banger kirjoitti:Holla!
Nyt tällä tai ensiviikolla olisi tarkoitus pistää ensimmäinen macbook tilaukseen. Niin kyselisin, että kannattaako päivittää muistit suoraan applelta 2GB vai kannattaako ostaa jostain muualta myöhemmin ja vaihtaa muistit itse?
Ei kannata ostaa applelta muisteja, ostat sitten vaikka esim. verkkokauppa.comista niin tulee reilusti halvemmaksi. Kingstonin muistit ovat ihan hyviä ja kingstonin sivuilta näkee myös sopiiko tietty muisti tiettyyn koneeseen, eli ihan mikä tahansa muisti ei käy macbookkiin.
Nyt tällä tai ensiviikolla olisi tarkoitus pistää ensimmäinen macbook tilaukseen. Niin kyselisin, että kannattaako päivittää muistit suoraan applelta 2GB vai kannattaako ostaa jostain muualta myöhemmin ja vaihtaa muistit itse?
Sitten, että kannattaako odottaa, että WWDC loppuu jos sieltä tulisi vielä, joku tarjous vaikka, että kaikki, jotka tilaa nyt macin applelta niin saa leopardin, kun se valmistuu.
Allahu akbar!
Muistit kandee ostaa muualta ja vaihtaa itse, säästää aika paljon rahaa jos hyvin sattuu.
WWDC-jutut tulee tänään mitä tulee, Steve Gods, eiku siis Jobs, selvittää asian ehtoolla, joten sen enempää ei tarvi odottaa eli lykätä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Sitten, että kannattaako odottaa, että WWDC loppuu jos sieltä tulisi vielä, joku tarjous vaikka, että kaikki, jotka tilaa nyt macin applelta niin saa leopardin, kun se valmistuu.
Allahu akbar!
Muistit kandee ostaa muualta ja vaihtaa itse, säästää aika paljon rahaa jos hyvin sattuu.
WWDC-jutut tulee tänään mitä tulee, Steve Gods, eiku siis Jobs, selvittää asian ehtoolla, joten sen enempää ei tarvi odottaa eli lykätä.
okkei, pitänee pistää sitten macbook tilaukseen tässä tällä viikolla odotan innolla ensimmäistä maciäni, koska olen kuullut siitä todella hyvää ja en jaksa enää tätä puuceetä. go apple!
Allahu akbar!
okkei, pitänee pistää sitten macbook tilaukseen tässä tällä viikolla odotan innolla ensimmäistä maciäni, koska olen kuullut siitä todella hyvää ja en jaksa enää tätä puuceetä. go apple!
Tällä herralla/rouvalla/neidillä/eiosaasanoalla on ainakin asenne kohdallaan!
Taas yksi uusi Macisti hyppää puljuun sekoittamaan vettä.
Eli MacBookin tuossa taannoin hommasin ja nyt kyselen, mikä ohjelma korvaisi Exelin. Tulevaisuudessakin tarvitsisi pystyä rakentelemaan taulukkolaskelmia, jotka avautuisivat PC:issä.
LenniCalle kirjoitti:
Eli MacBookin tuossa taannoin hommasin ja nyt kyselen, mikä ohjelma korvaisi Exelin. Tulevaisuudessakin tarvitsisi pystyä rakentelemaan taulukkolaskelmia, jotka avautuisivat PC:issä.
Samalla asialla ollaan eli ensimmäistä Mäkkiä ostamassa Vaatimuksena olisi tuo 1GB muistia ja polttava DVD tulisi olla. Kampusdatasta näyttäisi löytyvät 1099 egellä kyseinen laite. Onko vinkkei mistä löytyisi tällä hetkellä halvimmalla? Mikrobitin hintaseurannan kautta en halvemmalla löytänyt. Entäs tuleeko mieleen muita huomioon otettavia asiota hankinnan suhteen?
Stereofonix kirjoitti:Onko vinkkei mistä löytyisi tällä hetkellä halvimmalla?
Valtuutetuista myymälöistä todennäköisesti et mistään. Hinnat on aika kiveen hakattuja. Joskus saattaa olla EOL (End Of Life, poistuva malli) tuotteita alella tarjolla. Mutta muutoin ne hinnat on melko tasaisesti samaa mitä tuolla AppleStoressakin.
Nykyisistä MacBookeista keskimmäinen malli (C2D 2.16Ghz, 1G ram, 120G HD, DVD-RW/DL-R) täyttänee vaatimuksesi. Hintana taitaa olla jotain 1249e. Lukeva-DVD + kirjoittava-CD malli on sen 1049e.
Samalla asialla ollaan eli ensimmäistä Mäkkiä ostamassa Vaatimuksena olisi tuo 1GB muistia ja polttava DVD tulisi olla. Kampusdatasta näyttäisi löytyvät 1099 egellä kyseinen laite.
Kattomatta sen tarkemmin KD:n sivuja oletan ja muistelen että tuo on edellisen revision keskimalli, ei siis nykyistä kevyesti uusittua mallistoa. Se ei haittaa mitään, voit ihan hyvin ostaa poekkeen, asiat on kohillaan hintaa myöten. 8)
Morjens! Olen suunnitellut tuon halvimman MacBook Pro:n ostamista, mutta rahallinen tukijani eli faijani pitäisi nyt vakuuttaa, että tuo olisi se paras vaihtoehto. Faijani on ihan tavis pc-käyttäjä, eikä ymmärrä tietokoneista oikeestaan mitään. Mutta rahasta ymmärtää sitten sitäkin enemmän ja ihmetteleekin miksi lidlistä saa kannettavan tietokoneen kaksi kertaa halvemmalla kuin apple storesta. Olen yrittänyt selittää jotain näytönohjaimesta, käyttöjärjestelmästä ja viruksettomuudesta, mutta vielä kaivattaisiin jotain "pankin räjäyttävää" myyntipuhetta jolla kone lähtisi tilaukseen . Opiskelujen takia kuitenkin jonkinlainen kannettava joka tapauksessa hankitaan tänä kesänä, mutta olisin erittäin pettynyt, jos joutuisin tyytymään johonkin muuhun kuin maciin..
Joten jos joku ystävällinen mies/nainen/jokumuu voisi kehitellä jonkin "myyntipuheen", niin olisin erittäin kiitollinen siitä .
Sitten voit mainita, että maailman parhaissa yliopistoissa on menossa suoranainen Mac-myrsky, kun "kaikki" opiskelijat haluavat nyt Macbookin tai MacBook Pron. Joillakin jenkkikampuksilla Macit ovat ehkä jo ensi syksynä saavuttamassa yksinkertaisen enemmistön, vaikka PC-kannettavia tekee sentään kymmenkunta eri valmistajaa!
Ja sittenhän Apple on Länsi-Euroopan oppilaitosten suurin uushankintamerkki: lähes joka viides oppilaitosten ostama tietokone on Mac, ja käyrä näyttää koko ajan ylöspäin. Esimerkiksi hiljattain Belgia päätti 23 000 Macin ostosta kouluihinsa.
Tämä täältä tällä erää.
Kävin hakemassa tänään alla olevan läppärin.
Turun Varimportissa oli vielä vanhanliiton kone sopivaan hintaan ja se jäi mulle 8)
Tää on hieno peli, ei voi muuta sanoo
Muutenkin Varimportissa oikeen asiallinen palvelu!(ei tarvinnu enää Humacciin ajaa)
Itekki oon tässä parin kuukauden sisällä hommaamassa ekaa Maciani, tarkemmin ottaen MacBookia, siihen asti vetelen lainatulla G4:llä. Niin asiaan: tuli tossa mieleen että mitkäs pelit siinä MacBookissa pyörii (esim. ET, Age Of Mythology jne), ku se näytönohjain ei oo paras mahollinen (no eipä sitä oo pelaamiseen muutenkaan suunniteltu)? Aattelin, että vois siihen pelin kaks hommata, jos joskus tylsää tulee...
Tänään sitten tuli tehtyä erittäin hieno päätös. Pistin nimittäin MacBookin ja Migtymousen tilaukseen 28-29. päivä kesäkuuta pitäisi tulla kotiin ja sopivasti juuri ennen 18-vuotis synttäreitä, jotka on 30. päivä Pitääkö nuo saapumispäivämäärät yleensä tarkasti paikkaansa vai tuleeko se joskus vähän myöhemmin tai jopa aiemmin?
banger kirjoitti:Tänään sitten tuli tehtyä erittäin hieno päätös. Pistin nimittäin MacBookin ja Migtymousen tilaukseen 28-29. päivä kesäkuuta pitäisi tulla kotiin ja sopivasti juuri ennen 18-vuotis synttäreitä, jotka on 30. päivä Pitääkö nuo saapumispäivämäärät yleensä tarkasti paikkaansa vai tuleeko se joskus vähän myöhemmin tai jopa aiemmin?
iDunno kirjoitti:
Joten jos joku ystävällinen mies/nainen/jokumuu voisi kehitellä jonkin "myyntipuheen", niin olisin erittäin kiitollinen siitä ;) .
Halvin Macbook oli muuten testivoittaja Mikrobitti- tai Tietokone-lehden noin 1000 euron kannettavien vertailussa. Huhtikuun numero tai uudempi... Luin nuo kaikki 5-6 lehteä putkeen kun sain ne taannoin näppeihini, joten en muista sen tarkemmin.
Vertailun kallein kone oli varsin huonosti menestynyt HP, heh.
Kun ensimmäinen MacBookkini saapuu tässä ensiviikolla niin mitä minun pitäisi ottaa huomioon siirtäessäni pc:ltä kaikki musiikit, kuvat, videot ja muut dokumentit?
Puuceessä on nyt lacien ulkoinen kovalevy niin kannattaisko kaikki siirtää siihen ja sitten kopioida ne macbookin muistiin? Varmaan helpoin keino?
Eihän tässä jaksa odottaa enää. Käyn varmaan joka tunti katsomassa mitä ihmiset ovat kirjoittaneet tänne, koska olen todella kiinnostunut maceistä ja näen jo sen päivän kun ihana valkoinen on pöydälläni
banger kirjoitti:Kun ensimmäinen MacBookkini saapuu tässä ensiviikolla niin mitä minun pitäisi ottaa huomioon siirtäessäni pc:ltä kaikki musiikit, kuvat, videot ja muut dokumentit?
Puuceessä on nyt lacien ulkoinen kovalevy niin kannattaisko kaikki siirtää siihen ja sitten kopioida ne macbookin muistiin? Varmaan helpoin keino?
Eihän tässä jaksa odottaa enää. Käyn varmaan joka tunti katsomassa mitä ihmiset ovat kirjoittaneet tänne, koska olen todella kiinnostunut maceistä ja näen jo sen päivän kun ihana valkoinen on pöydälläni
Ulkoinen kovalevy on se helpoin ja kätevin.
Sen siirron kun tekee kerran, niin siitä ei tarvitse enää koskaa murehtia, vaikka vaihtaisi toiseen macciin. Nämä kun osaavat siirtää käyttäjät, asetukset, ohjelmat jne koneesta toiseen firewire piuhaa pitkin (tai buuttaavalta varmuuskopiolta) ihan parilla klikkauksella!
banger kirjoitti:Kun ensimmäinen MacBookkini saapuu tässä ensiviikolla niin mitä minun pitäisi ottaa huomioon siirtäessäni pc:ltä kaikki musiikit, kuvat, videot ja muut dokumentit?
Joko kopioit kaiken sinne ulkoiselle levylle, tai sitten jos sinulla on lähiverkko kotonasi, niin liität (ilmeisesti Windows) pöytäkoneesi kansion Finderissa ja kopioit tiedostot suoraan päytäkoneeltasi.
Windows-koneen jaetun kansion saa liitettyä MacBookkiisi Finderin avulla valikosta Go->Connect to Server valinnalla (omppu-K). Siihen sitten smb://koneenosoite/jako...
Valkoinen MacBook C2D 2GHz, 2GB RAM, 80GB HD, OS X 10.4.11
Pentium 4 2,6GHz, 1GB RAM, 325GB HD, OpenBSD 4.4
Pentium 2 450MHz, 128MB RAM, 3GB HD, OpenBSD 4.2
Ulkoinen kovalevy on se helpoin ja kätevin.
Sen siirron kun tekee kerran, niin siitä ei tarvitse enää koskaa murehtia, vaikka vaihtaisi toiseen macciin. Nämä kun osaavat siirtää käyttäjät, asetukset, ohjelmat jne koneesta toiseen firewire piuhaa pitkin (tai buuttaavalta varmuuskopiolta) ihan parilla klikkauksella!
okkei, tuskin enää windowsiin palaan vaihdettuani maciin. Sen voi jo sanoa kaiken lukemani ja kaverini sanomisen perusteella Ei muuta kun kaikki kansiot macbookiin ja puucee jätetään porukoiden windows-maailmaan.