aivan samoille omistajille, mitä Microsoftilla ja muillakin on. Sama omisajan ääni kuuluu....

Johannes

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 7.8.2014 klo 20.04
Kirjoittaja JLuu
Mulla on juuri toukokuussa 2011 ostettu iMac mikä täyttää kriteerin. On oireillut aikaisemmin ja eilen meni niin tilttiin ettei suostunut tekemään mitään.
Aamulla soitin Varimporttiin ja pyysi tuomaan koneen sinne. Vein iltapäivästä ja heti laitto testin menemään ja selvisi että näytönohjain entinen. Huoltokaveri katsoi koneeltaan tietoja ja selvisi että on vaihto-ohjelma ja tilasi osan heti. Ja nyt viimeistään maanantaina on osa siellä ja saan koneen silloin takaisin...
Erittäin hyvää palvelua mielestäni...

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 12.8.2014 klo 0.48
Kirjoittaja juhar
Itselläni losahti 2011 hankittu 27" iMac tänään. Näytönohjain on juurikin AMD Radeon HD 6970M ja oireet vaihto-ohjelmassa kuvatunlaiset; valkoinen ruutu, valkoinen ruutu raidoilla, musta ruutu ja vielä sininenkin ruutu.

Huomenna yhteyttä Jyväskylän Kampus Dataan, katsotaan kuinka käy...

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 12.8.2014 klo 0.54
Kirjoittaja JLuu
Juu sinne vaan ja jos eivät tiedä niin pyydä tarkistamaan vaihto-ohjelmaa

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.8.2014 klo 23.31
Kirjoittaja puakki
Nonniin.

Vein iMacin parin vkon takaisena torstaina korjaamolle ja hain sen 13 vrk myöhemmin pois näytönohjain uusittuna. Tuntuu pelittävän hyvin ja miten näyttäisi, että kuva olisi jotenkin parempi kuin ennen... Toki silläkin on varmaan merkitystä, että tihrusin nämä viikot vanhaa muovista MacBookia, jonka näyttö on - tuotanoin - syvältä. Rantapallo pyörii, vaikka laskisi 1+1... Kyllä tämä teknologia menee selvästi ihan loppukäyttäjänkin vinkkelistä eteenpäin... :)

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.8.2014 klo 23.40
Kirjoittaja JLuu
Siulla kestikin pitkään kun mie vein torstaina ja sain seuraavana tiistaina jo takaisin korjattuna...

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.8.2014 klo 23.42
Kirjoittaja puakki
Kyllä. Kaksi vkoa on toki pitkähkö aika.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.8.2014 klo 23.50
Kirjoittaja JLuu
Saanko kysyä missä oli huollossa kun kesti näin kauan?

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.8.2014 klo 23.52
Kirjoittaja puakki
Tectorissa.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 21.8.2014 klo 0.07
Kirjoittaja JLuu
Ok. Miulla toimi homma hyvin Varimportissa kun katsoi heti mikä oli vikana kun vein koneen paikalle ja näin kun teki testit.
Tilasi heti myös uuden näytönohjaimen ja vaihtoi samana päivänä kun saivat sen.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 22.8.2014 klo 13.00
Kirjoittaja juhar
juhar kirjoitti:Itselläni losahti 2011 hankittu 27" iMac tänään. Näytönohjain on juurikin AMD Radeon HD 6970M ja oireet vaihto-ohjelmassa kuvatunlaiset; valkoinen ruutu, valkoinen ruutu raidoilla, musta ruutu ja vielä sininenkin ruutu.

Huomenna yhteyttä Jyväskylän Kampus Dataan, katsotaan kuinka käy...

iMac lähti huoltoon siis viime viikon tiistaina ja perjantaina olisi ollut valmista, mutta Applelta tilattu vaihtonäytönohjain olikin rikki jo pakasta vedettynä. Uutta tilaukseen ja tänään aamupäivällä sai koneen hakea pois. Vaihto-ohjelman piikkiin meni.

Kampus Datassa palvelu oli erinomaista ja olosuhteisiin nähden nopeaa. Myös väliaikatietoja sai hyvin huollon aikana.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 23.10.2014 klo 20.29
Kirjoittaja ptjuhis
Minulla on 2011 ostettu 27" iMac, jossa kyseinen AMD:n näytönohjain. Muutaman kerran näyttö jumittunut (kuva ohessa), mutta eihän se tietenkään huollossa (Varimport) anna mitään oiretta. Varimport ei tee asialle mitään, eikä Applekaan, jonka tukeen soitin. Kone on ollut pölyttymässä huollossa muutaman päivän ja siitä ilosta maksan 70 euroa. Haen siis rikkinäisen koneen huollosta kotiin "testailtavakseni". Apple ilmoitti, että 4 vuotta ostopäivästä riittää eli mulla on muutama kuukausi aikaa "saada" kortti hajoamaan.

Täytyy sanoa, että kyllä kyrsii isosti. Kallis kone, jonka laadusta ei voi isoon ääneen puhua. En kyllä ymmärrä Applen jälkimarkkinoinnin surkeaa tasoa. Kuluttajalla on kone, joka täyttää kaikki vaihto-ohjelmaan liittyvät yksityiskohdat oireineen kaikkineen. Todisteeksi ei riitä kuluttajan kuva, vaan huollossa pitää ongelma ilmetä. Nähtävästi Applella on varaa pelata likaista peliä kuluttajan kustannuksella. Seuraushan tästä on se, että tuo taisi olla ensimmäinen ja viimeinen iMac, jonka ostan. MacBook Air saa parikseen ison näytön, esim. jonkun korealaisen valmistajan, joka saattaa hyvinkin pelittää saman ajan, kun tuo lähes 2.800 euroa maksanut iMac.

Kuvassa siis Applen valtuuttaman huollon mielestä kaikin puolin ehjä iMac. Itselläni on hieman eri käsitys ehjästä laitteesta.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 23.10.2014 klo 21.58
Kirjoittaja puakki
Ajoivatkohan ne koneellasi sitä vaihtoprojektin testiohjelmaa? Homma on suunniteltu niin, että vian pitää ilmetä testiohjelmassa, jotta ohjain menisi ilmaiseen vaihtoon. Minulla oli selvästi tuo kyseinen vika, mutta se ei tullut testiohjelmassa esiin - niinpä korjauskaan ei mennyt testiohjelman piikkiin, mutta sattui olemaan Apple Care.

Herää sellainen ajatus, että noissa AMD:n ohjaimissa on kaikitenkin paljon muunkinlaista vikaa kuin vain sitä, joka on määritelty ilmaisen vaihdon ansaitsevaksi. Ei kovin kummoinen mainesana AMD:lle...

Kokeile vaikka Tectoria, jos yksi antaa fudut. Mainitse siitä vaihto-ohjelmasta viedessäsi konetta huoltoon.

Muuten olen sitä mieltä, että Applen pitäisi tehdä aika iso laadunkorjausliike aika pian :x

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 24.10.2014 klo 7.34
Kirjoittaja ptjuhis
Sitä huolto ja Applen tuki myös sanoivat, että eivät voi tehdä mitään, jos testiohjelma ei vikaa tuo esiin. Tavallaan ymmärrän, mutta esiin tulleet faktat huomioiden en ymmärrä. Mullakin sattuu - tai oikeastaan sattui olemaan Apple Care, joka meni umpeen muutama kuukausi sitten. Otin sen juuri siksi, että jos kallis koe saattuisi hajoamaan. No, hajosinhan se. Ei vaan riittävästi, eikä tarpeeksi ajoissa.

Kyllähän nuo AMD-korttien ongelmat ovat aika massiiviset. iMacin lisäksi saman valmistajan kortit vaivaavat laajassa mittakaavassa MacBookeja, josta riittää juttua netissä. Laittoivat sitten myös uuteen Retina -näytölliseen iMaciin AMD:n kortin - virhe.

Olen samaa mieltä kanssasi, että Applen on todellakin syytä skarpata laadun suhteen. Hyvän maineen menettäminen käy nimittäin paljon helpommin, kuin sen saaminen. Laatu ja hyvä jälkimarkkinointi ovat tärkeät tekijät, kun halutaan erottua massasta positiivisesti. Niiden kautta korkeampi hinta on myös perusteltavissa. Keskinkertaisuuteen sortuneella ei ole mahdollista pitää pitkään kilpailijoita korkeampaa hintatasoa.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 31.10.2014 klo 13.13
Kirjoittaja ef0p
Oma iMac levisi täysin tänä aamuna. Piti laittaa toukokuussa graafiikka virheiden takia kone huoltoon, mutta ongelma lakkasi. Nyt lokakuun lopulla se kaatuili useamman kerran ja juuri kun olin tänään aikeissa laittaa iMacin huoltoon levisi homma käsiin. Eli kun käynnistää koneen vilkkuu vaan kaikenlaisia viivoja näytössä. Jepjep, sieläpä voivat testiohjelmaansa ajaa sitten.

Kone ostettu kesä-heinäkuussa 2011. Julkaisuahan taisi olla kevät vai miten se oli... Ei pitäisi neljä vuotta olla täynnä, mutta kyllä ketuttaa ihan vietävästi.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 31.10.2014 klo 13.34
Kirjoittaja Janne_H
Itselläni kyseisen iMacin näytönohjain kosahti viime vuoden keväällä. Oli aivan samanlaiset oireet kuin tässä ketjussa kuvatut. Koneen vuoden takuu oli päättynyt muutama kuukausi aikasemmin, mutta sain virhevastuuseen vedoten laitettua huollon Applen piikkiin. Huollossa koneeseen vaihdettiin uusi näytönohjain. Noudin koneen tyytyväisenä huollosta, mutta jo samana iltana ilmeistyi samat raidat uudestaan näytölle. No kone takaisin huoltoon, jossa ei keksitty muuta kuin vaihtaa jälleen uusi näytönohjain tämän jo vaihdetun tilalle. No kas kummaa tämä kolmaskin näytönohjain tuotti samat temput muutaman käyttöpäivän jälkeen.

