Pitipä rekisteröityä tännekin viimein - tullut seurattua Mac kuumeessa näitä sivuja ennenkin ja eilen julkaisun tiimoilta elettiin jänniä hetkiä näin Mac aloittelijan näkövinkkelistä (ei vanhaa rautaa mistä huolehtia). Ja hyviä uutisiahan sieltä mielestäni tuli.
Ensimmäinen Mac meni nyt sitten tilaukseen Storeen, karvalakki 13". Ja niitä perusteluja sitten - Pitkään olin aikeissa ostaa Macbookin mutta siinä ahdisti näppäimistön taustavalon ja SD slotin puute. Nyt kun uusi 13" Macbook Pro tuli uunista ulos, tein nopeaa vertailua omasta näkövinkkelistä, ja nopeasti mieli muuttui. MBllä ja MBPllä on eroa hinnassa 220 EUR. Jos MBn ottaisi storesta samalla muistimäärällä (4GB), hintaeroksi jää enää 130 EUR (ok, muistia saa toki halvemmallakin kun asentaa itse). Tällä 130 EUR erolla saakin jo sitten tuon taustavalon näppikseen ja SD slotin, ja lisäksi alumiinia, paremman akun (7 vs 10 tuntia), aavistuksen enemmän prosessoritehoa ja paremman grafiikan - eikä 130 EUR ole noista kovin paha lisähinta mielestäni.
Paljonhan täällä on kirjoiteltu siitä mitä kaikkea pitäisi olla ja tulla, mutta kyllä tuo karvalakki 13" on kokonaisuudessaan melkoisen mehevä paketti, jopa hintaisekseen (opiskelija-alella 1080 EUR). Ja astuu tosiaan nyt aika pahasti Macbookin varpaille, ehkä siellä odotettavissa jonkinlainen päivitys myös, tai hinnanalennus (ei kai sentään

), eroa hinnassa on tosiaan liian vähän (ehkä Macbook poistuu kokonaan?

). C2D on toki vanhaa tekniikkaa, mutta jos sen käytöllä esim. saatiin viilattua lisää toiminta-aikaa, ja i3:sen tai i5:sen tuominen olisi tuonut lämpöongelmia, niin ei kiitos minulle.