SSD lisää vaan kovalevyn nopeutta, josta minulla ei ole paljoa hyötyä kun suurin osa ohjelmista joita käytän koko ajan auki enkä käsittele kuitenkaan niillä suuria tietomääriä. Eli minulla SSD pääosin nopeuttaisi buuttaamista, josta minulla olisi hyötyä about kerran kolmessa kuukaudessa (mäkit laitetaan untilaan, ei sammuntata aina kun ei enää jakseta käyttää tai on muuta tekemistä). Tämä tietenkin puhumattakaan siitä että SSD-levyt ovat vieläkin sen verran uutta tekniikkaa että niiden elinikään ei oikein voi luottaa, ne maksavat maltaita jos niille pitäisi saada mahtumaan paskan vertaa ja niiden tila seka nopeus kärsii ajan myötä (olen siis kovemman luokan SSD-vihaaja äläkä edes viitsi väittää vastaan).Nätti-Nikke kirjoitti:Niin... onhan noilla koneilla Geekbenchin mukaan ihan huimat nopeus erot:iPSP kirjoitti:No voi maanalainen paikkaNätti-Nikke kirjoitti: Ja sitten vielä pieni piikki: Itse en arvostaisi mielipidettäsi kovinkaan korkealle; Sähän omistat ainakin allekirjoituksesi mukaan kaksi lähes identtistä läppäriä!(Tosin voihan sulla olla jokin hyvä syykin tuohon omituisuuten?)
Ehkä ei itse kannattaisi avata suutaan, jos ei tiedä, mistä puhuu
Macbook Pro - 2,4GHz Core i5 - 4878 pointsii
MacBook Pro - 2,2 GHz Core 2 Duo - 2931 pointsii
Kaikki 1,66 kertaa nopeampi?! Olisko käytännössä kuitenkin parempi ollu hankkia vaikka SSD tuohon Core 2 koneeseen?
Mut enhän mä mistään mitään ymmärrä.
Tämä varmaan saa sinun suun vaahtoamaan, mutta hankin noin kuukausi takaperin mid 2011 koneen (2,0GHz Sandy Bridge Core i7, 4Gt 1333MHz DDR3 RAM-muistia, 500Gt 5400RPM kovo joka menee vaihtoon ja Radeon 6490-näyttis) korvaamaan tuon uudemman mid 2010-koneen. Tämä tosin sen takia koska mid 2010-kone tippui lattialla, otti kosmeettisen lommon (toiminnallisesti kone on vielä täysin kunnossa) jonka korjaaminen olisi tullut sen verran tyyriiksi että vakuutusyhtiö korvasi uuden koneen kulut miinus omavastuun (100e, jonka saan aikamoisten korkoen kanssa takaisin kun myyn vielä toimivan koneen pois kokonaisena tai vara-osina).