Olen uusi mac-käyttäjä ja pelästyin, kun aioin tyhjentää roskakorin.
Kun napautan Roskakori-ikonia, pitäisikö silloin nähdä kansion sisällön eikä mitään muuta? Nyt siellä on niitä tiedostoja, esim. kuvia, jotka olen varmasti käskenyt poistaa roskakoriin mutta siellä on esim. kansio "Käyttäjät". Tämä minua huolestuttaa, tyhjäänkö koko levyn samalla kun tyhjennän roskakorin turvallisesti?
Roskakorin sisältö
iMac-aiheista keskustelua
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Roskakorin sisältö
Viesti Kirjoittaja Kmalha »
-
Re: Roskakorin sisältö
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En kyllä usko, että Käyttäjät-kansio kuuluu olla Roskakorissa.KMALHA kirjoitti:Olen uusi mac-käyttäjä ja pelästyin, kun aioin tyhjentää roskakorin.
Kun napautan Roskakori-ikonia, pitäisikö silloin nähdä kansion sisällön eikä mitään muuta? Nyt siellä on niitä tiedostoja, esim. kuvia, jotka olen varmasti käskenyt poistaa roskakoriin mutta siellä on esim. kansio "Käyttäjät". Tämä minua huolestuttaa, tyhjäänkö koko levyn samalla kun tyhjennän roskakorin turvallisesti?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Kmalha »
Ei siinä sitten hullummin käynyt. En vieläkään ymmärrä, miten kansio oli roskakoriin päätynyt. Tarkasteltuani sen sisältöä ja verrattuani sitä uudempaan Users'in juuressa olevaan, uskalsin poistaa senkin tyhjentäessäni roskakorin. Ongelmia ei siitä näytä tulleen.
Muutenkin on Windowsin jälkeen kansiorakenteiden suhteen opettelemista, mutta muuten olen erittäin tyytyväinen iMaciin.
Muutenkin on Windowsin jälkeen kansiorakenteiden suhteen opettelemista, mutta muuten olen erittäin tyytyväinen iMaciin.
Viimeksi muokannut Kmalha, 3.6.2014 klo 9.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja willez »
^ Kyllä. Saa kyllä hakemalla hakea windossin jälkeen juurikin noita polkuja,kansioita yms. Yhden asian myös kuulin näistä mäkeistä,että ilmeisesti jos kytket normaalin muistitikun koneeseen,siirrät sieltä vaikka 1gt verran tavaraa roskakoriin ja otat tikun irti,niin tikulta ei ole vapautunut 1gt tilaa, vain tiedostot/kansiot ovat hävinneet.. Eli pitää poistamisen jälkeenkin vielä tyhjentää roskakori,että ne oikeasti on poistettu
Tässä kohtaan tullut pikku ajatuskatkos applen insinöörillä 
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

*iMac ME087 *iPhone 5 *iPad Air *ATV 3 *Time Capsule
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä tää kansiopolku on ihan helppo nähdä. Finderissa Näytä-valikosta Näytä polkupalkki...
Ja tuo on täysin suunniteltu ja harkittu juttu tuo tikulta poistaminen. Käyttiksen pitää toimia samalla tavalla kaikkien tallennusvälineiden kohdalla. Myös Roskakorin.
Ja tuo on täysin suunniteltu ja harkittu juttu tuo tikulta poistaminen. Käyttiksen pitää toimia samalla tavalla kaikkien tallennusvälineiden kohdalla. Myös Roskakorin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja willez »
Katoppa vaan. Sain säädettyä nyt Finderin omaan tyyliin. Aina oppii uutta tästäkin..MacFinn kirjoitti:Kyllä tää kansiopolku on ihan helppo nähdä. Finderissa Näytä-valikosta Näytä polkupalkki...
*iMac ME087 *iPhone 5 *iPad Air *ATV 3 *Time Capsule
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka