Minä ihan itte päättelin, että loogisesti A johtaisi B:hen ja muu olisi epäloogisempaa.macbooknonpro kirjoitti:Yoshimoa puolustaakseni, eihän hän ottanut kantaa onko kyse tarkoituksellisesta vai tarkoituksettomasta "puutteesta".Repe Ruutikallo kirjoitti:Minä taas luulen että puute on ollut tarkoituksellista. Kumpi luulee paremmin? Löytyykö ratkaisijaa?
Macbook (ja muutakin kysymyksiä' "aloittelijalle")
Keskustelua kannettavista
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Mä kans muistelen että ei leikkaaminen missäänvaiheessa tiedostoa tuhoa/kadota. Se on niinkauan siellä alkuperäisessä sijainnissaan, kunnes painaa liitä, jolloin se sitten siirtyy sinne uuteen sijaintiin. Näin siis windowsissa. Olisihan se nyt hölmösti suunniteltu muuten.
Tarvii taas vähän puolustaa windowsia siinä, että kyllä tuo leikkaa ominaisuus on ihan hyödyllinen ja mielestäni raahausominaisuus ei sitä mitenkään korvaa, se on vain toisenlainen tapa suorittaa homma mutta monesti hitaampi. (Ei aina). Ja muutenkin tuntuu oudolta että puolustetaan os x:än leikkausominaisuuden puutosta sillä että tässä on kuitenkin raahaus, siis onhan windowssissakin raahaus
Ei se ole mitenkään osx:n erikoisuus.
Itse toivon ainakin hartaasti että tämä leikkausominaisuus tulisi leopardin myötä finderiin. On se mukavampi leikata tiedosto ja sitten lähteä etsimään kohdetta kansiorakenteessa kuin että pitää kokoajan hiirennappia pohjassa kun etsii kohdekansiota sieltä syövereistä. Kuten sanoin niin toki jos kohdekansio on ihan siinä saatavilla heti nopeasti niin ehkä silloin raahaus on nopeampi .
Tarvii taas vähän puolustaa windowsia siinä, että kyllä tuo leikkaa ominaisuus on ihan hyödyllinen ja mielestäni raahausominaisuus ei sitä mitenkään korvaa, se on vain toisenlainen tapa suorittaa homma mutta monesti hitaampi. (Ei aina). Ja muutenkin tuntuu oudolta että puolustetaan os x:än leikkausominaisuuden puutosta sillä että tässä on kuitenkin raahaus, siis onhan windowssissakin raahaus

Itse toivon ainakin hartaasti että tämä leikkausominaisuus tulisi leopardin myötä finderiin. On se mukavampi leikata tiedosto ja sitten lähteä etsimään kohdetta kansiorakenteessa kuin että pitää kokoajan hiirennappia pohjassa kun etsii kohdekansiota sieltä syövereistä. Kuten sanoin niin toki jos kohdekansio on ihan siinä saatavilla heti nopeasti niin ehkä silloin raahaus on nopeampi .
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Ainaki Windowsin cut-pastessa on se ihanuus, että jos koitat vaikka siirtää useamman gigan valokuvia, ja se jossain keskivaiheilla käyttis päättää, ettei voikaan kopioida (tiedosto lukittu tms.) niin hirveä homma selvittää missä vaiheessa kopiointi katkesi. Menee käsipeliksi, kun jonkun alihakemiston sisällä sattunut tuo virhe, ja vanhassa lähteessä ei olekaan enää koko hakemiston sisältä kuva ja uudessakin vain ne mitkä sinne ehti mennä. Näin ollen jos korvaa uuden kansion uudelleen vanhalla, niin menettää tiedostoja. Hups!
(Lisäksi ison datamäärän copy-paste toimii huomattavasti nopeammin kuin cut-paste. Sitten vaan poistaa vanhan lähteen. Itse teen aina näin, em. syistä)
Joten minulle ainan sama tuleeko Leopardiin myös cut-paste, jos tulee niin voi sitä joissain yksittäisissä tiedostoissa käyttääkin, mutta väittääköhän joku tosissaan, että tämä on suuri ja tärkeä ominaisuus ja sen olemassaolo toisi työtehoon ainakin 15% lisäyksen
(Lisäksi ison datamäärän copy-paste toimii huomattavasti nopeammin kuin cut-paste. Sitten vaan poistaa vanhan lähteen. Itse teen aina näin, em. syistä)
Joten minulle ainan sama tuleeko Leopardiin myös cut-paste, jos tulee niin voi sitä joissain yksittäisissä tiedostoissa käyttääkin, mutta väittääköhän joku tosissaan, että tämä on suuri ja tärkeä ominaisuus ja sen olemassaolo toisi työtehoon ainakin 15% lisäyksen

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Jos operoidaan samalla levyllä (tarkemmin sanottuna partitiolla), niin siirtäminen tarkoittaa käytännössä, että vain kirjanpitoon merkataan niiden uusi osoite, itse tiedostot säilyy entisellä paikalla. Kopioitaessa ja toiselle partitiolle siirrettäessä joudutaan tiedostot kirjoittamaan uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
kylläpäs on iso meteli pienestä asiasta
en kiellä vanhana Windows käyttäjänä, etteikö tuo ctrl+ x olisi todellakin erinomainen keino siirtää tiedostoja. Tässä windows MINUN mielestäni vie voiton. Sekä jotenkin itsestäni kuulostaa hassulta puolustaa OSX:sää tässä tilanteessa. Kyllä OSX:tä löytyy myös parannettavan varaa vaikkakin OSX on LÄHES täydellinen järjestelmä ainakin minulle.
Toisin kuin Windows, jota en enää käytä ellei ole pakko.
Toisaalta ymmärrän, että Mac Fanaatikot eivät halua myöntää OSX:ssä olevia pieniä puutteita (varsinkaan, jos Windows olisi tässä asiassa parempi). Mutta hei! niin se Bill Gates sanoi vistan julkistustilaisuudessa, että luottaisi henkensä (lifesupport system:issä) Vistan käsiin. Itse en kyllä moista tekisi. Ja miksikö? mielestäni Windowsissa niitä puutteita on liian paljon.
PS. Tarkoitukseni ei ole raivostuttaa toisin ajattelijoita.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
en kiellä vanhana Windows käyttäjänä, etteikö tuo ctrl+ x olisi todellakin erinomainen keino siirtää tiedostoja. Tässä windows MINUN mielestäni vie voiton. Sekä jotenkin itsestäni kuulostaa hassulta puolustaa OSX:sää tässä tilanteessa. Kyllä OSX:tä löytyy myös parannettavan varaa vaikkakin OSX on LÄHES täydellinen järjestelmä ainakin minulle.
Toisin kuin Windows, jota en enää käytä ellei ole pakko.
Toisaalta ymmärrän, että Mac Fanaatikot eivät halua myöntää OSX:ssä olevia pieniä puutteita (varsinkaan, jos Windows olisi tässä asiassa parempi). Mutta hei! niin se Bill Gates sanoi vistan julkistustilaisuudessa, että luottaisi henkensä (lifesupport system:issä) Vistan käsiin. Itse en kyllä moista tekisi. Ja miksikö? mielestäni Windowsissa niitä puutteita on liian paljon.
PS. Tarkoitukseni ei ole raivostuttaa toisin ajattelijoita.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mac Pro 2.8GHz Quad-Core|16Gt|1Tt|Ati 5870 1Gt |MB early(2007)|iPad Wi-Fi+3G 64Gb |iPhone 3G 8Gb
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Niinhän se monesti menee, mutta mukavahan se välillä on vääntää. Muistaa vielä ettei ota liian tosissaan, kun monet koittavat tarkoituksella vähän hiillostaa korkeasta verenpaineesta kärsiviäSheling kirjoitti:kylläpäs on iso meteli pienestä asiasta![]()

Ei kukaan voi tosissaan väittää, että mikään käyttöjärjestelmä olisi täydellinen tai edes vailla puutteita. Se on toki surullista, jos ei pysty antamaan kredittiä hyvälle systeemille, jota naapurifirma käyttää.Toisaalta ymmärrän, että Mac Fanaatikot eivät halua myöntää OSX:ssä olevia pieniä puutteita (varsinkaan, jos Windows olisi tässä asiassa parempi).
mites se sanonta menikään: "oma paska ei haise"
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka