Ensimmäinen Mäkki
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja visualblack »
Noin vuoden kuolasin MacBookin perään ja nyt sen sain vihdoin tilattua. Kumpa vaan tulis kiireen vilkkaa. Meni vielä säätämiseksi kun ei tuo MasterCard jostakin syystä antanut tilailla joten täytyi BankTransferillä heittää hillot. Kestää siis muutaman päivän pidempään enne kuin se jamppa ovikelloa soittelee.
Tätä foorumia on tullut selailtua kans noin vuoden päivät ja nyt uskaltauduin kirjautumaan ja postaamaan kun se oma Omppu on tulossa. Ollut apua suunnattomasti ja mäkin käyttö varmaan luonnistuu heittämällä kun on nää kaikki topicit lukenu läpi!
Eipä mulla muuta kummoista.
-
Viesti Kirjoittaja lokki1977 »
Hommasin kanssa ensimmäisen Maccini (MacBook 2GHz, 1GB RAM, White) ja täytyy sanoa, että OS X on erinomainen käyttis
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika äkkiä tätä olen oppinut käyttämään, noin 2 viikkoa nyt ollut NetAnttilasta tilattu bookki alla ja asiat hoituu. Harmi vaan, kun joutuu matikan luennoilla käyttämään X:n päällä TeXmacsia kun ei ole natiivia versiota, mutta tuo on pientä... Eipä ole ihmeemmin valittamista, en ole huomannut mitään ongelmia paitsi 2GB rammia varmaan olis hyvästä, kun on sen verran paljon softia käynnissä koko ajan. Kyllä tämä 1GB:kin tosin just rittää, mutta ehkä Eclipse kulkis sulavammin kaikkien muiden ohjelmien rinnalla jos olisi 2GB.
Eipä mulla muuta, tyytyväinen olen hankintaani
Pentium 4 2,6GHz, 1GB RAM, 325GB HD, OpenBSD 4.4
Pentium 2 450MHz, 128MB RAM, 3GB HD, OpenBSD 4.2
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Oma iBookkini kiittää edelleen siitä ja tyttöystävän ibookki osoittaa vieläkin mieltään
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Henani »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tarkoitus ois tilata MacBook tällä viikolla. Olen viime kesästä asti harkinnut uuden koneen hankkimista ja mietin jo silloin sitä, että voisin jättää pc:t unholaan. Nyt oon vakaasti päättänyt siirtyä macin käyttäjäksi. Olen koko ajan venyttänyt uuden koneen hankintaa aina kaikilla ihmeellisillä tekosyillä, mutta nyt alkaa mennä hermot tähän vanhaan kannettavaan. Ja syitä on monia, niitä tuskin tarvitsee tässä alkaa luettelemaan.

Kaveri mainitsi, että Humacista saisi nyt sen MacBookin perusmallin halvalla. Olen opiskelija ja saisin tietty sen opiskelija-alennuksen, mutta kun tein tilausta, niin ongelmaksi tuli se, että en saanut sitä laitettua opiskelijahinnaksi. Mitenkäs se tapahtuu? Jätin tilauksen siis kesken... Pitääkö tilaus tehdä puhelimitse, että saisin sen opiskelija-alennuksen? Tarkoitus on soittaa sinne huomenna, mutta ajattelin kuites kysyä täältä, kun näyttää noita vastauksia tulevan nopeasti...
Olen siis ostamassa tuota perusmallia MacBookista, 1.83 GHz. Saan ostettua tutulta lisää muistia, joten sitä ei tarvi ostaa tuolta. Olen ymmärtänyt, että muistia kannattaa olla enemmän kuin tuo 512.
Apua, olen ihan hukassa koko koneen ostamisen kanssa. Voi olla, että joudun kyselemään neuvoa koko ajan.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-Henani-
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Kyllähän sitä nyt kysellä kannattaa, kun on sijoittamassa tonnin koneeseen. En osaa tuosta Humacin systeemistä sanoa, soittaminen on varmasti hyvä ratkaisu. Ja keskusmuistia kannattaa mieluummin olla se kokonainen 1 giga kuin sen puolikas, joten osta toki lisää muistia - ehkä saman tien kaksikin gigaa, koska muisti on tällä hetkellä erittäin halpaa. Runsaan satasen vain tuo lisää hintaa tuo täydet 2 gigaa, jos erikseen ostat.
-
Viesti Kirjoittaja Gerry »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Ei ole valitettavasti sitäkään, ainoastaan tallentava CD-asema. Se tai sitten USBimuistin sahaaminen edestakaisin lienee tässä tapauksessa vaihtoehdot. Ehkä tyhmä kysymys mutta minulla on WLAN-tukiasema ja molemmissa koneissa on langaton verkkokortti. Voinko käyttää tätä jotenkin tiedostonsiirtoon? En kai?harri kirjoitti:Onko PC:ssä polttava DVD-asema?
Jos on, polttele läty(i)lle.
Tulee samalla varmuuskopiotkin.
-Harri
-
-
-
-
-
Tästä vinkistä iiiiso kiitos!! Nyt voisin tarjota kupillisen kuumaa tai tuopillisen kylmää, musat siirtymässä PeeCeeltä Macille!!Sparta kirjoitti:Voit kyllä, kytke macista windows-jako päälle, jolloin wintoosaan tulee macin jaetut-kansio näkyviin. Omppuvalikko -> järjestelmäasetukset -> windows-jako. Se antaa sitten urlin mihin ottamalla yhteyttä pääset windowsin kautta macillesi.
-
Viesti Kirjoittaja timppii »
Eli kone ulos suoraan paketista lataukseen, mutta laite ei tunnista akkua. Johto näyttää pelkästään vihreätä valoa, eli akku on täysi tai sitä ei tunnisteta. Käyttis sanoo, ettei akkua ole..
Tehty kaikki tällä foorumilla ehdotetut systeemit, mutta laite ei vaan näe akkua.
Kannettava, joka toimii vaan verkkovirralla, tosi kivaa:(
-
Viesti Kirjoittaja Henani »
Nyt ei auta kuin alkaa opettelemaan tämän ihanuuden käyttöä.
Täytyy varmaan lukea muita aiheita, että saan hieman vinkkejä koneen käyttöön. Kysymyksiä on varmaan sen sata, mutta taidan ensin koittaa ottaa itse selvää asioista ja tulla sitten vasta itkemään, kun mikään ei onnistu.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Oikea periaate. Aloita vaikka tuolta Finder > Ohjeet > Mac-ohjeet...Henani kirjoitti:Kysymyksiä on varmaan sen sata, mutta taidan ensin koittaa ottaa itse selvää asioista ja tulla sitten vasta itkemään, kun mikään ei onnistu.
Ja kysele sitten, jos jää vielä kysyttävää.
-Harri
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Herzlich willkommen!JuhaMy kirjoitti:Uusi MAC-käyttäjä ilmoittautuu joukkoon, perjantaista lähtien ollut ihquusi MacBook -käytössä
PC-puolella tähän asti melko vankasti tullut oltua, vaikka Mac useamman vuoden mielessä pyörinytkin.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Joo, uuden koneen saa timppii. Eli voin jo tässä vaiheessa sanoa varsin varmaksi, että kyseessä ei vielä ole hänen viimeinen Macinsa.joonahe kirjoitti:Vie kone takaisin liikkeeseen ja ota uusi mukaan. Kaikissa nykyajan laitteissa on virheyksilöitä, kun vika sattuu omalle kohdalle, vaihtaa laitteen uuteen.timppii kirjoitti: Kannettava, joka toimii vaan verkkovirralla, tosi kivaa:(

Taitaa olla taivaallisen harvinainen vika muuten tämmönen, en ainakaan Hompusta muista vastaavaa. Vika voi toki olla muistissanikin.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Yksi tapa saada uusi kone on soittaa Applen tukeen, ainakin jos liikkeessä ei ole täysin samanlaista hyllyssä. Apple toimittaa silloin uuden laitteen omia reittejään.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja timppii »
Juu, sain uuden akun. Sillä toimii piuhattomanakin.. Nyt vaan odottelen toista gigan palikkaa ja isompaa kovoa..Repe Ruutikallo kirjoitti: Yksi tapa saada uusi kone on soittaa Applen tukeen, ainakin jos liikkeessä ei ole täysin samanlaista hyllyssä. Apple toimittaa silloin uuden laitteen omia reittejään.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka