Olen ajatellut laittaa iMacin kylkeen 17" litun, ScreenSpanningDoctorilla tietysti. Mulla on VGA-adapteri valmiina ja koitinkin kuvaa Sony G400 (19" hyvälaatuinen CRT) -monitorilla, mutta kuva on aika sumea. Mun iMac on siis rev a G5, 17", 1,8 GHz, nVidia 5200. Näytöksi olen ajatellut esim Viewsonicin jotain DVI + VGA-liitäntäistä mallia (saa vanhan PC:n näkymään tarvittaessa).
Onko täällä kokemusta iMacin näyttölaadusta ulkoisella näytöllä? Ja mitä <300€ littua suosittelette?
iMac ulkoisen näyttöliitännän laatu?
iMac-aiheista keskustelua
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac ulkoisen näyttöliitännän laatu?
Viesti Kirjoittaja traktori »
-
Re: iMac ulkoisen näyttöliitännän laatu?
Viesti Kirjoittaja alexl »
Itse kokeilin tota imacin ulkoista liitintä ja voin sanoa että aika luokatonta kuvaa
antoi Sharpin Aquos LCD-tv:llä. Sama vga-kaapeli oli PC:ssä kiinni ja kuvanlaadun
ero oli aivan järkyttävä. LCD-näytöista Acerilla on halpoja ja hyviä näyttöjä.
antoi Sharpin Aquos LCD-tv:llä. Sama vga-kaapeli oli PC:ssä kiinni ja kuvanlaadun
ero oli aivan järkyttävä. LCD-näytöista Acerilla on halpoja ja hyviä näyttöjä.
-
Viesti Kirjoittaja blues »
Onko tämä yleistäkin?
Oli tarkoituksena hankkia iMac powerbookin tilalle mutta jos ei saa työpöytää laajennettua niin että laatu olisi hyvä, joutuu uudestaan harkitsemaan. Powermaciin ei kuitenkaan budjetti kanna ja sitä kaipaa isompaa näyttöä ja tehoa koneesta
Oli tarkoituksena hankkia iMac powerbookin tilalle mutta jos ei saa työpöytää laajennettua niin että laatu olisi hyvä, joutuu uudestaan harkitsemaan. Powermaciin ei kuitenkaan budjetti kanna ja sitä kaipaa isompaa näyttöä ja tehoa koneesta

-
Viesti Kirjoittaja chooser22 »
iMacciin saa ulkoisen näytön kiinni laajentamaan työpöytää, ei pelkästään peilaamaan. Löytyy Kuuklella.
-
Viesti Kirjoittaja blues »
Mutta onko kuvanlaatu ollut millainen? Se eniten huolestuttaa kun kahdella on tullut huonoa jälkeä ja työpöydän lääjennus olisi juuri hyvin hyödyllistä.chooser22 kirjoitti:iMacciin saa ulkoisen näytön kiinni laajentamaan työpöytää, ei pelkästään peilaamaan. Löytyy Kuuklella.
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
Mä olen testannut työpaikan iMac G5:llä. Kuva oli aluksi tosi suttuinen, mutta vika korjaantui, kun käytin monitorin automaattista "tarkennusta" tai mikä se nyt on.. signaalin synkronointi. LCD-näytöissä on sellainen AUTO nappi tai valikossa vastaava toiminto.
Silläkään kuva ei meinannut aluksi tarkentua. Lopulta keksin laittaa kakkosnäytölle koko ruudun kokoisen ruudukon (tein excelillä). Sit näytön automaattinen tarkennus toimi ja kuvasta tuli huipputerävä. En tiedä miksei se meinannut muuten toimia.
Eli kyllä mun kokemusten mukaan iMacin kuvan saa teräväksi kakkosnäytöllekin.
Silläkään kuva ei meinannut aluksi tarkentua. Lopulta keksin laittaa kakkosnäytölle koko ruudun kokoisen ruudukon (tein excelillä). Sit näytön automaattinen tarkennus toimi ja kuvasta tuli huipputerävä. En tiedä miksei se meinannut muuten toimia.
-
Viesti Kirjoittaja traktori »
Katsos katsos, tännehän oli nihkeän alun jälkeen tullut vastauksiakin...prisoner kirjoitti:Mä olen testannut työpaikan iMac G5:llä. Kuva oli aluksi tosi suttuinen, mutta vika korjaantui, kun käytin monitorin automaattista "tarkennusta" tai mikä se nyt on.. signaalin synkronointi. LCD-näytöissä on sellainen AUTO nappi tai valikossa vastaava toiminto.
Toin nyt uuden 17" iMac G5 1,9 GHz:n kaveriksi töistä lainaan Dellin 20" laaakuvalitun 2005FPW:n. Tuo autotarkennus tosiaan auttoi tässäkin, ja olen ihan valmis hankkimaan tällaisen itsellekin kaveriksi. Tämä Dell on muutenkin tosi hyvän tuntuinen, sisältää mm. DVI- ja VGA-liittimet, sekä bonuksena s-videon, joten esim digiboksin saisi tähän tarvittaessa myös kiinni. Erityisesti tätä 2:n näytön systeemiä suunnittelen Aperturea varten, tuo alunperin kysymäni PC:n liittäminen on osoittautunut aivan turhaksi jaakailuksi, eihän tähän tuollaista edes kehtaisi laittaa...
Eli summa summarum, yllättävän hyvä on myös VGA-liitäntä tässä iMacissa, aivan 20" litun tarpeet täyttävä!
EDIT: ainiin nyt vain kun löytäisi samanlaisen tarjouksen kuin silloin kun töihin hommattiin tämä Dell, oli meinaan 3pv:n ajan hintaa vain 580€ sisältäen alvit, nyt tämä on 755.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka