Olen tässä koko aamun yrittänyt saattaa tätä konettani MacBook Pro MacOS BigSur 11.7.9 tehdasasetuksille. Tiedän että olen tyhmääkin tyhmempi, mutta kun etsin ohjeita ja opastuksia, sanotaan että Omppu Yleinen ja siellä vasempaa kulmaan! Mihin en löydä sellaista paikkaa jossa olisi tehdasasetusten palautus. Enkä muualtakaan. Sanotaan että pitää menneä sinne ja tänne mutten löydä sitänäppylää. You tubessakin oli ohje, muttei minulla Omppuvalikossa Järjestelmäasetuksissa sellaista valikkoa ollut. Ei englanniksi eikä suomeksi eikä millän muullakaan kielell.
Tämä on työkoneeni, joka nyt eläköidyttäessä menee toiseen käyttöön ja haluan ehdottomasti siitä kaikki minun laittamani tiredostot yms. pois ja lopullisesti pois.
Varmuuskopion olen ottanut. Se sentään onnistui.
Mutta nyt taas huudan apaua. Vai onko tämä vietävä "maattiliikkeeseen"? Tai sitten romuttamoon?
Tehdasasetukset
Keskustelua kannettavista
Re: tehdasasetukset
Minkä vuoden kone kyseessä? Onko intel vai M? Ilmeisesti intel, koska vanha?
Tämä ohje on vanhemmille koneilla. Tuosta "Jos Macissa ei ole Poista kaikki sisältö ja asetukset -valintaa" -kohdasta eteenpäin löytyy hyvin seikkaperäiset ja taatusti toimivat ohjeet.
https://support.apple.com/fi-fi/HT201065
Tämä ohje on vanhemmille koneilla. Tuosta "Jos Macissa ei ole Poista kaikki sisältö ja asetukset -valintaa" -kohdasta eteenpäin löytyy hyvin seikkaperäiset ja taatusti toimivat ohjeet.
https://support.apple.com/fi-fi/HT201065
Re: Tehdasasetukset
Kiitos Ötsi ohjeistasi. Tein niin ja tällaisenko pitäisi olla lopputulos, että uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee ympyrä kieltoviivalla (10-5) ja teksti support.apple.com/mac/startup?
Mutta mitrnpä tuolla koneella sinne pääsee. Musta ruutu, ei kulje hiiri, eivät mitkään näppäimet tottele. Tässäkö tämä oli, vai olenko todella idiootti kun en tajua?
Mutta mitrnpä tuolla koneella sinne pääsee. Musta ruutu, ei kulje hiiri, eivät mitkään näppäimet tottele. Tässäkö tämä oli, vai olenko todella idiootti kun en tajua?
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka