Mielenkiinnosta - miks päädyit tohon Samsungiin etkä esim. WDn bluehen? Ittellä levyn osto pian edessä...Ri-B kirjoitti:No niin! Ny on saatu uusi ehjä Samsung Spinpoint M6 500 giganen limppu. Tungin koneen syövereihin (unibody mbp) tuossa muutama päivä sitten ja on toiminut moitteetta. Pientä hakuäänen rahinaa kantautuu korviin aina silloin tällöin, mutta ei mitään järin häiritsevää. Toivottavasti tämä levy nyt sitten kestää, ettei joudu heti taas ottamaan konetta auki ja lähettämään levyä takuuvaihtoon...
MacBook (Pro): isompi kovalevy
-
Re: MacBook Pro: isompi kovalevy
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Viesti Kirjoittaja Ri-B »
Suurin yksittäinen tekijä, jonka vuoksi päädyin samsungiin, oli levyn hinta. Suomen hinnasto näytti noin 200 + euroa tälle levylle ja WD:n levyille melkein 200 euroa. Pixmaniasta tilasin tuon levyn ja hinta oli jotain 119, joten siinä ei enää ihan hirveesti mietitty. Nyt toki en välttämättä enää ulkomailta tilaisi levyjä, kun on nähnyt miten ne levyt on pakattu. Ei ihme, että se ensimmäinen oli jo mulle saapuessaan rikki. Toinen, mikä vaikutti Samsungin valintaan, oli huhut sen hiljaisuudesta. Nyt tosin en osaa vastata, että onko tää niin hiljanen vai ei. Pitäis varmaan kuulla millasta ääntä muut vastaavat levyt pitää.IIIMacci kirjoitti:Mielenkiinnosta - miks päädyit tohon Samsungiin etkä esim. WDn bluehen? Ittellä levyn osto pian edessä...Ri-B kirjoitti:No niin! Ny on saatu uusi ehjä Samsung Spinpoint M6 500 giganen limppu. Tungin koneen syövereihin (unibody mbp) tuossa muutama päivä sitten ja on toiminut moitteetta. Pientä hakuäänen rahinaa kantautuu korviin aina silloin tällöin, mutta ei mitään järin häiritsevää. Toivottavasti tämä levy nyt sitten kestää, ettei joudu heti taas ottamaan konetta auki ja lähettämään levyä takuuvaihtoon...
-
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Ri-B kirjoitti:Suurin yksittäinen tekijä, jonka vuoksi päädyin samsungiin, oli levyn hinta. Suomen hinnasto näytti noin 200 + euroa tälle levylle ja WD:n levyille melkein 200 euroa. Pixmaniasta tilasin tuon levyn ja hinta oli jotain 119, joten siinä ei enää ihan hirveesti mietitty. Nyt toki en välttämättä enää ulkomailta tilaisi levyjä, kun on nähnyt miten ne levyt on pakattu. Ei ihme, että se ensimmäinen oli jo mulle saapuessaan rikki. Toinen, mikä vaikutti Samsungin valintaan, oli huhut sen hiljaisuudesta. Nyt tosin en osaa vastata, että onko tää niin hiljanen vai ei. Pitäis varmaan kuulla millasta ääntä muut vastaavat levyt pitää.IIIMacci kirjoitti:Mielenkiinnosta - miks päädyit tohon Samsungiin etkä esim. WDn bluehen? Ittellä levyn osto pian edessä...Ri-B kirjoitti:No niin! Ny on saatu uusi ehjä Samsung Spinpoint M6 500 giganen limppu. Tungin koneen syövereihin (unibody mbp) tuossa muutama päivä sitten ja on toiminut moitteetta. Pientä hakuäänen rahinaa kantautuu korviin aina silloin tällöin, mutta ei mitään järin häiritsevää. Toivottavasti tämä levy nyt sitten kestää, ettei joudu heti taas ottamaan konetta auki ja lähettämään levyä takuuvaihtoon...
Itse junttasin juuri alubookkiin WD 500Gb bluen. Hinta verkkokaupassa muistaakseen 119€,joten en ymmärrä mistä tuon 200€ olet saanut?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Levyn hiljaisuudesta en osaa sanoa mitään,en ole vielä kuullut sitä... eli ilmeisesti täyttää tarpeensa. Hiljainen huone,Timemachinen backup,iPhoton gallerian päivitys,ohjelmien asentamista ja surffailua.Kaikki samaan aikaan. Nada. Sen puolesta voi varmaan olla aika huoleton.
Suorituskyvystä en tiedä,en ole vielä ajanut benchmarkkeja mutta eikös tuo tomshardware lupaillut lähelle 80megaa/sec, eli varmaan läppärikäyttöön tulee itselleni olemaan riittävä.
Sitten vaan odottelemaan intelin 512gb SSD levyjä...
-
Sillon kun tuon tilaukseni tein niin hinta oli verkkokaupassa WD:n Blue 500GB levylle jotain 180-190 euron välillä. Tämä siis oli 10.11.2008 ja kuten meistä kaikki tietää, niin komponenteissahan hinnat tippuu jatkuvasti ja jumalattoman nopeesti. Nythän noita levyjä varmaan jo tosiaan jaetaan pientä nimellistä korvausta vastaan joka paikassa...Rampe kirjoitti: Itse junttasin juuri alubookkiin WD 500Gb bluen. Hinta verkkokaupassa muistaakseen 119€,joten en ymmärrä mistä tuon 200€ olet saanut?![]()
...
-
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Ri-B kirjoitti:Sillon kun tuon tilaukseni tein niin hinta oli verkkokaupassa WD:n Blue 500GB levylle jotain 180-190 euron välillä. Tämä siis oli 10.11.2008 ja kuten meistä kaikki tietää, niin komponenteissahan hinnat tippuu jatkuvasti ja jumalattoman nopeesti. Nythän noita levyjä varmaan jo tosiaan jaetaan pientä nimellistä korvausta vastaan joka paikassa...Rampe kirjoitti: Itse junttasin juuri alubookkiin WD 500Gb bluen. Hinta verkkokaupassa muistaakseen 119€,joten en ymmärrä mistä tuon 200€ olet saanut?![]()
...
Ah,rajallinen hahmotuskykyni ei oikein tajunnut sitä että aika kuluu ja kaikki ei ole postattu eilen... tsori..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Ri-B kirjoitti: No niin! Ny on saatu uusi ehjä Samsung Spinpoint M6 500 giganen limppu. Tungin koneen syövereihin (unibody mbp) tuossa muutama päivä sitten ja on toiminut moitteetta. Pientä hakuäänen rahinaa kantautuu korviin aina silloin tällöin, mutta ei mitään järin häiritsevää. Toivottavasti tämä levy nyt sitten kestää, ettei joudu heti taas ottamaan konetta auki ja lähettämään levyä takuuvaihtoon...
Hyvä juttu. Ilmeisesti PIXmanian palvelu toimi? Olen itsekin ostanut Samsungin kovon tuosta kaupasta ja nyt voin olla rauhallisin mielin, vaikka hätä iskisi.
Tämän kuun hintaseurannan perusteella WD:n 500-gigaisesta 119€ on aika kallis. Varmaan nyt saa postikulut mukaan laskien alle 115€.Rampe kirjoitti:Itse junttasin juuri alubookkiin WD 500Gb bluen. Hinta verkkokaupassa muistaakseen 119€,joten en ymmärrä mistä tuon 200€ olet saanut?![]()
Onko Intel ilmoittanut moisen levyn tulosta? Tiedän, että Toshibalta on tuollainen tulossa jo ennen kesää. Toivottavasti kilpailu laskee SSD:n hinnat rajusti alas.Rampe kirjoitti:Sitten vaan odottelemaan intelin 512gb SSD levyjä...
-
Juu kyllä se toimi ilman mitään ongelmia. Aikaa tohon säätöön kyllä tuppautui tosi paljon. Yli kuukauden tais kestää, ennen kun PIXmania ilmotti edes saaneensa kovalevyn. Tämä oli siis ainoa vähän heikompi kokemus tuosta tapauksesta. Homma toimi palautus/vaihtolapun täyttämällä ja levyn takaisin lähettämällä, eikä tarvinnut sen jälkeen enää mitään ilmotella tai säätää. Ja tietenkään itse ei tarvinnut mitään mistään maksaa vaan pix hoiti kaiken.nobu178 kirjoitti: ...
Hyvä juttu. Ilmeisesti PIXmanian palvelu toimi? Olen itsekin ostanut Samsungin kovon tuosta kaupasta ja nyt voin olla rauhallisin mielin, vaikka hätä iskisi.
...
-
Tuo on hyvä tietää. Kiitos!Ri-B kirjoitti:Juu kyllä se toimi ilman mitään ongelmia. Aikaa tohon säätöön kyllä tuppautui tosi paljon. Yli kuukauden tais kestää, ennen kun PIXmania ilmotti edes saaneensa kovalevyn. Tämä oli siis ainoa vähän heikompi kokemus tuosta tapauksesta. Homma toimi palautus/vaihtolapun täyttämällä ja levyn takaisin lähettämällä, eikä tarvinnut sen jälkeen enää mitään ilmotella tai säätää. Ja tietenkään itse ei tarvinnut mitään mistään maksaa vaan pix hoiti kaiken.nobu178 kirjoitti: ...
...
-
Jotenkin tossa sivuja taaksepäin muistaisin että oli juttua ettei tosta putoamis-suojasta ole hyötyä kun näissä MBPssä on joku anturi tms. joka hoitaa samaa asiaa... eli kumpi kandee ostaa G-forgella vai ilman.. hintaerosta se ei ole kiinni sillä eroa ei tosiaan montaa euroa ole...
Lähinnä kumpi toimii paremmin tän koneen sisällä??
En malttais odottaa että tulevat saataville....

Tuolta löytyy jotain testituloksia:
http://forum.notebookreview.com/showthr ... 31&page=40
-
Kyseessä PC... mut kuitenkin vähän laitto epäilyttämään että pitäiskö vaan lopettaa odottelu ja tilaa "vaan" tuo WDn 500giganen blue... ? Raskaaseen työkäyttöön kun tulee niin vieläkin epäilyttää 5400rpm levyt.... vs. 7200...voi tätä päättämisen vaikeutta.

-
Viesti Kirjoittaja Hount »

- Hount
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Myös valkoisessa MacBookissa 7200.3 on pyörinyt hiljaa ja värinöittä.Hount kirjoitti:Mulla on tässä 15" Unibodyssä Seagaten 7200.3 ja kyllä on hiljainen.
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
7200.4 tosin on vielä matkalla hyllyille joten tässä malttamattomana kelailen josko pitäis vaan hoitaa Blue.. luin Toms Hardwaresta että tuo kyseinen 500giganen WD on yhtänopea kuin 2vuoden takainen seagaten 7200.10 desktop levy... eli ton perusteella en oo enään kauheen huolissani ton 5400levyn nopeudesta (vs 7200).
Toki toi parin viikon päästä ilmestyvä 7200.4nen on varmaan nopeempi mutta hittolainen kun tässä mun projektissa on deadline pahasti juuri ton ilmestymisen aikoihin.. tiedä sitten haluanko riskeerata odottamalla.
Kysymys aiheeseen koskien - mulla on tarkoitus peilata iMacin sisältö MBP 17"-koneeseen (ei unibody) ... voinko CCCllä tai muulla peilaus-softalla vaan peilaa iMacin kovalevyn ja laittaa sen semmosenaan MBPn sisuksiin? Eli toimiiko noin.. jotkut lisenssit varmaan ärähtää mut suurimman osan voi laillisestikin asentaa läppäriin eli olen varautunut että jotkut softat pitää rekisteröidä uudestaan tai sit uudelleen asentaa.
Huolenaihe on lähinnä käyttis eli onko tossa jotain semmosta mikä estää toimeenpiteen.. esim. OSXn lisenssi (löytyy levynä molemmille) tai sit jotkut eriävät ajurit... miten on? Toimiiko sellasenaan...
-
Viesti Kirjoittaja stuffe »
-
Tämä on mielenkiintoinen ongelma. Onko sinulla uusin MacBook Pro -malli? Millainen kotelo sinulla on? Olen näitä USB-kovokoteloita käyttänyt sekä MacBookin (rev. A Core Duo) että MacBook Pron (early 2008) kanssa eikä minulla ole koskaan ollut tuommoisia ongelmia. MacBook Pro antaa niin paljon virtaa USB-portista, että RAID-kotelo, jossa on kaksi 2,5-tuumaista 250 Gt:n kovoa, toimii USB-portista tulevalla virralla, kun käytän eSATA-porttia.stuffe kirjoitti:Kääk! Mitä teen, ostin 320 gigasen Seagaten Prohoni, sekä ulkoisen usb-kotelon. No tuo kotelo ei nyt sitten toimi ja osx valittaa että usb-laite vie liikaa virtaa. Kovo toimii siis usb:llä pelkästään, eikä asiaa auta edes mukana tulleen y-kaapelin kautta molempien usb-väylien käyttö. Voinko tehdä mitään!?
Jos asut Turussa päin, voin lainata Macallyn Firewire-kotelon, johon menee SATA-levy.
-
Viesti Kirjoittaja stuffe »
Minulla on eka MBP-malli, eli 2,16ghz CoreDuo. Ei kertakaikkiaan siis kahdellakaan usb-johdolla toimi. Asun Helsingissä, mutta kiitos kovasti tarjouksesta. Harmittaanobu178 kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen ongelma. Onko sinulla uusin MacBook Pro -malli? Millainen kotelo sinulla on? Olen näitä USB-kovokoteloita käyttänyt sekä MacBookin (rev. A Core Duo) että MacBook Pron (early 2008) kanssa eikä minulla ole koskaan ollut tuommoisia ongelmia. MacBook Pro antaa niin paljon virtaa USB-portista, että RAID-kotelo, jossa on kaksi 2,5-tuumaista 250 Gt:n kovoa, toimii USB-portista tulevalla virralla, kun käytän eSATA-porttia.stuffe kirjoitti:Kääk! Mitä teen, ostin 320 gigasen Seagaten Prohoni, sekä ulkoisen usb-kotelon. No tuo kotelo ei nyt sitten toimi ja osx valittaa että usb-laite vie liikaa virtaa. Kovo toimii siis usb:llä pelkästään, eikä asiaa auta edes mukana tulleen y-kaapelin kautta molempien usb-väylien käyttö. Voinko tehdä mitään!?
Jos asut Turussa päin, voin lainata Macallyn Firewire-kotelon, johon menee SATA-levy.

-
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
Eli ISOMPI, HILJAINEN ja Nopea levy - tuntuu kuin olis saanu uuden läppärin

Sen verran hehkutetaan vielä että iMacistä CCClonerilla Macintosh HD semmosenaan MBP 17"hen ja toimi lennosta!!! Ei vois kuvitella olevan näin helppoa koskaan - ainakaan Windows maailmaan tottuneena. Kun boottasin uudella levyllä niin näytti semmosta kansiota kysymysmerkillä. Käynistin ALT-pohjassa niin boottas normaalisti. Sit kävin vaan tarkistaa system asetuksista että tuo uusi levy oli valikoituna boottaukseen.
Adoben CS3kin toimi ilman uudelleen asennusta (pelkkä uudelleen aktivointi riitti), mutta Applen oma Aperture vaati uudelleen asentamisen mutta sen jälkeen kaikki oli ennallaan kuten pitääkin.
LIIAN HELPPOA! Nyt sit taistellaan Windows 7kan kanssa... joutuu yhden pikku jutun takia asentaa Windowssin... ei kyllä huvittais yhtään... 64bittisen asennus on ongelmallista... mut se meneekin toisen topiikin piikkiin.
Nii ja sit tosta itse levyn vaihto-operaatiosta - jos ruuvarit löytyy oikeeta kokoa niin ton vaihtaa blondikin - you tubessa on selkeitä ohjeita step by step. Mulla meni varovaisesti viritettynä 50minuuttia - seuraavalla kerralla menee varmasti johonkin 15minsaan. Sen verran helppoa on!
Ja ne teipit... heh.. luottokortilla ne saa helposti irti.. taitos kohdissa mulla oli ainakin ilmaa sen verran että pääsi ujuttaa kortin väliin... siis tavallista muoviteippiähän se vaan on.. kuinka vaikee on teippi ottaa irti. Toki jos sen haluu näyttävän siltä ettei niitä ole koskaan otettu irti niin voi olla vähän kinkkistä...mulla melkeen näyttää siltä että ei olis koskaan otettu irti.. yhestä kohtaa teippi vähän taittu jos nyt joku rupee sitä suurennuslasilla kattoo...luultavimmin huollossa repivät ronskisti teipit yrti kuitenkin jos on tarve - eli mut joo muutenhan toi on Turhaa pelottelua. Kunhan kattoo ettei väännä itse kaapeleita kauheesti samalla.. vaikkakin videoista näki että nekin kestää taivuttelua... kaapeli liittimet oli hassuja kun ekaks ei tiedä mihin suuntaan pitäis vetää.. suoraan ylös kun vetää niin lähtee nätisti irti.
EASY as 123. Suosittelen pitämään ruuvit hyvin jäjestyksessä omissa ryhmissään ettei kasatessa tule laitettuu vääriä ruuveja vääriin paikkoihin.
Sit vaan mietitään RAID viritystä jossain vaiheessa korvaten SuperDrive toisella 500gigasella!
-
Viesti Kirjoittaja eqe »
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Onko kyseessä unibody vai vanhempi malli? Unibodyssa ei missään tapauksessa lähde takuu. Vanhemmasta mallista on kuultu paljon mutuilua, mutta yleisen käsityksen mukaan takuulle ei käy mitään, kunhan et vaihtaessasi kovoa riko mitään.eqe kirjoitti:jos vaihtaa esim tuohon 500gb niin häviääkö takuu jos itse lähtee muuntelemaan?
-
Viesti Kirjoittaja eqe »
unibodyn tilaan tänään... mietin vain että kun kuvia paljon muokkailen ja musiikkia kuuntelen niin kannattaa mielummin sitte ostaa 500 gb kovo...The raconteur kirjoitti:Onko kyseessä unibody vai vanhempi malli? Unibodyssa ei missään tapauksessa lähde takuu. Vanhemmasta mallista on kuultu paljon mutuilua, mutta yleisen käsityksen mukaan takuulle ei käy mitään, kunhan et vaihtaessasi kovoa riko mitään.eqe kirjoitti:jos vaihtaa esim tuohon 500gb niin häviääkö takuu jos itse lähtee muuntelemaan?
Mitä kovalevyä te suosittelette eniten?
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
-
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
Minkälaisessa hinnoissa nuo 500gb:n kovikset ovat tällä hetkellä? Entä isommat? Pitää olla 7200 RPM. Onko noissa ylipäätänsä mitään ylärajaa teknisesti, kuinka ison kovalevyn 15" 2.4 ghz:n MBP:n uumeniin voi tunkea? Oisko tää ostettu jotain 2007-2008...
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
MBnet Hintaseuranta - Kiintolevyt yli 160GtSikari-Sakari kirjoitti:Minkälaisessa hinnoissa nuo 500gb:n kovikset ovat tällä hetkellä? Entä isommat?
1Tb on tietääkseni suurin 2,5" tällä hetkellä, mutta sitten 5400rpm, vaikka Verkkokauppa.com sanoo sen olevan 5200rpm joka lienee oikea nopeus.
Edit.
Muistaakseni 9,5mm on kiintolevyn maksimipaksuus MBP:hon. Joku muu voi vielä asian varmistaa.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Näin on.Toivonen kirjoitti:Muistaakseni 9,5mm on kiintolevyn maksimipaksuus MBP:hon. Joku muu voi vielä asian varmistaa.
-
Viesti Kirjoittaja Skangster76 »
iPad Wifi 64GB
iPhone 4 32GB
iPhone 3GS 32GB
iPhone 3G 8Gb
Macbook unibody 13,3" 2.4Ghz 4Gb Ram
MacMini 1,42Ghz 512Mb Ram
Macintosh Plus 1Mb + Lisälevyasema (2 kpl)
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka