Tänks! Aika normilämpötiloiltahan tuo sitten noiden lukujen valossa näyttää. Eipä tuota sylissä huvikseen pitele, ja kumiwrapperi lähtee tilaukseen kun niitä jälleen on saatavilla.
Lämpöongelma ratkaistu? Nyt on ilmestynyt SMC firmware päivitys macbookiin ja ainakin allekirjoittaneen koneessa coreduotemp näyttää päivityksen jälkeen noin 51C...Eli lämpötilat tippuivat reilusti päivityksen jälkeen.
Mitenhän tuon SMC firmware päivityksen saa? Kun enpä ennen moiseen ole törmännyt. Pistin kyllä muutama päivä takaperin kaikki saatavilla olevat päivitykset lataukseen, siis mitä tuo kone itse ehdotti päivitettävän. Olisko se siinä samalla tullut?
-skit kirjoitti:Itselläni ne oli jo ennen päivitystä noissa lukemissa (50-55). En ainakaan päivityksen jälkeen ole huomannut mitään muutoksia.
Luulisin että tuo päivitys fiksaa lähinnä sen "muuauksen", mutta tutkitaanpa tilannetta.
Niin minäkin ajattelin, mutta sitten odottamatta lämpö on laskenut. CoreDuoTemp näyttää 48 - 50 °C nettisurffailun aikana. Idle-tilassa 40 °C. Lämmön lasku on käsinkin tunnistettavissa. Pohja ei enää kovin pahasti kuumene.
EDIT: Nyt Idle-tilan lämpö on noussut 48 aseteeseen.
Hyvin autoi toi uus firmware päivitys myös minun macbookia vaivanneeseen tuuletin ongelmaan. Ja kevyessä käytössä pysyy koko ajan lämmöt tossa vähä päälle viidenkymmenen(50-55)
Hyvin autoi toi uus firmware päivitys myös minun macbookia vaivanneeseen tuuletin ongelmaan. Ja kevyessä käytössä pysyy koko ajan lämmöt tossa vähä päälle viidenkymmenen(50-55)
Latasin ton coconut battery widgetin ja sen info näyttää tän iäksi 6 viikkoa lataus cyklejä 9
ja capasityksi 94% vaikka toi lataus palkki ilmoittaa että akku on täynnä.
Meinaako toi sitte että mun akku ei toimi enää kuin 94 prosenttisesti?
Aika nopeesti noin akut "kuluu" jos oikein ton ohjelman ymmärsin
Applen foorumeilla kerrotaan, että Firmwaren päivityksen jälkeen tuulettimet käyvät koko ajan. Onko tuosta haittaa? Onko kone käytännössä meluisampi päivityksen jälkeen?
MacAntti kirjoitti:Applen foorumeilla kerrotaan, että Firmwaren päivityksen jälkeen tuulettimet käyvät koko ajan. Onko tuosta haittaa? Onko kone käytännössä meluisampi päivityksen jälkeen?
Ei ole itsellä mitään kokemusta, mutta erinäisistä lähteistä olen kuullut, että kone pysyy silti hiljaisena, toki se on äänekkäämpi kuin ilman tuuletusta, mutta ei ne siis täpöä pyöri Kunhan vaan vähän hyrräilee
MacAntti kirjoitti:Applen foorumeilla kerrotaan, että Firmwaren päivityksen jälkeen tuulettimet käyvät koko ajan. Onko tuosta haittaa? Onko kone käytännössä meluisampi päivityksen jälkeen?
Ei ole itsellä mitään kokemusta, mutta erinäisistä lähteistä olen kuullut, että kone pysyy silti hiljaisena, toki se on äänekkäämpi kuin ilman tuuletusta, mutta ei ne siis täpöä pyöri Kunhan vaan vähän hyrräilee
En huomannut mitään eroa päivittämisen jälkeen. Voipi olla tietysti, että kotonani on muita äänilähteitä, mutta tosiaan voi olla, että tuulettimet pyörivät herkemmin / koko ajan. Kyllä se paketti on kaikin puolin hiljaisempi kuin yksikään muu kannettava mihin olen törmännyt.
Välittömästi päivityksen jälkeen en huomannut eroa kun lämpötilat pyörivät alle 50C. Nyt kun taustalla latailee ohjelmia ja netissä pyörii lämpötilojen ollessa 60 - 70 C välissä niin tuulettimet ovat käynnissä.
Aiemmin ne käynnistyivät vasta 80C tietämillä. Ei tämä kyllä vieläkään mikään järisyttävä äänen lähde ole, ja keveästi "normaali" kannettavaa hiljaisempi. Mielellään tuota harmonista hurinaa kuuntelee, etenkin kun lämpötilat ovat varsin kohtuullisia.
Ainoa ero jonka olen huomannut, on ainoastaan tuo lämmönlasku...Eli sinänsä aivan loistava päivitys!! Ihan samaa ei voi sanoa uudesta bootcampista ( 1.1 ). Sen asennuksen jälkeen virrat hävisivät winukan puolella mystisesti pariin otteessen ja bluetoothiin joutui tekemään virityksiä, ennen kuin sai hiiren toimimaan. Mutta näinhän se on, että herra ottaa ja herra antaa....
Samoja kokemuksia täällä. Lämpö laskenut noin 10°C tuulettimien melun juurikan nousematta. Itseasiassa en huomaa tuulettimen äänissä mitään eroa. Huikea päivitys sanon minä.
Todella hiljainen on edelleen, tosin hiljaisessa paikassa käyttäessä huomaa pienen eron aiempaan. Mutta kuitenkin paljon mieluummin näin kuin niin että esim. akkua ladatessa kevyellä käytöllä muuaa koko ajan. Ja tosiaan, lämmöt ovat laskeneet huomattavasti, esim. tällä hetkellä celsiuksia löytyy vaivaiset 41 astetta. Erittäin jees päivitys! 8)
ei enää nouse yli 60° surffaillessa. Kun viisi konsolia auki sekä gimppshoppi, itunes, iweb ja safari, niin prossu 1.83ghz ja lämmöt 83° ja tuuletin ääntää ''kohtuullisesti''