Mandibela kirjoitti:Höm.. Tässä omaa konettanikin yhdellä Twinmossin 1 Gb -kamalla vauhdittaneena tulee mieleen että ihmettelin suuresti Macbookin alkuperäisen hynixin 256 -kamman hapettuneisuutta! Molemmilla puolilla kampaa n. 8 mm siitä reunasta, jolla kontaktit ovat, oli semmoista valkoista hötöä! Takapuolelta vetäisin sen ihan housun lahjetta vastaan pois, mutta jätin ihan mielenkiinnosta etupuolelle valkoisen aineksen talteen.
Onko kellään sattunut vastaavaa? Herää kysymys, mitä muuta koneessa on sisällä... Lämmöt on ollut ihan normaalit, eikä mitään muutakaan outouksia ole ollut.
Aloin juuri myös katselemaan lisämuistia MacBookkiin. Juu aika hintavia ovat nuo aplen muistit. Ja tuntuu muutenkin hinnant nousseet kun katselee tota ketjun alkupäätä.
Voiko nyt olla että tämä: http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/ ... &ryhma=242
Maksaa nyt 185.90 € ja sitä tuolloin kesällä hehkutettiin että 88€?
Kävin eilen paikallisessa tiestskakaupassa kyselemässä twinmosseja, lupasi että perjantaina olisi paikanpäällä about 110-115e hintaan.
Onko noilla 225 kammoilla mitään markkinoita muuten? Ei varmaan kannata mistään huimista myyntivoitoista haaveilla. Toi on kyllä vähän ikävä että on kaksi pientä kampaa eikä yhtä isoa.
abg kirjoitti:Kävin eilen paikallisessa tiestskakaupassa kyselemässä twinmosseja, lupasi että perjantaina olisi paikanpäällä about 110-115e hintaan.
Onko noilla 225 kammoilla mitään markkinoita muuten? Ei varmaan kannata mistään huimista myyntivoitoista haaveilla. Toi on kyllä vähän ikävä että on kaksi pientä kampaa eikä yhtä isoa.
Tarkotat varmaa 265?
Joo itte ainakin säilytin omani, et jos joskus laitteen myyn tai tulee jotain vikaa ja pitää huoltoon lähettää ni voi heittää orkkikset takas paikoillee..
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
abg kirjoitti:Kävin eilen paikallisessa tiestskakaupassa kyselemässä twinmosseja, lupasi että perjantaina olisi paikanpäällä about 110-115e hintaan.
Saanko kysyä kuka on paikallinen myyjäsi? Olen odottanut Twinmoseja kohta 6 viikkoa. Kuulemma ollut maahantuojalta loppu!
Mites eikös tämän pitäis mennä MB:hen heittämällä sisään http://www.multitronic.fi/index.php?prod=MECD-321LA Alkaa pikkuhiljaa mennä hermo tähän 512Mt kanssa pelleilyyn, ei meinaa oikein riitää mihinkään, varsinkaan ulkoisen näytön kanssa…
-skit kirjoitti:Olen odottanut Twinmoseja kohta 6 viikkoa. Kuulemma ollut maahantuojalta loppu!
Odotin itsekin kauan Twinmosin takuuvaihtokampaa. Mediakulma jossain vaiheessa alkoi tarjoutua palauttamaan rahat, kun tukkurilla ei ollut mitään tietoa uusista eristä. Kyllästyin odottamiseen ja maksoin välirahat (50e) ja otin Kingstonin kamman. Nyt koneessani on sekä Twinmosin että Kingstonin kammat (1gt x 2). En itse suosittele Twinmosin muisteja kenellekään, vaikka tiedän, että monilla ne toimivat ongelmitta. Ikuisesta takuustakaan ei ole paljon iloa, kun joutuu vaihtamaan tiheään rikkinäisiä kampoja. Ensimmäiset kaksi olivat rikki jo kotiini saapuessaan ja kolmas ei kestänyt kuin pari kuukautta. En tiedä, kuinka kauan tää viimeinen kampa on kunnossa.
-skit kirjoitti:Olen odottanut Twinmoseja kohta 6 viikkoa. Kuulemma ollut maahantuojalta loppu!
Odotin itsekin kauan Twinmosin takuuvaihtokampaa. Mediakulma jossain vaiheessa alkoi tarjoutua palauttamaan rahat, kun tukkurilla ei ollut mitään tietoa uusista eristä. Kyllästyin odottamiseen ja maksoin välirahat (50e) ja otin Kingstonin kamman. Nyt koneessani on sekä Twinmosin että Kingstonin kammat (1gt x 2). En itse suosittele Twinmosin muisteja kenellekään, vaikka tiedän, että monilla ne toimivat ongelmitta. Ikuisesta takuustakaan ei ole paljon iloa, kun joutuu vaihtamaan tiheään rikkinäisiä kampoja. Ensimmäiset kaksi olivat rikki jo kotiini saapuessaan ja kolmas ei kestänyt kuin pari kuukautta. En tiedä, kuinka kauan tää viimeinen kampa on kunnossa.
Tilasin 3, joista 2 oli rikki. Heti seuraavana päivänä postiin ja tarkistin just kalenterista, että olen 3pvä vaille 2kk venannu takuuvaihtokampoja. Lähetin vihaisen sähköpostin, että tää on kohtuuton aika odottaa takuuvaihtoa, varsinkin kun rahat ovat maanneet kysesen jälleenmyyjän tilillä koko ajan.
He (famiko) tarjosivat myös vaihdossa kingstonin kampoja, mutta on aivan älytöntä, että maksoin alle 90e muistikammoista jolloin samaan aikana kingstonin kammat makso himpun päälle 100e samassa paikassa. Valitsin Twinmosit hinnan takia ja nyt he tarjoavat samoja kingstoneja noin 140e hintaan eli pitäisi maksaa 50e väliin. Olisi mielestäni vähintäänkin kohtuullista edes tarjota silloisilla hinnoilla/alennuksella eikä tän päivän täydellä hinnalla...
BulletFace kirjoitti:Mites eikös tämän pitäis mennä MB:hen heittämällä sisään http://www.multitronic.fi/index.php?prod=MECD-321LA Alkaa pikkuhiljaa mennä hermo tähän 512Mt kanssa pelleilyyn, ei meinaa oikein riitää mihinkään, varsinkaan ulkoisen näytön kanssa…
Itse tilasin samanlaisia PQI muisteja 1 Gt kokoisena 2 kpl jja ne toimivat moitteetta. Luultavasti nuokin siis toimivat.
Tosin kun katsoin erään gnt jälleenmyyjän sivulta, niin tällä hetkellä ei ollut varastossa.
Itse olen suosinut kaikissa hankinnoissa gnt jälleenmyyjiä (esim. http://www.mjtech.fi tai http://www.multitronic.fi) koska heidän sivuillaan näkyy varastosaldot. Kun tilaa tuotteita jotka ovat varastossa, paketti on aina poikkeuksetta ollut seuraavana päivänä kotona.
Myös http://www.verkkokauppa.com on toiminut, mutta pari kertaa tuotetta on pitänyt odottaa vaikka olisi pitänyt olla varastossa saldojen mukaan.
ihan vähän offtopic, mutta onko käytännössä merkitystä, miten monta "lätyskää" muistikammassa on?
joissakin näkyy olevan about 4 mustaa lätkää yhdellä puolella, joissakin 8.
Tilasin 3, joista 2 oli rikki. Heti seuraavana päivänä postiin ja tarkistin just kalenterista, että olen 3pvä vaille 2kk venannu takuuvaihtokampoja. Lähetin vihaisen sähköpostin, että tää on kohtuuton aika odottaa takuuvaihtoa, varsinkin kun rahat ovat maanneet kysesen jälleenmyyjän tilillä koko ajan.
He (famiko) tarjosivat myös vaihdossa kingstonin kampoja, mutta on aivan älytöntä, että maksoin alle 90e muistikammoista jolloin samaan aikana kingstonin kammat makso himpun päälle 100e samassa paikassa. Valitsin Twinmosit hinnan takia ja nyt he tarjoavat samoja kingstoneja noin 140e hintaan eli pitäisi maksaa 50e väliin. Olisi mielestäni vähintäänkin kohtuullista edes tarjota silloisilla hinnoilla/alennuksella eikä tän päivän täydellä hinnalla...
Sain vihdoinkin muistit täyteen myös Macbookistani. Eli takuuvaihdetut Twinmosit saapuivat! Hurraa!
viimeisimpien tietojen mukaan on turha ootella hinnan laskuja tän vuoden puolella... pahimmassa tapauksessa voi vielä nousta...itse olin onnekas kun hommasin 2x1gb kammat ennen noita nousuja 85e/kpl
Mahtaakohan ao. muisti toimia Macbookissa? Kingstonin oma saitti tarjoaa part numberin perusteella HP/Compaq-koneisiin. Mielipiteitä, kokemuksia?
Säästyisi muutama kymppi jos tällä pärjäisi.
---
KINGSTON 1GB PC2-5300 DDR2 Laptop SODIMM Memory RAM MAC
Size: 1GB
Type: PC2-5300
Manufacturer: KINGSTON
Part Number: KTH-ZD8000B/1G
Feature: DDR2 SODIMM
FSB / Speed: 667MHz
Number Of Pins: 200
Cas Latency: -
High Density: NO
---
tulensrma kirjoitti:Mahtaakohan ao. muisti toimia Macbookissa? Kingstonin oma saitti tarjoaa part numberin perusteella HP/Compaq-koneisiin. Mielipiteitä, kokemuksia?
Säästyisi muutama kymppi jos tällä pärjäisi.
---
KINGSTON 1GB PC2-5300 DDR2 Laptop SODIMM Memory RAM MAC
Size: 1GB
Type: PC2-5300
Manufacturer: KINGSTON
Part Number: KTH-ZD8000B/1G
Feature: DDR2 SODIMM
FSB / Speed: 667MHz
Number Of Pins: 200
Cas Latency: -
High Density: NO
---
Jeh.. kyllähän ton pitäs Intel Mäkkeihin istua.. paitsi Prohon..
Kokemuksii ei oo ku mulla TwinMossit, mutta Kingston on kyl laatu merkki
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
ja vielä varmistusta..
Jos siis hankin täydet muistit macbookkiin, pitää mun hankkia yhteensopivia 512 muisteja 4 kappaletta että saan 2 gb täyteen? eiks je? Ja ne palikat mitkä tulee koneen mukana on tässä tapauksessa hyödyttömiä?
Pitääks sen siis nimeomaan olla 4 x512 eikä 2 + 1gb?
ubiquity kirjoitti:ja vielä varmistusta..
Jos siis hankin täydet muistit macbookkiin, pitää mun hankkia yhteensopivia 512 muisteja 4 kappaletta että saan 2 gb täyteen? eiks je? Ja ne palikat mitkä tulee koneen mukana on tässä tapauksessa hyödyttömiä?
Pitääks sen siis nimeomaan olla 4 x512 eikä 2 + 1gb?
Macbookissa on 2 muistipaikkaa eli 2x1Gt tulee hankkia. Mistä sinulle tuollainen 4x512 tuli mieleen?
noniin, näin mäkin joskus aikanaan ymmärsin.
Sekaannus tuli siitä, että toi Bulletface tuolla edempänä esitteli linkkiä missä macbook-muisteja ja linkki oli nimenomaan 512 kampoihin..
Tosiaan macbook pitäis veronpalautuksilla ostaa ja muistit jostain muualta. Jotkut pitäisi löytää järkevällä hinnalla..
Haluaiskos joku ystävällinen sielu vielä mainita muistikammoista ne speksit jotka pitää olla vimpanpäälle kun hankkii macbookkiin yhteensopivaa muistia.