Tässä vaiheessa huoltorumba oli venynyt jo toiselle kuukaudelle. Tilanteeseen täysin kypsyneenä otin yhteyttä Appleen vaatien uutta konetta. No lopulta kävi niin, että rikkinäinen iMaccini lähti Irlantiin tutkittavaksi ja sain tilalle nykyisen Late 2012 mallin. Omalta kohdalla keissi päättyi siis hyvin, vaikka melko rasittavan huoltorupeaman se vaati. Voihan olla että oma tapaukseni on osaltaan vaikuttanut tämän vaihto-ohjelman käynnistämiseen..

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 4.11.2014 klo 19.13
Kirjoittaja Virgo
Minulla hajosi touko-kesäkuussa 2011 ostettu iMac n. kuukausi sitten. Meni tappelematta vaihto-ohjelmaan ja pitää kerrankin kehaista myös Turun Varimportia, joka hoiti homman kiittettävän ripeästi: Maanantaina kone sinne, torstaina hain takaisin.

Oireina oli ensin näytön yhtäkkinen pimeneminen/muuttuminen pelkästään valkoiseksi. Buutti korjasi ensin, mutta sitten alkoi tulla värillisiä raitoja näyttöön, ym.

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 13.11.2014 klo 18.30
Kirjoittaja ptjuhis
Mä vein tänään koneen (mid 2011 iMac 27") takaisin Varimportiin, kun näyttö on jatkanut vilkkumista mustana ja tänään jämähti kaksi kertaa valkoiseksi (edellisellä kerralla siniruutuinen) ruutukuvioksi. Pakkosammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuli ilmoitus: "Havaittu grafiikkaongelma, raportoidaanko Applelle?". Toivottavasti koneen lokitiedoissa näkyy tuo virhetilanne.

Jatkavat tutkimista minulle kerrottiin...

Päivitän tähän jatkoa nyt, kun kone on taas kerran haettu Varimportista kotiin eli 2.12.2014. Eivät kehdanneet tällä kertaa laskuttaa työstä, vaikka kaveri sanoikin paiskineensa yli 10h töitä koneen kanssa. Tuon raatamisen ansiosta minulla on nyt kone, joka käynnistelee itseään 2 minuutin välein onnistumatta siinä.

To be continued

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 18.12.2014 klo 9.34
Kirjoittaja ef0p
Voisinpa tänne avata oman keissini nyt kun se saatiin päätökseen.

Lähetin Mcarelle huoltoon koneen ja nopeasti ne sielä otti käsittelyyn. Soitti kaveri sieltä ja kertoi, että oli jotain testiä ajanut ja oli ilmoittanut muistivirhettä. Oli avanut luukun ja sieltä oli tippunut kapula melkein irti. Oli laittanut paikoilleen ja ajanut kaikki testit läpi. Ei ollut havainnut mitään ongelmaa näytönohjaimessa. No minä uskoin asian sitten näin olevan, kuluja tuli 70 euroa toimituskuluineen. Sain koneen perille ja laitoin tulille. Käyttöä 10-15min ja samat ongelmat. Tarkistelin sitten muistit, että on paikoillaan ja kokeilin kaikkia yhdessä ja erikseen eri sloteissa - samat ongelmat. Otin kaikista grafiikkaerroreista kuvat ja laitoin mcarelle, pyysivät takas koneen huoltoon. Heti seuraavana päivänä tuli viesti, että nyt on näytönohjain lopullisesti mennyt. Tilasivat vaihto-osan ja sain koneen perille, nyt on stress free kone taas.

Se mitä kannattaa siis tehdä niin ottaa ihan kuvat niistä grafiikka erroreista mitä koneella vilkkuu ja näkyy.

Nyt vain pitäis viitsiä soitella Applelle ja alkaa veivaamaan niiden lähetyskulujen kanssa. Niiden vissiin kuuluu ne maksaa kun ovat koneen jälleenmyyjiä kun sen storesta suoraan ostin. Tyytyväinen muuten huoltoon, mutta tällaiset asiat voisi kyllä huoltoliike itse hoitaa Applen kanssa ja asiakkaalle huoltoon lähetys ja palautus maksuttomasti...

Re: 2011 27" iMac näytönohjaimen vaihto-ohjelma käynnistyi

Lähetetty: 20.12.2014 klo 14.12
Kirjoittaja ptjuhis
Otin useita kuvia eri tilanteista ja videoitakin (joissa ruutu vilkkuu valkoisena) pari. Lisäksi koneen antamat virheilmoitukset grafiikan suhteen - ei riittänyt todisteeksi. Ei myöskään toimintalokissa näkyneet grafiikkakortin häiriöt. Applen mielestä iMacin näyttö toimii ihan kivasti. Testiohjelma ei näytä mitään virhettä. Se, onko testiohjelma riittävän hyvä onkin sitten toinen juttu.

Kerron sitten joskus miten tämä tarina jatkuu...

Olen samaa mieltä, että asiakas laitetaan hoitamaan heille kuuluvaa työtä. Jälkimarkkinointi ei vain kuulu suomalaiseen palvelukulttuuriin. Kuluttajasuojassa todettiin, että noi kulut tulee saada takaisin.