MacBookin hankinnasta...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja macbooknonpro »
Olin lukenut että OSX:ssä on koko järjestelmän kattava oikoluku; tuoko siis suomentaa sen? Taikka mistäs tiedän vaikka oliskin jo suomeksi, mutta ei kait tuo sitten mitään erikoista toisi joten eipä kai..TheKraken kirjoitti:Eli soikko toimii ihan joka softassa Adiumista X-chattiin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Soikko on Wordista tuttu oikouluku. Eli punasta viivaa virheellisten sanojen alle.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
No sitten ohjeita esim. Firefoxin OS X -versioon. Kiitän jo etukäteen.TheKraken kirjoitti:Itse olen tässä Soikkoa käytellyt kolmatta vuotta. Hyvin on hyrrännyt.
Pistä google laulamaan, niin löytyy se macciversiokin. Soikko asentuu siis OS X:n ei OO:hon. Eli soikko toimii ihan joka softassa Adiumista X-chattiin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No se nyt sitten on Firefoxin tekijöiltä vain puhdasta idiotismia, jos eivät sen vertaa osaa käyttöjärjestelmän ominaisuuksia hyödyntää, että olisivat tuon käyttöjärjestelmänlaajuisen oikoluvun ottaneet käyttöönsä.kermit kirjoitti:No sitten ohjeita esim. Firefoxin OS X -versioon. Kiitän jo etukäteen.TheKraken kirjoitti:Itse olen tässä Soikkoa käytellyt kolmatta vuotta. Hyvin on hyrrännyt.
Pistä google laulamaan, niin löytyy se macciversiokin. Soikko asentuu siis OS X:n ei OO:hon. Eli soikko toimii ihan joka softassa Adiumista X-chattiin.
Muutenkin firefox on jotenkin hyvin epä-macmainen sovellus minun mielestäni. Älkää kysykö miksi, mutta jotenkin vaan minusta se on huono käännös windows/linux-versiosta, kuin oikeasti hyvä OS X-ohjelma.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Jep, Caminossa nyt sentään on jo vähän yritystä, joskin sekin jää auttamatta toiseksi Safarille.TheKraken kirjoitti:Muutenkin firefox on jotenkin hyvin epä-macmainen sovellus minun mielestäni. Älkää kysykö miksi, mutta jotenkin vaan minusta se on huono käännös windows/linux-versiosta, kuin oikeasti hyvä OS X-ohjelma.
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja rebecca »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Oli se aika hieno....sanoivat että eniten myyvät sitä 2GHz minä kun ajattelin ostaa sen Humacin 1,83GHz...Mitä olette mieltä? Riittääkö tuo 1,83 hyvin..?
Ihan tekstinkäsittelyä varten, kotisivujen tekoa, kuvien tallentamista, nettiä ja meseä varten...ja ehkä sit myös telkkaria...kuulemma tuossa pienemmässä ei ole polttavaa DVD asemaa.. *Unelmoi pienestä valkoisesta koneesta*
-
Kuten tuolla toisaalla jo kerroin, niin Macbook on yksi tehokkaimpia kuluttajakannettavia markkinoilla. Tuossa 1,83 Ghz:ssä riittää teho vaikka mihin. Suurimman osan aikaa käytät sen kapasiteetistä ehkä korkeintaan viidesosanrebecca kirjoitti:Mitä olette mieltä? Riittääkö tuo 1,83 hyvin..?
Ihan tekstinkäsittelyä varten, kotisivujen tekoa, kuvien tallentamista, nettiä ja meseä varten...ja ehkä sit myös telkkaria...kuulemma tuossa pienemmässä ei ole polttavaa DVD asemaa.. *Unelmoi pienestä valkoisesta koneesta*

Eli ihan hyvin riittää.
-
Viesti Kirjoittaja Miccis »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tuntui ensialkuun ihan käsittämättömältä, että kone valmisti iMovie-projektista leffan jossain 5 minuutissa, kun ennen iBook G3:lla koneen sai laittaa raksuttamaan sellaista prokkista yhden tv-sarjan jakson ajaksi! Nyt menee semmosta haipakkaa että....
Iihana tämä on.
-
Mutta sillä ei vaan saa sitten dvd:eitä poltettua mutta katsottua saa? Entä saako poltettua esim. kuvia cd:lle? Kai saaTheKraken kirjoitti:Kuten tuolla toisaalla jo kerroin, niin Macbook on yksi tehokkaimpia kuluttajakannettavia markkinoilla. Tuossa 1,83 Ghz:ssä riittää teho vaikka mihin. Suurimman osan aikaa käytät sen kapasiteetistä ehkä korkeintaan viidesosanrebecca kirjoitti:Mitä olette mieltä? Riittääkö tuo 1,83 hyvin..?
Eli ihan hyvin riittää.

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Niin siis siinä saa jotenkin leffojakin tehtyä (kö)? Kun on ensin kuvannut kameralla?Miccis kirjoitti:Itselläni on ollut nyt kohta pari kuukautta 1,83-versio MacBookista ja ensirakkaus on yhä ilmiliekeissä.
Tuntui ensialkuun ihan käsittämättömältä, että kone valmisti iMovie-projektista leffan jossain 5 minuutissa, kun ennen iBook G3:lla koneen sai laittaa raksuttamaan sellaista prokkista yhden tv-sarjan jakson ajaksi! Nyt menee semmosta haipakkaa että....
Iihana tämä on.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Kyllä! Eka pitää tosin se kuvata sillä kameralla, mutta mukana tulee iMovie ja iDvd joilta sujuu kotileffojen vääntö kuin leikitenrebecca kirjoitti:Niin siis siinä saa jotenkin leffojakin tehtyä (kö)? Kun on ensin kuvannut kameralla?

Kuvien poltto cd:lle onnistuu helposti. iPhoto-ohjelma myös pitää kuvasi järjestyksessä ja saat sillä jopa niitä hieman muokkailtua

EDIT: Mainittakoon vielä, että iMoviella ja iDvd:llä saa toki myös ihan "aikuistenkin" juttuja tehtyä. Itse olen pari pätkää iMoviella leikannut tv-uutisia varten ja iDvd:llä olen väsännyt dvd:tä jos on pitänyt jollekin jotain omia pätkiä esitellä.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
http://www.apple.com/fi/macbook/macbook.html tuolta voit lukea mitä se kone pitää sisällään ja mitä ohjelmistoja tulee mukana, samoin sieltä löytyy lisätietoa mukana tulevista ohjelmista ja mitä niillä voi tehdä.rebecca kirjoitti: Mutta sillä ei vaan saa sitten dvd:eitä poltettua mutta katsottua saa? Entä saako poltettua esim. kuvia cd:lle? Kai saaEn kai nyt ihan tyhmä ole
tai sit olen
ja http://www.humac.fi/ etusivulta löytyy katsomasti kone ja sen ominaisuudet, mm. tieto että koneessa on polttava CD ja lukeva DVD, eli DVD-leffat voit katsoa.
Uteliaisuus on hyve, mutta pahimpaan hätään myös omatoiminen etsintä ja löytäminen on palkitsevaa

-
Viesti Kirjoittaja Miccis »
Juu, iMovie on kyllä hyvä softa koneen mukana tulevaksi. Siis jos vertaa vaikkapa Windows XP:n Movie Makeriin, niin sehän on täysi vitsi iMovieen verrattuna. Jälkimmäisellä saa yllättävän ammattimaisen näköistä jälkeä aikaan pienellä vaivalla, vaikkei nyt tietenkään mikään Final Cut Pro olekaan.TheKraken kirjoitti:Mainittakoon vielä, että iMoviella ja iDvd:llä saa toki myös ihan "aikuistenkin" juttuja tehtyä.
-
Jos ei mitään muuta tarvi tehdä kuin leikata kuvaa kuvan perään (niin kuin usein on) niin tuohan hoitaa sen paremmin kuin hyvinMiccis kirjoitti:Juu, iMovie on kyllä hyvä softa koneen mukana tulevaksi. Siis jos vertaa vaikkapa Windows XP:n Movie Makeriin, niin sehän on täysi vitsi iMovieen verrattuna. Jälkimmäisellä saa yllättävän ammattimaisen näköistä jälkeä aikaan pienellä vaivalla, vaikkei nyt tietenkään mikään Final Cut Pro olekaan.

-
-
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Btw, moisen infon löytää googlettamalla samaan tyyliin kuin hakisi sivustoa, joka näyttää ip-osoitteen.weeezes kirjoitti:1280x800rebecca kirjoitti:Jos haluaa muuten tehä sen oman taustakuvan macbookiin niin mikä on se resoluutio? Mainittakoon vielä, että koitin sitä ihan omin avuin etsiä mutta en oikeen löytänyt..
Eli yksinkertaisesti kirjoittamalla Googlen hakuruutuun "What is my screen resolution", toinen linkki ainakin kertoo sen todella yksinkertaisesti.

iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
-
No kun neitiparalla ei vielä tuota Macbookkia ole, niin eipä tuosta vinkistä nyt paljon apua ollutmkio kirjoitti:Btw, moisen infon löytää googlettamalla samaan tyyliin kuin hakisi sivustoa, joka näyttää ip-osoitteen.
Eli yksinkertaisesti kirjoittamalla Googlen hakuruutuun "What is my screen resolution", toinen linkki ainakin kertoo sen todella yksinkertaisesti.Sama asia kuin googlettaisi "what is my ip" - info tulee helposti, jos ei muista

-
Ja tosiaan kaikki hienot adobet mitä mulla on koneella ei toimi applessa...täytyypä kunnolla alkaa harkitseen...hieno se mac on mutta mahtaakohan olla mulle se sopivin..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
No se on heitettävä kolikkoa. Klaavalla MB, kruunalla MBP ja jos jää syrjälleen niin Fujitsu.rebecca kirjoitti:kiitosta vaan...Ei olekaan ihan simppeliä tämä päätöksen tekeminen...vaikka eihän sillä kiire olekaan! Maciin saa vain vuoden takuun ja lisävuodet maksaa maltaita...
Ja tosiaan kaikki hienot adobet mitä mulla on koneella ei toimi applessa...täytyypä kunnolla alkaa harkitseen...hieno se mac on mutta mahtaakohan olla mulle se sopivin..
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Kappas, mun moka - jonkulle toiselle voi tuosta olla iloa jos ei koneen asetuksia osaa kaivaa esilleTheKraken kirjoitti:No kun neitiparalla ei vielä tuota Macbookkia ole, niin eipä tuosta vinkistä nyt paljon apua ollutmkio kirjoitti:Btw, moisen infon löytää googlettamalla samaan tyyliin kuin hakisi sivustoa, joka näyttää ip-osoitteen.
Eli yksinkertaisesti kirjoittamalla Googlen hakuruutuun "What is my screen resolution", toinen linkki ainakin kertoo sen todella yksinkertaisesti.Sama asia kuin googlettaisi "what is my ip" - info tulee helposti, jos ei muista

iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
-
Re: Takuu
Viesti Kirjoittaja jacce »
Kaikissa MacBookeissa on vielä vuoden takuuta jäljellä, joten kenenkään ei vielä pitäisi olla maksanut mitään omasta pussista. Kuluttajansuojalaki tuo periaatteessa ainakin yhden lisävuoden takuuseen, mutta voi joutua vähän aikaa väittelemään Applen kanssa, ennen kuin kuluttajasuojalain turvin saa koneen ilmaiseksi korjaukseen.rebecca kirjoitti:Tuo MacBookin takuu näyttää olevan vain vuodenJa lisätakuun ostaminen on kyllä jo tosi kallista...
Oletteko itse ostaneet lisää takuaikaa vai vain maksaneet kaikki korjauskulut omasta pussista?
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka