Nyt niitä vikoja sitten ilmenee IMac Rev A:ssa
iMac-aiheista keskustelua
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nyt niitä vikoja sitten ilmenee IMac Rev A:ssa
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
Ruutu välkkyy 20" Imaceissa erityisesti Front Row:ta käytettäessä:
web.mac.com/mark.webber/iWeb/iMac/FrontRow.html
web.mac.com/mark.webber/iWeb/iMac/iMovieHD.html
www.consumermachine.com/
discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=350251&tstart=0
EDIT:
Otin tuolta lainauksen asiasta:
"Concerning the Front Row(etc.) video "tearing" Problem:
--This is for the iMac intel folks with 20" 256mb vram--
I have a hunch that it might be related to the Mac OS build (which is good because that means it is a software issue). THIS IS JUST A HUNCH, so let's not jump the gun. We need more people to post to this thread to test this hunch.
Scenario:
Several folks have reported that their iMac Core Duo (20") have problems with FrontRow and other video problems. Several folks have reported that the problematic iMacs have a Mac OS X build of 8G1171 (use System Profiler-click on "software" to find out).
I do not have a problem with Front Row. A couple of folks have posted that they do not have problems either.... we lucky folks seem to have a Mac OS build of 8G1165.
So far it is:
3 iMacs with build # 8G1165 with no issues
5 iMacs with build # 8G1171 with issues.
Could just be a coincidence. Let's find out.
Please post your"
1) Build #
2) your config
3) AND IF YOU NOTICED THE PROBLEM WITH THE FACTORY INSTALLED SOFTWARE or from your own re-install from your discs.
We might get a better idea of what is happening.
Why are there 2 different OS builds for the same 20" iMac?
Here's a possibility:
It could be that 8G1165 (no problems) was the build the iMacs came from the factory with. 8G1171 is the build that is on the install discs. Did all you guys with problems just happen to "nuke and pave" (erase and reinstall) when you got your iMacs? I didn't ( I usually do, but I didn't with this mac)
Nonetheless of who installed what, more posts of your configurations/build number and we might squash or prove this hunch. "
Taitaa johtua tuosta syystä luulen ma.
web.mac.com/mark.webber/iWeb/iMac/FrontRow.html
web.mac.com/mark.webber/iWeb/iMac/iMovieHD.html
www.consumermachine.com/
discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=350251&tstart=0
EDIT:
Otin tuolta lainauksen asiasta:
"Concerning the Front Row(etc.) video "tearing" Problem:
--This is for the iMac intel folks with 20" 256mb vram--
I have a hunch that it might be related to the Mac OS build (which is good because that means it is a software issue). THIS IS JUST A HUNCH, so let's not jump the gun. We need more people to post to this thread to test this hunch.
Scenario:
Several folks have reported that their iMac Core Duo (20") have problems with FrontRow and other video problems. Several folks have reported that the problematic iMacs have a Mac OS X build of 8G1171 (use System Profiler-click on "software" to find out).
I do not have a problem with Front Row. A couple of folks have posted that they do not have problems either.... we lucky folks seem to have a Mac OS build of 8G1165.
So far it is:
3 iMacs with build # 8G1165 with no issues
5 iMacs with build # 8G1171 with issues.
Could just be a coincidence. Let's find out.
Please post your"
1) Build #
2) your config
3) AND IF YOU NOTICED THE PROBLEM WITH THE FACTORY INSTALLED SOFTWARE or from your own re-install from your discs.
We might get a better idea of what is happening.
Why are there 2 different OS builds for the same 20" iMac?
Here's a possibility:
It could be that 8G1165 (no problems) was the build the iMacs came from the factory with. 8G1171 is the build that is on the install discs. Did all you guys with problems just happen to "nuke and pave" (erase and reinstall) when you got your iMacs? I didn't ( I usually do, but I didn't with this mac)
Nonetheless of who installed what, more posts of your configurations/build number and we might squash or prove this hunch. "
Taitaa johtua tuosta syystä luulen ma.
IMac Core Duo 20"
PowerBook 12"
PowerBook 12"
-
Re: Nyt niitä vikoja sitten ilmenee IMac Rev A:ssa
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
En usko että nää ongelmat on kuitenkaan rautapuolessa. Uskon, että ne saa korjattua softa päivityksillä. Joko sä tilasit iMacin?
Joshua.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Te, jotka olette tarkemmin seuranneet näitä, niin kertokaa: Eikös Rev C ollut jo PCI-express rautaa?
Joten, muuttuiko raudassa oleellisesti muuta kuin emolevy (prosessoreineen)? Emolevyn vaihtelu on PC-puolella peruskauraa. Jos näin on, niin enpä olettaisi kauheasti rautaongelmia.
Joten, muuttuiko raudassa oleellisesti muuta kuin emolevy (prosessoreineen)? Emolevyn vaihtelu on PC-puolella peruskauraa. Jos näin on, niin enpä olettaisi kauheasti rautaongelmia.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Pupu »
Mä painan nyt paniikkinappulaa. Netti on pullollaan ilmoituksia tuosta viasta, ja ne kaikki ilmeisesti liittyvät tuohon os x build # 8G1171 -härpäkkeeseen. Applelle koneensa palauttaneet sanovat, ettei niillä ole mitään tietoa tollasesta buildista?!
Nyt jännittää, intel iimäkki on tulossa, jahka applen sedät "saavat manuaalinsa käännettyä"
Jos näyttö on hajalla, mä vien sen suorilta takaisin ja menen Anttilaan katsomaan mitä herkkuja fujitsusiimens haluaa mulle myydä. Vai menenkö...
Nyt jännittää, intel iimäkki on tulossa, jahka applen sedät "saavat manuaalinsa käännettyä"

Jos näyttö on hajalla, mä vien sen suorilta takaisin ja menen Anttilaan katsomaan mitä herkkuja fujitsusiimens haluaa mulle myydä. Vai menenkö...
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
No mulla on pienempi iMac Core Duo. Ja siinä en ainakaan ole huomannut mitään vikaa*. Kone toimii niinkuin mikä tahansa Macci ja monissa jutuissa pirun nopeasti. Näyttö on OK, ei kuolleita pikseleitä ja kirkkautta riittää sopivasti. Kone on myös hiljainen. Sain onneksi vaivatta toimimaan minulle tärkeät lisälaitteet, eli Airport-tukiasemaan yhdistetyn Brother HL-2030 -laserin (toimii suoraan Macin omilla ajureilla) ja vanhan Snapsacan e20 -skannerin.
Mutta valitukset koskevat lähinnä sitä isompaa mallia, jossa suurempi näyttömuisti.
*Varoituksen sana kuitenkin Safarista ja Flash-pluginnista. Jos asennat Flash-softaa (Flash-Shockwvae Playerin, MM Studion yms.), älä anna asennusohjelman päivittää intel-macin Flash-pluginneja. Jos näin käy, joudut nimittäin käyttämään Safaria Rosetta-moodissa. Intel-moodissa Safarilla ei väärillä plugareilla pysty katsomaan mitään Flash-sisältöistä sivua. Applen asennulevyiltä ei anakaan helposti löydy alkuperäisiä toimivia versioita näistä Flash-pluginneista, joteen käyttäjät ovat joutuneet asentamaan koko koneen uudestaan saadakseen status quon. Onneksi Safari ei Rosetta-tilasa ole kovin paljon hitaampi kuin normaalitilassa.
AppleInsiderin testissä Nick Aziz sanoo: "Switching from Safari to Photoshop via the Dock results in about 20 seconds of the dreaded "spinning beach ball" in my experiences."
Pyh ja pah! Omassa iMac Core Duossani sama vaihto (isonkin Photosop-kuvan kanssa) tapahtuu molempiin suuntiin salamana. Tosin koneessni on lisämuistia, jota vilpittömästi suositeöen.
Sarjakuva iMacin ihanuudesta: Turmeric's iMac Core Duo
Mutta valitukset koskevat lähinnä sitä isompaa mallia, jossa suurempi näyttömuisti.
*Varoituksen sana kuitenkin Safarista ja Flash-pluginnista. Jos asennat Flash-softaa (Flash-Shockwvae Playerin, MM Studion yms.), älä anna asennusohjelman päivittää intel-macin Flash-pluginneja. Jos näin käy, joudut nimittäin käyttämään Safaria Rosetta-moodissa. Intel-moodissa Safarilla ei väärillä plugareilla pysty katsomaan mitään Flash-sisältöistä sivua. Applen asennulevyiltä ei anakaan helposti löydy alkuperäisiä toimivia versioita näistä Flash-pluginneista, joteen käyttäjät ovat joutuneet asentamaan koko koneen uudestaan saadakseen status quon. Onneksi Safari ei Rosetta-tilasa ole kovin paljon hitaampi kuin normaalitilassa.
AppleInsiderin testissä Nick Aziz sanoo: "Switching from Safari to Photoshop via the Dock results in about 20 seconds of the dreaded "spinning beach ball" in my experiences."
Pyh ja pah! Omassa iMac Core Duossani sama vaihto (isonkin Photosop-kuvan kanssa) tapahtuu molempiin suuntiin salamana. Tosin koneessni on lisämuistia, jota vilpittömästi suositeöen.
Sarjakuva iMacin ihanuudesta: Turmeric's iMac Core Duo
It's pining for the fiords!
-
Joo, Tilasin. Just tolla 256mt näyttömuistilla.
Sehän tässä vähän jännittääkin. No, katotaan mitä sieltä laatikosta sitten tulee.
Joo, kyllähän tuo nyt kuitenkin näyttää siltä, että johtuu noista rakennuskoodeista käyttiksessä vai mitä nyt sitten ovatkaan.
Onko sulle tullut tarkempaa pvämäärää omastasi vielä?
Muistista en oon päättänyt vielä. Juttelen asiasta Varimportin kanssa sitten kun kone on tullut. He laittavat muistit nuihin itse asiakkaan toiveen mukaan.
En ole ihan vielä päättänyt otanko 1,5G vai 1G, kun haluaisin pitää laajennusmahdollisuuden kahteen joskus tulevaisuudessa.
Olisi kiva saada se masiina jo. Vaimokin odottaa innolla. en tiedä kenenkään tutun naista, joka olisi noin täpinöissään tuosta koneesta.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sehän tässä vähän jännittääkin. No, katotaan mitä sieltä laatikosta sitten tulee.
Joo, kyllähän tuo nyt kuitenkin näyttää siltä, että johtuu noista rakennuskoodeista käyttiksessä vai mitä nyt sitten ovatkaan.
Muistista en oon päättänyt vielä. Juttelen asiasta Varimportin kanssa sitten kun kone on tullut. He laittavat muistit nuihin itse asiakkaan toiveen mukaan.
En ole ihan vielä päättänyt otanko 1,5G vai 1G, kun haluaisin pitää laajennusmahdollisuuden kahteen joskus tulevaisuudessa.
Olisi kiva saada se masiina jo. Vaimokin odottaa innolla. en tiedä kenenkään tutun naista, joka olisi noin täpinöissään tuosta koneesta.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
IMac Core Duo 20"
PowerBook 12"
PowerBook 12"
-
Viesti Kirjoittaja Pupu »
Osaattekohan tietäjät kertoa, pystyykö tuota OS:n buildia näkemään jostain päällepäin? Meinaan siis sitä, että jos mun kone joskus saapuu ja siinä on tuo buginen build, miten voin hankkia tuon ehjän buildin? ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vai onkohan todennäköisintä, että tuohon löytyy jo korjaussoftaa siihen mennessä (min. 2vko)?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vai onkohan todennäköisintä, että tuohon löytyy jo korjaussoftaa siihen mennessä (min. 2vko)?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
On tietysti luonnollista, että kun kone tulee teille, juuri teillä vakituisesti asuvat naiset ovat eniten täpinöissään.koomatooma kirjoitti:Olisi kiva saada se masiina jo. Vaimokin odottaa innolla. en tiedä kenenkään tutun naista, joka olisi noin täpinöissään tuosta koneesta.![]()
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viimeisin tieto sanoo, että ensi viikolla tulisi. iMacissa on kaksi kanavainen muisti joten kannattaa ottaa joko 1GB (2x512MB) tai 2GB (2x1GB). Palikat pitäisi olla samanlaiset.koomatooma kirjoitti:Joo, Tilasin. Just tolla 256mt näyttömuistilla.
Olisi kiva saada se masiina jo. Vaimokin odottaa innolla. en tiedä kenenkään tutun naista, joka olisi noin täpinöissään tuosta koneesta.![]()
Joshua.
-
MacinJosh kirjoitti:Viimeisin tieto sanoo, että ensi viikolla tulisi. iMacissa on kaksi kanavainen muisti joten kannattaa ottaa joko 1GB (2x512MB) tai 2GB (2x1GB). Palikat pitäisi olla samanlaiset.koomatooma kirjoitti:Joo, Tilasin. Just tolla 256mt näyttömuistilla.
Olisi kiva saada se masiina jo. Vaimokin odottaa innolla. en tiedä kenenkään tutun naista, joka olisi noin täpinöissään tuosta koneesta.![]()
Joshua.
Mitä Joshua olet mieltä onko siinä 2x512mb nopeudessa huomattavaa eroa verrattuna 1Gb palikkaan?
Olen ajatellut ostaa myöhemmin toisen 1Gb rinnalle jos rupeaa muisti loppumaan?
Sitten kun halpenevat..
Jos se on vain marginaalista kiinni, niin en viitsisi ottaa nuita 2x 512mb palikoita 1Gb sijaan ku siinä menee sitten molemmat paikat, ja muistia uudestaan lisätessä on nuo sitten ylimääräisiä ja myytävä pois.
IMac Core Duo 20"
PowerBook 12"
PowerBook 12"
-
Aika marginaalinen ero. Ei sitä varmasti edes huomaa äkkiseltään.koomatooma kirjoitti:Mitä Joshua olet mieltä onko siinä 2x512mb nopeudessa huomattavaa eroa verrattuna 1Gb palikkaan?
Olen ajatellut ostaa myöhemmin toisen 1Gb rinnalle jos rupeaa muisti loppumaan?
Sitten kun halpenevat..
Jos se on vain marginaalista kiinni, niin en viitsisi ottaa nuita 2x 512mb palikoita 1Gb sijaan ku siinä menee sitten molemmat paikat, ja muistia uudestaan lisätessä on nuo sitten ylimääräisiä ja myytävä pois.
Joshua.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
En usko että gigan palikat tuosta päivän hinnan 112 eurosta kovin huimasti halpenevat. Odottamalla jonkin aikaa säästää varmasti kympin tai kaksi, mutta ei enempää. Itse en noin mitättömän säästöodotuksen takia kuristaisi kalliin koneen suorituskykyjä.koomatooma kirjoitti:Olen ajatellut ostaa myöhemmin toisen 1Gb rinnalle jos rupeaa muisti loppumaan?
Sitten kun halpenevat..
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Repe Ruutikallo kirjoitti:En usko että gigan palikat tuosta päivän hinnan 112 eurosta kovin huimasti halpenevat. Odottamalla jonkin aikaa säästää varmasti kympin tai kaksi, mutta ei enempää. Itse en noin mitättömän säästöodotuksen takia kuristaisi kalliin koneen suorituskykyjä.koomatooma kirjoitti:Olen ajatellut ostaa myöhemmin toisen 1Gb rinnalle jos rupeaa muisti loppumaan?
Sitten kun halpenevat..
Ok. hyvä tietää. Itse en noista muistien hinnoista ole niin selvillä, tippuvatko hinnat vaiko eivät.
Oletin että niille käy samoin kuin kaikille muillekin systeemeille, eli hinta tippuu kuin pukki savupiipusta.
No, täytyy vielä pähkäillä ottaako heti koneen täyteen, vai kokeileeko ensin tuolla yhdellä.
En taida muuten muistaa mitähän Varrissa maksavat (tilasin koneeni sieltä).
aikaisempaan Imac G5:n muistien tarjous kyllä tipahti usealla kympillä 2kk aikavälillä, kun joskus kävin kyselemässä sieltä niiden hintoja.
IMac Core Duo 20"
PowerBook 12"
PowerBook 12"
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Otsakkeen mukaisesti tulee ehkä varoittaa intel iMacin ongelmasta johon itse törmäsin päivän kokeiluissa, nimittäin Div X:n tuen puutteellisuuteen. Keskeneräinen beta DivX koodekki löytyy, mutta minulla se ei toista kaikkia tiedostoja.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka