Moi,
Olisi kannettava hakusessa, mieluiten kokoluokkaa 13-14” jota on helppo kuljettaa mukana. Tarvittaessa on käytössä 31” ulkoinen näyttö.
Käyttö olisi netin selaamisen, Cadin, yms työskentelyn lisäksi raw-kuvien käsittelyä/viimeistelyä, sekä kerran-pari viikossa 4K-videoiden editointia 2-20min pätkiä tyylillä leikkaa, liimaa ja askartele. Kamerana Lumix G9 ja iphone 13.
Davinci Resolvea olen Windows pöytäkoneellani käyttänyt, mutta ei oikein jaksa pyörittää. Videon toistaminen editorissa on yhtä diaesitystä. Olen saanut sen käsityksen että Macit suoriutuvat tuosta hieman mallikaammin.
Olen katsellut käytettyjä MBP ja MBA koneita hintaluokassa 500-900e joka istuisi budjettiin.
Mitä ehdotatte? Mielipiteitä?
Tai sitten jos otan vaikka Elisalta pätkämaksulla jonkun tälläisen:
https://elisa.fi/kauppa/tuote/apple-mac ... 2520(2024)
Tai
https://elisa.fi/kauppa/tuote/apple-mac ... a%20(2023)
Mikä MacBook minulle?
Keskustelua kannettavista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä MacBook minulle?
Viesti Kirjoittaja Jcci87 »
-
- Ylläpitäjä
Re: Mikä Macbook minulle?
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Käytetty M1 Pro -prosessorilla varustettu MacBook Pro 14" tarjoaa ehkä parhaan hinta-laatu-tehosuhteen tällä hetkellä. Tehoa piisaa vuosiksi eteenpäin vaativampaankin menoon. En lähtisi Intel-aikakauden koneita enää katselemaan lainkaan, jos budjettia pystyy tuonne tonnin pintaan venyttämään. Ennemmin vaikka käytetty MacBook Air M1-prosessorilla kuin mikään Intel-kone.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Re: Mikä MacBook minulle?
Jeps. Semmosta tuossa tulikin tuossa katseltua ja tehtyä kaupatkin. Rahat kyllä kelpasi, mutta konetta ei tullut.
Kannattaa olla varovainen kun tori.fi:ssä asioi. Kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa. Se ”tunnistettu henkilö” ei merkkaa maanalainen paikka.
T. Vajaa tonnin köyhempänä
Kannattaa olla varovainen kun tori.fi:ssä asioi. Kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa. Se ”tunnistettu henkilö” ei merkkaa maanalainen paikka.
T. Vajaa tonnin köyhempänä
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Rikosilmoitus vaan. Et sillä rahoja takaisin saa mutta kiusaa huijaria
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Juu. Tein kaikki toimenpiteet mitä pystyin, samantien kun haistoin, että mikä on kyseessä. Ei näiltä mitään takaisin saa, usein valmiiksi ulosotossa. Se on elämäntapa.
Luulisin ettei nyt mikään Sherlock Holmes tarvitse olla, että saa kaivettua kaverin esille, tilinumero on tiedossa ja tunnistautumista käytetty. Tietysti identiteettivarkauskin on hyvin mahdollista. No antaa poliisin selvitellä kun ehtivät.
Toivottavasti joku tämän lukee ja välttää lankeamasta samanlaisiin, niin saadaan jotain positiivista tästäkin.
Luulisin ettei nyt mikään Sherlock Holmes tarvitse olla, että saa kaivettua kaverin esille, tilinumero on tiedossa ja tunnistautumista käytetty. Tietysti identiteettivarkauskin on hyvin mahdollista. No antaa poliisin selvitellä kun ehtivät.
Toivottavasti joku tämän lukee ja välttää lankeamasta samanlaisiin, niin saadaan jotain positiivista tästäkin.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka