Vois olla sopiva aika väsätä kirje sille pulleamahaiselle, valkopartaiselle, punanuttuiselle vaarille, jonka kulkuneuvon voimanlähteenä on porotokkaVici kirjoitti:Vois kokeillaÄrsyttää kun veli sai ostaa heti xbox 360:nen ku halus, ja tuli pahasti peli riippuvaiseks
Sen takia äiti ei haluu mulle vielä konetta ...
Macbookin harkinta.
-
Akseli Kartaani
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
On tietokoneell ja pelikonsolilla kyllä melkoinen ero, konsoli on tosiaan pelkkä lelu, mutt tietokone on myös työkalu, ja niiden käytön hallitseminen voi olla ykypäivänä iso etu työelämää silmällä pitäen...taas kerran alan opettajana katson asiaa omasta vinkkelistäni, mutta...Vici kirjoitti:Vois kokeillaÄrsyttää kun veli sai ostaa heti xbox 360:nen ku halus, ja tuli pahasti peli riippuvaiseks
Sen takia äiti ei haluu mulle vielä konetta ...
-
Vici
-
Vici
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei hätää. Tehdään niin että me pari homppulaista niinku siepataan sut, ja äitis saa sut takaisin sun uudella MacBookilla. Tosi helppo nakki. Ainakin paperilla...Vici kirjoitti:YÄÄÄ! Äiti on ihan tosissaan etten saa sitä viel![]()
![]()
![]()
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Nykyään on isompi ongelma, eli miten sanoa itselleen ettei ihan oikeasti tarvitse jotakin vaikka se olisi niin kiva hankkia.
-
growlithe
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Nyt vaan sitkeää painostusta kehiin! Jos jaksat joka päivä jauhaa MacBookin hankinnasta - sanotaan nyt vaikka puolen vuoden ajan - niin äitisi kyllä pian ymmärtää, kuinka tosissasi asian kanssa olet. Hanki lisää tietoa Applesta ja MacBookista. Hanki käsiisi vertailuja PC-koneisiin. Korosta Maccien hyviä puolia (mutta mainitse myös joitakin huonoja, esim.. no, nyt ei tule yhtään mieleen, mutta kuitenkin niin, että mamma tietää sinun sitten puhuvan totta eikä keksivän päästäs mitään ihmekonetta).
Tee vaikka leikekirja kaikesta keräämästäsi tärkeästä informaatiosta. Samalla saat helpotusta omaan Mac-kuumeeseesi, ja kun vilauttelet kirjaa äiskälle välillä, hän alkaa varmasti pehmetä pikkuhiljaa. Jättele "vahingossa" äiskän silmiin osuviksi esim. lehtileikkeitä, jotka kertovat Mac-koneiden laadukkuudesta. Ja kun perheenne puheenaiheeksi tulee muuten vaan esim. energiankulutus, voit sivumennen sanoa, että Macit vievät energiaa muuten murto-osan siitä, mitä perus-PC:t.
Ole sitkeä, mutta älä sorru huutamiseen, lapselliseen kiukkutteluun äläkä tyrkytä omia mielipiteitäsi LIIKAA - sellaisesta äiti tulee varmasti vain pahalle tuulelle, mikä ei edistä luvansaantia yhtään. Kun aikansa tuloksetta suostuttelee, sortuu helposti liioitteluun. Varo sitä. Varo valehtelemasta. Älä sano, että Mac on niin hyvä, että sillä voi jopa lentää, ellei sillä voi lentää. Jos lipsauttaa yhdenkin valheen näin herkässä asiassa, uskottavuus häviää totuuksiltakin.
Jos äippä tuntuu hermostuvan ainaiseen vaikkakin asialliseen hokemiseesi, pidä parin päivän tauko. Jatka sitten varovaisesti ja vähän niin kuin salaa uudelleen. Kyllä se siitä..
Usko mua, siitä ei oo kuin 6 vuotta kuin olen itse ollut sinun ikäisesi ja keksinyt haluavani ties mitä.. Ja osan jutuista sitkeällä suostuttelulla ja määrätietoisella vakuuttelulla saanutkin.
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Karju
Viesti Kirjoittaja Karju »
No jo oli tarinagrowlithe kirjoitti:Äitisi varmaan luulee, että kyseessä on hetken huuma, ja jos nyt ostaisit, viikon päästä MacBook olisi nurkassa pölyttymässä. Äidilläsi on mitä luultavammin virheellinen ja liian yleistävä käsitys siitä, että kukaan 13-vuotias ei voi ymmärtää, mikä on hyödyllinen hankinta ja mikä ei ja että onko se hyödyllinen vielä vähän ajan kuluttuakin, vaikka sinä itse tietenkin olet niin fiksu ja poikkeuksellinen 13-vuotias, että ymmärrät.![]()
Nyt vaan sitkeää painostusta kehiin! Jos jaksat joka päivä jauhaa MacBookin hankinnasta - sanotaan nyt vaikka puolen vuoden ajan - niin äitisi kyllä pian ymmärtää, kuinka tosissasi asian kanssa olet. Hanki lisää tietoa Applesta ja MacBookista. Hanki käsiisi vertailuja PC-koneisiin. Korosta Maccien hyviä puolia (mutta mainitse myös joitakin huonoja, esim.. no, nyt ei tule yhtään mieleen, mutta kuitenkin niin, että mamma tietää sinun sitten puhuvan totta eikä keksivän päästäs mitään ihmekonetta).
Tee vaikka leikekirja kaikesta keräämästäsi tärkeästä informaatiosta. Samalla saat helpotusta omaan Mac-kuumeeseesi, ja kun vilauttelet kirjaa äiskälle välillä, hän alkaa varmasti pehmetä pikkuhiljaa. Jättele "vahingossa" äiskän silmiin osuviksi esim. lehtileikkeitä, jotka kertovat Mac-koneiden laadukkuudesta. Ja kun perheenne puheenaiheeksi tulee muuten vaan esim. energiankulutus, voit sivumennen sanoa, että Macit vievät energiaa muuten murto-osan siitä, mitä perus-PC:t.
Ole sitkeä, mutta älä sorru huutamiseen, lapselliseen kiukkutteluun äläkä tyrkytä omia mielipiteitäsi LIIKAA - sellaisesta äiti tulee varmasti vain pahalle tuulelle, mikä ei edistä luvansaantia yhtään. Kun aikansa tuloksetta suostuttelee, sortuu helposti liioitteluun. Varo sitä. Varo valehtelemasta. Älä sano, että Mac on niin hyvä, että sillä voi jopa lentää, ellei sillä voi lentää. Jos lipsauttaa yhdenkin valheen näin herkässä asiassa, uskottavuus häviää totuuksiltakin.
Jos äippä tuntuu hermostuvan ainaiseen vaikkakin asialliseen hokemiseesi, pidä parin päivän tauko. Jatka sitten varovaisesti ja vähän niin kuin salaa uudelleen. Kyllä se siitä..
Usko mua, siitä ei oo kuin 6 vuotta kuin olen itse ollut sinun ikäisesi ja keksinyt haluavani ties mitä.. Ja osan jutuista sitkeällä suostuttelulla ja määrätietoisella vakuuttelulla saanutkin.
![]()
-
growlithe
-
Repe Ruutikallo
Fiksusti tarinoitu! Kopsaa talteen, voi nimittäin olla että tuo kannattaa toistaa silloin tällöin, kun taas kuitenkin törmätään tähän nuorisoliigan hankintaongelmatiikkaan ennemmin tai myöhemmin.growlithe kirjoitti:Joo, mä niin tykkään tarinoinnista..Karju kirjoitti:No jo oli tarinaToivottavasti siitä on edes jotain apua tälle meitin nuorelle macistille.
-
Huppe
Viesti Kirjoittaja Huppe »
Kerrot vielä että olet esimerkkinä muille nuorille ja että olisiko parempi jos vallattaisiin vaikka joku talo, otettaisiin naama täyteen reikiä ja piirrettäisiin Nokian pomojen kuvia talojen seinään spraymaalilla....growlithe kirjoitti:Joo, mä niin tykkään tarinoinnista..Karju kirjoitti:No jo oli tarinaToivottavasti siitä on edes jotain apua tälle meitin nuorelle macistille.
-
Repe Ruutikallo
Äläs sa, 13-vuotiaan äiti ei luultavasti ole vielä kovin vanha ja voi tommosesta vaikka innostua, tiedä vaikka olis ollut itse valtaamassa jotain haussia....Huppe kirjoitti:Kerrot vielä että olet esimerkkinä muille nuorille ja että olisiko parempi jos vallattaisiin vaikka joku talo, otettaisiin naama täyteen reikiä ja piirrettäisiin Nokian pomojen kuvia talojen seinään spraymaalilla....growlithe kirjoitti:Joo, mä niin tykkään tarinoinnista..Karju kirjoitti:No jo oli tarinaToivottavasti siitä on edes jotain apua tälle meitin nuorelle macistille.
-
Pikkuroope
-
Vici
Viesti Kirjoittaja Vici »
Mutta vähän kyllä houkutti. Ja tietenki äiti hermostui kun otin asian puheeksi. sanoin vaan: Onhan meillä se plussa kortti kun sainsin kannettavan halvemmalla. Äiti sanoi että onhan meillä, mutta et saa kannettavaa, ja sano se myöskin että USKO JO!!
Toivottavasti tämä vähän ajan tauko auttaa
Olis vielä kysymys macbookista, että jos hankkii siihen microsoftin mesen onko siinä kaikki ominaisuudet? Ja jos ei hanki sitä, vaan jonkun muun, niin voinko silti keskustella niiden kanssa joilla on microsoftin mese ?
Macbook 13,3 tuumaa
2.0 GHz intel core 2 Duo
1 GB muistia
80GB hard drive
Combo drive
Tällä hetkellä on:
Acer Aspire
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sympatiaa pikkujoululahjakaupalla sinnikkäälle "wannabe macistille"!!
T. amanita
Olisikohan tässä meillä "Vuoden Tulokas"?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
maukku92
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
Microsoftin omasta "mesestä" löytyy kaikki paitsi ääni/videopuhelut. Niitä varten suosittelisin melkein skypeä.Vici kirjoitti: Olis vielä kysymys macbookista, että jos hankkii siihen microsoftin mesen onko siinä kaikki ominaisuudet? Ja jos ei hanki sitä, vaan jonkun muun, niin voinko silti keskustella niiden kanssa joilla on microsoftin mese ?![]()
Jaksamista sinne, itse olin täsmälleen samassa tilanteessa joitakin vuosia sitten, kannattaa siinä puoli vuotta enne rippijuhlia (mikäli meet riparille) alkaa taas puhumaan macien hyvistä puolista... 8)
-
Akseli Kartaani
-
JuzziK
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
On mäkissäkin ns. web-kamerea. Kamera kulkee vain nimellä iSight. Se on se musta piste näytön yläosassa. Jos asut jossain missä on stockmann --->niin voit käydä katsomassa macbookkia. Tuolla mukana tulevalla ohjelmistollahan on se erillinen ohjelma joka on tarkoitettu tällä iSightillä kuvaamiseen-->eli se on muutakin kuin webkamera. Lisäksi ainakin osa näistä PC koneiden webkameroista on todella huonolaatuisia. Tuolta löytyy lisää iSightistä.Vici kirjoitti:Kiitti taas kun kommentoitte ;> No äiti on jo hermostunut, ja oon nyt sillä parin päivän tauolla
löysin anttilasta HP:n kannettavan, Enemmän muistia kuin macbookin halvimmassa versiossa, ja webbikamera on. Mutta en ole niin hirveän innostunut siitä HP:n kannettavasta, koska meillä oli HP:n kamera ja no, se on ihan surkee, ja jouduin hommaamaan uuden. Joten en siks haluasi sitä niin, vaikka sen saisi 300 euroa halvemmalla kuin Macbookin.
Mutta vähän kyllä houkutti. Ja tietenki äiti hermostui kun otin asian puheeksi. sanoin vaan: Onhan meillä se plussa kortti kun sainsin kannettavan halvemmalla. Äiti sanoi että onhan meillä, mutta et saa kannettavaa, ja sano se myöskin että USKO JO!!![]()
Toivottavasti tämä vähän ajan tauko auttaa![]()
Olis vielä kysymys macbookista, että jos hankkii siihen microsoftin mesen onko siinä kaikki ominaisuudet? Ja jos ei hanki sitä, vaan jonkun muun, niin voinko silti keskustella niiden kanssa joilla on microsoftin mese ?![]()
Jussi
OT: Nimi voisi olla myös vuoden WNB-mäcisti, mutta voihan sitä ottaa kummatkin tittelit käyttöön.
-
Repe Ruutikallo
Komppaan Jussia, olen niin vanhanaikainen että musta jotenkin tuntuu että vuoden tulokkaalla pitäisi jo olla oma Mäkki.JuzziK kirjoitti: OT: Nimi voisi olla myös vuoden WNB-mäcisti, mutta voihan sitä ottaa kummatkin tittelit käyttöön.
Ikävä kyllä Vici teki tasajalka-alastulon ottaessaan HP:n lähes samalle viivalle jumalaisen MacBookin kaa, joten hieman töitä ja oikean uskon merkkejä tarvitaan vielä Vuoden Wannabe-Macistin titteliinkin.
-
kallekilponen
-
Vici
Hahhahaa voisin vähän korjata että just vähän niinku haukuin HP:n konettaRepe Ruutikallo kirjoitti:Komppaan Jussia, olen niin vanhanaikainen että musta jotenkin tuntuu että vuoden tulokkaalla pitäisi jo olla oma Mäkki.JuzziK kirjoitti: OT: Nimi voisi olla myös vuoden WNB-mäcisti, mutta voihan sitä ottaa kummatkin tittelit käyttöön.
Ikävä kyllä Vici teki tasajalka-alastulon ottaessaan HP:n lähes samalle viivalle jumalaisen MacBookin kaa, joten hieman töitä ja oikean uskon merkkejä tarvitaan vielä Vuoden Wannabe-Macistin titteliinkin.
Ja ajattelin että sit jos en saa sitä vielä nii voisinhan mä ostaa sen päivitetyn version mb:stä kun se tulee
Pitäis varmaan hankkii joku työpaikka, jos 13-vuotiaalle vaan löytyy :''D Sais äitiki huomata kuinka tosissani oon
Macbook 13,3 tuumaa
2.0 GHz intel core 2 Duo
1 GB muistia
80GB hard drive
Combo drive
Tällä hetkellä on:
Acer Aspire
-
JuzziK
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Mene naapurille vastenvahdiksi tai lähikaupalle juoksupojaksi/tytöksi. 13-vuotiaana ei ilmeisesti lain mukaan pääse töihin.Vici kirjoitti:Hahhahaa voisin vähän korjata että just vähän niinku haukuin HP:n konettaRepe Ruutikallo kirjoitti:Komppaan Jussia, olen niin vanhanaikainen että musta jotenkin tuntuu että vuoden tulokkaalla pitäisi jo olla oma Mäkki.JuzziK kirjoitti: OT: Nimi voisi olla myös vuoden WNB-mäcisti, mutta voihan sitä ottaa kummatkin tittelit käyttöön.
Ikävä kyllä Vici teki tasajalka-alastulon ottaessaan HP:n lähes samalle viivalle jumalaisen MacBookin kaa, joten hieman töitä ja oikean uskon merkkejä tarvitaan vielä Vuoden Wannabe-Macistin titteliinkin.Oon just lukenu et se on huono kone :/ eli macbookin ostan sit ku voin :>
Ja ajattelin että sit jos en saa sitä vielä nii voisinhan mä ostaa sen päivitetyn version mb:stä kun se tulee![]()
Pitäis varmaan hankkii joku työpaikka, jos 13-vuotiaalle vaan löytyy :''D Sais äitiki huomata kuinka tosissani oon
Jussi
-
Vici
se tässä just on ongelmaJuzziK kirjoitti:Mene naapurille vastenvahdiksi tai lähikaupalle juoksupojaksi/tytöksi. 13-vuotiaana ei ilmeisesti lain mukaan pääse töihin.Vici kirjoitti:Hahhahaa voisin vähän korjata että just vähän niinku haukuin HP:n konettaRepe Ruutikallo kirjoitti:Komppaan Jussia, olen niin vanhanaikainen että musta jotenkin tuntuu että vuoden tulokkaalla pitäisi jo olla oma Mäkki.JuzziK kirjoitti: OT: Nimi voisi olla myös vuoden WNB-mäcisti, mutta voihan sitä ottaa kummatkin tittelit käyttöön.
Ikävä kyllä Vici teki tasajalka-alastulon ottaessaan HP:n lähes samalle viivalle jumalaisen MacBookin kaa, joten hieman töitä ja oikean uskon merkkejä tarvitaan vielä Vuoden Wannabe-Macistin titteliinkin.Oon just lukenu et se on huono kone :/ eli macbookin ostan sit ku voin :>
Ja ajattelin että sit jos en saa sitä vielä nii voisinhan mä ostaa sen päivitetyn version mb:stä kun se tulee![]()
Pitäis varmaan hankkii joku työpaikka, jos 13-vuotiaalle vaan löytyy :''D Sais äitiki huomata kuinka tosissani oon![]()
Jussi
Ja on mun musan opettaja tainnu huomata kuinka katon sen mb:tä kuolaten
Macbook 13,3 tuumaa
2.0 GHz intel core 2 Duo
1 GB muistia
80GB hard drive
Combo drive
Tällä hetkellä on:
Acer Aspire
-
Repe Ruutikallo
No ei Suomessa vielä, mutta Kataisen III hallitus tullee korjaamaan asian vuoteen 2021 mennessä aasialaiselle tasolle (muuten menetämme kilpailukykymme eikä hyvinvointiamme voi enää pitää yllä). Harmi vaan että Vici on silloin jo tosi pahasti liian vanha työssäkäyväksi lapseksi!JuzziK kirjoitti:13-vuotiaana ei ilmeisesti lain mukaan pääse töihin.![]()
-
Pikkuroope
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka