MacBook ja SSD-kokemuksia '11
-
Re: MacBook ja SSD-kokemuksia '11
Viesti Kirjoittaja julle05 »
no onneksi on tämä levy millä kone tulikin uutena, joten nou hätä.. avasin myyjää vastaan pay pallissa keissin, saapahan nähdä mitä tuo vastaa.. sen verran oli kallis, että jos ei rahoja kuulu takasin ASAP, niin otan ja lennän saksaan !!
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Olet symbol ilmeinen Velho SSD-levyjen suhteen? Asenteesi perusteella relevanttia tietoa vaikuttaa olevan paljon, mutta linkit ovat yleensä jääneet puuttumaan. Olen itse käyttänyt OCZ:n Vertex 2:a neljässä eri koneessa (SandForce-ohjain). Kahdessa yli vuoden ja nyt lätyt ovat siirtyneet uusien koneiden sisuksiin. Ilman minkäälaisia ongelmia.symbol kirjoitti:Kaikki nuo kolme ovat ainakin luotettavia. Mikään noista ei käytä ainakaan paljon kuraa niskaansa saanutta Sandforcen ohjainpiiriä. Vertex 3 käyttää joten se kannattaa miettiä varauksella.
Harkinnassa on nyt yhden 240Gt:n Vertex 3:n hankinta, levyn, josta olen lukenut yli kymmenen testiä, ja joka on käytännössä pyyhkinyt testeissä pöydät. En ole nähnyt ainoatakaan testiä, jossa olisi tullut "paljon kuraa niskaan", päinvaston loputonta ylistystä. Joillain käyttäjillä on kuitenkin ollut ongelmia, mutta paljonko näitä on?
Valmistajan mukaan ongelmia on ollut alle 1%:ssa OCZ Vertex 3/Agility 3:ssa. Eli 99 ostajaa sadasta ei kohtaa ongelmia. Lopusta 1%:sta valtaosa ongelmista on koskenut Windows 7:aa, muutama OS X:ää. Lisäksi epävakaille levyille on tarjolla päivitys. (Epävakaushan ei sinällään johdu yksin levystä, vaan kyseessä on ongelma koneen emolevyn, SATA-ohjaimen ja levyn ohjaimen yhteistyössä, koska nämä kaikki ovat lopulta yksilöitä). Muun muassa Anandtech testasi 8kpl SF-2281-piiri käyttävää levyä eri käyttiksissä ja koneissa ilman, että olisi havainnut ongelmia.
Kysynkin nyt ennen uuden 240Gt:n Vertex 3:n hankitaa linkkejä validiin tietoon, jossa "kuraa saa niskaan". Tarvittaessa pystyn esittämään yli kymmenen testiä, joissa ei ole ongelmia ja jossa levy on joko nopein tai aivan kärjen tuntumassa kaikista koskaan testatuista SSD-levyistä.
-
Viesti Kirjoittaja symbol »
http://murobbs.plaza.fi/massamuistit/77 ... elmat.htmladele kirjoitti:Olet symbol ilmeinen Velho SSD-levyjen suhteen? Asenteesi perusteella relevanttia tietoa vaikuttaa olevan paljon, mutta linkit ovat yleensä jääneet puuttumaan. Olen itse käyttänyt OCZ:n Vertex 2:a neljässä eri koneessa (SandForce-ohjain). Kahdessa yli vuoden ja nyt lätyt ovat siirtyneet uusien koneiden sisuksiin. Ilman minkäälaisia ongelmia.symbol kirjoitti:Kaikki nuo kolme ovat ainakin luotettavia. Mikään noista ei käytä ainakaan paljon kuraa niskaansa saanutta Sandforcen ohjainpiiriä. Vertex 3 käyttää joten se kannattaa miettiä varauksella.
Harkinnassa on nyt yhden 240Gt:n Vertex 3:n hankinta, levyn, josta olen lukenut yli kymmenen testiä, ja joka on käytännössä pyyhkinyt testeissä pöydät. En ole nähnyt ainoatakaan testiä, jossa olisi tullut "paljon kuraa niskaan", päinvaston loputonta ylistystä. Joillain käyttäjillä on kuitenkin ollut ongelmia, mutta paljonko näitä on?
Valmistajan mukaan ongelmia on ollut alle 1%:ssa OCZ Vertex 3/Agility 3:ssa. Eli 99 ostajaa sadasta ei kohtaa ongelmia. Lopusta 1%:sta valtaosa ongelmista on koskenut Windows 7:aa, muutama OS X:ää. Lisäksi epävakaille levyille on tarjolla päivitys. (Epävakaushan ei sinällään johdu yksin levystä, vaan kyseessä on ongelma koneen emolevyn, SATA-ohjaimen ja levyn ohjaimen yhteistyössä, koska nämä kaikki ovat lopulta yksilöitä). Muun muassa Anandtech testasi 8kpl SF-2281-piiri käyttävää levyä eri käyttiksissä ja koneissa ilman, että olisi havainnut ongelmia.
Kysynkin nyt ennen uuden 240Gt:n Vertex 3:n hankitaa linkkejä validiin tietoon, jossa "kuraa saa niskaan". Tarvittaessa pystyn esittämään yli kymmenen testiä, joissa ei ole ongelmia ja jossa levy on joko nopein tai aivan kärjen tuntumassa kaikista koskaan testatuista SSD-levyistä.
Aloita vaikka lukemalla tuo ketju läpi.
En väitä etteikö levy toimi mutta jos levyjä vedetään pois markkinoilta niin itse vaihtaisin merkkiä johonkin muuhun kenen levyt pysyvät markkinoilla. Mutta hienoa että sinulla levyt toimivat niinkuin pitääkin. Kyllähän Vertex 3 on paperilla ja vaikka aTTo disk bechillä katsottuna nopeampi kuin esim. Crucialin M4 mutta normaalikäyttössä eroa ei varmasti huomaa.
http://www.ahjopalo.com
-
Ois kiva tällä kerralla saada sellanen mikä TOIMII..
edit. noi intelit näyttää olevan aika paljon kalliimpia, kun crucialit. crucialin 256gb hinnalla ei saa inteliltä kun 120gb..
-
Viesti Kirjoittaja onkkel »
Ainakin omassa koneessa on Crucial M4 256Gb pyörinyt nyt täysin ongelmitta pari kuukautta. Eli sitä voin ainakin omasta kokemuksesta suositella. Ja koneena MBP "late 2008 / early 2009"julle05 kirjoitti:Sanokaas kumman tilaan Inteli 510 vai Crucialin M4 ?
edit. noi intelit näyttää olevan aika paljon kalliimpia, kun crucialit. crucialin 256gb hinnalla ei saa inteliltä kun 120gb..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPhone 5 16Gb
iPod Classic 80Gb 2007
iPad 3 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja silma »
se että muropaketissa on osalla porukkaa ongelmia on aika pieni pisara meressä.. ja sielläkin 95% porukasta käyttää juurikin windows masiinoita joiden kanssa on n+1 eri kombinaatiota ja monella on korjaantunut ongelmat tietyillä asetuksilla ja uusilla firmis päivityksellä. Tietääkseni ei ole kyllä OCZ levyjä yhtään vejetty markkinoilta vaan kyseessä oli Corsair Force Series 3 120gb malli jonka vika korjattiin.symbol kirjoitti:http://murobbs.plaza.fi/massamuistit/77 ... elmat.htmladele kirjoitti:Olet symbol ilmeinen Velho SSD-levyjen suhteen? Asenteesi perusteella relevanttia tietoa vaikuttaa olevan paljon, mutta linkit ovat yleensä jääneet puuttumaan. Olen itse käyttänyt OCZ:n Vertex 2:a neljässä eri koneessa (SandForce-ohjain). Kahdessa yli vuoden ja nyt lätyt ovat siirtyneet uusien koneiden sisuksiin. Ilman minkäälaisia ongelmia.symbol kirjoitti:Kaikki nuo kolme ovat ainakin luotettavia. Mikään noista ei käytä ainakaan paljon kuraa niskaansa saanutta Sandforcen ohjainpiiriä. Vertex 3 käyttää joten se kannattaa miettiä varauksella.
En väitä etteikö levy toimi mutta jos levyjä vedetään pois markkinoilta niin itse vaihtaisin merkkiä johonkin muuhun kenen levyt pysyvät markkinoilla. Mutta hienoa että sinulla levyt toimivat niinkuin pitääkin. Kyllähän Vertex 3 on paperilla ja vaikka aTTo disk bechillä katsottuna nopeampi kuin esim. Crucialin M4 mutta normaalikäyttössä eroa ei varmasti huomaa.
Intelin hintoja ei todellakaan kannata maksaa jos Intel vs Crucial malleja miettii intel ei tuo mitään parempaa tuossa 510 mallissa.
Tosissaa itellä ja kaikille kavereille suositelleena mäkkeihin on kaikki OCZ Vertex 3 levyt toimineet ihan moitteetta. Määrä on pieni mutta kumminkin (6)
Itse ajan vieläkin alkuperäisellä 2.02 firmiksellä en ole nähnyt mitään tarvetta päivittää kun mitään ongelmia ei ole ollut koskaan.
-
Noh se että kyseisessä sandforcen piirissä on ollu häikkää toisen merkkisellä levyllä niin paljon että se on vedetty pois markkinoilta on minulle tarpeaksi iso syy jättää suosittelematta. Jokainen voi sitten itse punnita että saako toimivan levyn ja tuleeko GSOD ja takuuvaihtorumba. Itselle toimintavarmuus on huomattavasti tärkeämpi asia kuin se että on markkinoiden nopein levy. Itsellä Intel x-25m 80gb levy ollut puolitoista vuotta käytössä ja edelleen olen tyytyväinen ostokseeni. OCZ Vertex3 levyt esimerkiksi eivät ole kuin niissä testiohjelmissa nopeampia, en usko että tavallinen käyttäjä tavallisessa tietokonekäytössä huomaa mitään eroa. Toiseksi kun katselin nopeasti OCZ:n sivuja niin eipä näkynyt OS X ohjeita firmiksen päivitykseen, Crucialilla moinen onnistuu.silma kirjoitti:se että muropaketissa on osalla porukkaa ongelmia on aika pieni pisara meressä.. ja sielläkin 95% porukasta käyttää juurikin windows masiinoita joiden kanssa on n+1 eri kombinaatiota ja monella on korjaantunut ongelmat tietyillä asetuksilla ja uusilla firmis päivityksellä. Tietääkseni ei ole kyllä OCZ levyjä yhtään vejetty markkinoilta vaan kyseessä oli Corsair Force Series 3 120gb malli jonka vika korjattiin.symbol kirjoitti:http://murobbs.plaza.fi/massamuistit/77 ... elmat.htmladele kirjoitti:Olet symbol ilmeinen Velho SSD-levyjen suhteen? Asenteesi perusteella relevanttia tietoa vaikuttaa olevan paljon, mutta linkit ovat yleensä jääneet puuttumaan. Olen itse käyttänyt OCZ:n Vertex 2:a neljässä eri koneessa (SandForce-ohjain). Kahdessa yli vuoden ja nyt lätyt ovat siirtyneet uusien koneiden sisuksiin. Ilman minkäälaisia ongelmia.symbol kirjoitti:Kaikki nuo kolme ovat ainakin luotettavia. Mikään noista ei käytä ainakaan paljon kuraa niskaansa saanutta Sandforcen ohjainpiiriä. Vertex 3 käyttää joten se kannattaa miettiä varauksella.
Intelin hintoja ei todellakaan kannata maksaa jos Intel vs Crucial malleja miettii intel ei tuo mitään parempaa tuossa 510 mallissa.
Tosissaa itellä ja kaikille kavereille suositelleena mäkkeihin on kaikki OCZ Vertex 3 levyt toimineet ihan moitteetta. Määrä on pieni mutta kumminkin (6)
Itse ajan vieläkin alkuperäisellä 2.02 firmiksellä en ole nähnyt mitään tarvetta päivittää kun mitään ongelmia ei ole ollut koskaan.
Itse en merkkiuskovainen ole mutta kun täällä kysytään hyvää ssd:tä niin haluan omilla kommenteilla tarjota takuuvarmasti toimivaa levyä joka ei jää nopeudessa jälkeen, ainakaan normaalikäytössä.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Ostin ensin Intelin 510:n, sitä en saanut toimimaan omassa Macbook Prossa ollenkaan. Sen jälkeen tilasin Crucialin M4:n, ja se on toiminut alusta lähtien kuin unelma, vaikka levyssä oli aluksi vanha firmware, jonka kanssa joillakin ollut ongelmia mäkkien kanssa.julle05 kirjoitti:Sanokaas kumman tilaan Inteli 510 vai Crucialin M4 ?
Minun ääneni menee siis Crucial M4:lle.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja bogey »
Se pois vedetty rautaongelmainen Corsair Force 3 koski vain 120GB mallia. Ja onko jossain lukenut, että se koskisi juuri sandforcen piiriä? Ihan yhtä hyvin ongelma voi olla muistissa tai jossain muussa komponentissa tai suunittelussa.symbol kirjoitti:silma kirjoitti:
Noh se että kyseisessä sandforcen piirissä on ollu häikkää toisen merkkisellä levyllä niin paljon että se on vedetty pois markkinoilta on minulle tarpeaksi iso syy jättää suosittelematta. Jokainen voi sitten itse punnita että saako toimivan levyn ja tuleeko GSOD ja takuuvaihtorumba. Itselle toimintavarmuus on huomattavasti tärkeämpi asia kuin se että on markkinoiden nopein levy. Itsellä Intel x-25m 80gb levy ollut puolitoista vuotta käytössä ja edelleen olen tyytyväinen ostokseeni. OCZ Vertex3 levyt esimerkiksi eivät ole kuin niissä testiohjelmissa nopeampia, en usko että tavallinen käyttäjä tavallisessa tietokonekäytössä huomaa mitään eroa. Toiseksi kun katselin nopeasti OCZ:n sivuja niin eipä näkynyt OS X ohjeita firmiksen päivitykseen, Crucialilla moinen onnistuu.
Itse en merkkiuskovainen ole mutta kun täällä kysytään hyvää ssd:tä niin haluan omilla kommenteilla tarjota takuuvarmasti toimivaa levyä joka ei jää nopeudessa jälkeen, ainakaan normaalikäytössä.
OCZ on siitä harvinainen sandforce toimittaja, että siltä löytyy myös Linux updater, millä voi siis päivittää myös SSD:n Applen koneessa.
http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/ ... rive_3_X2/
Itsellä on Macbook pro 13" 2011 early:ssa Corsair Force 120, eli tuo vanhempi sata II liitäntäinen, eikä ole ollut ongelmia.
Tähän löytyy uusi 2.4 firmware update, joka korjaa resumen syvästä unesta, (eli jos akku menee ihan tyhjäksi ja muisti kirjoitetaan levylle). Tuo ominaisuus on kyllä itsellä disabloitu, sillä se hidastaa muutenkin sleeppiin menoa ja kuluttaa levyä, eli käytän hibernate mode 0:aa.
Itse tein päivityksen asentamalla bootcampilla 32-bit Windows 7 siksi aikaa että päivitin firmwaren.
-
- Porttikiellossa
Aivan.silma kirjoitti:se että muropaketissa on osalla porukkaa ongelmia on aika pieni pisara meressä..
Lisäksi on otettava huomioon, että ostajat, jotka keväällä/alkukesästä 2011 ostelevat Sata-6g hyödyntävää SSD-levyjä, eivät ole normikuluttajia. Eli kyseessä ovat propelihattuja sekä miinapolkijoita, joita jälkimmäisiä täälläkin riittää. Onneksi meille muille.
Luin Muron ketjua läpi ja ensinnäkin noin 1 viesti kahdestakymmennestä kirjoitetusta käsitteli itse kirjoittajan ongelmia SSD:n kanssa. Loput 19 viestia olivat nollakohinaa. Lisäksi selvästi osassa esiintyvissä ongelmissa ei SSD:llä välttämättä ollut osaa eikä arpaa. Eli ylikellotajapropelihattujen omat huojuvat viritykset olisivat kaivanneet havuja suksen alle ja sitten turhaumaa puretaan ties mihin.
-
Turha tästä on vääntää ja kääntää. Kuitenkin itse suosittelen sellasia levyjä mitkä eivät ole olleet otsikoissa ongelmien takia. Se, haluaako tällä foorumilla asioiva kysyjä ottaa sen Vertex 3:sen vai Crucialin M4:n on hänen päätettävissään. End of story.adele kirjoitti:Aivan.silma kirjoitti:se että muropaketissa on osalla porukkaa ongelmia on aika pieni pisara meressä..
Lisäksi on otettava huomioon, että ostajat, jotka keväällä/alkukesästä 2011 ostelevat Sata-6g hyödyntävää SSD-levyjä, eivät ole normikuluttajia. Eli kyseessä ovat propelihattuja sekä miinapolkijoita, joita jälkimmäisiä täälläkin riittää. Onneksi meille muille.
Luin Muron ketjua läpi ja ensinnäkin noin 1 viesti kahdestakymmennestä kirjoitetusta käsitteli itse kirjoittajan ongelmia SSD:n kanssa. Loput 19 viestia olivat nollakohinaa. Lisäksi selvästi osassa esiintyvissä ongelmissa ei SSD:llä välttämättä ollut osaa eikä arpaa. Eli ylikellotajapropelihattujen omat huojuvat viritykset olisivat kaivanneet havuja suksen alle ja sitten turhaumaa puretaan ties mihin.
-
Viesti Kirjoittaja Quadra700 »
Sandforce 2xxx-piirilliset kannattaa kiertää kaukaa ja varsinkin OCZ:n joka on muokannut piiristön toimivuutta vielä itse joten Sandforcen jakamat ohjeistukset valmistajille eivät sellaisenaan päde. Muron viestiketju tarjoaa lisäselvennystä sandforce-tragediaan.symbol kirjoitti: http://murobbs.plaza.fi/massamuistit/77 ... elmat.html
Jälleenmyyjät yrittävät päästä eroon viimeisistä OCZ:n Agility3:sta, katsokaapas vaikka verkkokaupan hintaa ja verratkaa muihin samankokoisiin.
-
- Porttikiellossa
Katsoin.Quadra700 kirjoitti:Jälleenmyyjät yrittävät päästä eroon viimeisistä OCZ:n Agility3:sta, katsokaapas vaikka verkkokaupan hintaa ja verratkaa muihin samankokoisiin.
Kuvasta käy selville, että tarjolla on 9 erilaista Agility levyä, joista vain kahta onnettoman pientä on varastossa. Onko tuo tulkittavissa siten, että Verkkis ei halua pitää niitä varastossa? Ovat niin huonoja?
Ai perhana, mutta eihän siellä ole muitakaan SSD-levyjä kuin muutamia malleja varastossa!? Ihmettelyä herättää, miksi varsinkin nuissa Agility 3-levyissä jotka ovat sitä uusinta uutta, (sitä onnettoman pientä lukuunottamatta, jota on varastossa), on tilauksia sisällä?
Yhä muuttuu kryptisemmäksi, sillä Samsungin levyt ovat OCZ:n levyjä halvempia? Kas, Intelin levyjen kanssa hintaero on 8-9%, en pidä tuota merkittävänä erona. Kingstonin ovat n 15% kallimpia, mutta käyttävät samaa SadForce-piiriä kuin OCZ:a. Mitä tästä oikein pitäisi ajatella?
-
- Porttikiellossa
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Vaikka verkkokauppa työntää näin varastoon vanhentuineista tuotteista syntyvät kulut tukkukauppiaalle, niin se ei näy hinnoissa, joka saa ainakin minunlaisen pessimistin luulemaan että Verkkokauppa.com tekee voittoa aika rankalla kädellä.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
- Porttikiellossa
Olet Hompun armoitettu Luulija. Ehdotankin sinulle Hompun Vuoden Luulijan titteliä. Luulet jokaisessa ketjussa, johon osallistut.L_A_G kirjoitti:Vaikka verkkokauppa työntää näin varastoon vanhentuineista tuotteista syntyvät kulut tukkukauppiaalle, niin se ei näy hinnoissa, joka saa ainakin minunlaisen pessimistin luulemaan että Verkkokauppa.com tekee voittoa aika rankalla kädellä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... _info=true
Verkkiksen voitto oli 0,4% liikevaihdosta. Esimerkiksi Appleen verrattuna tuo on onneton, mutta surkea.Verkkokauppa.com konsernin liikevaihto kehittyi viime vuonna suotuisasti. Konsernin liikevaihto kasvoi edellisestä vuodesta 19.2 miljoonaa euroa eli 12.5 prosenttia. Liikevaihtoa tilikaudelta kertyi 173.2 miljoonaa euroa, kun se edellisenä vuonna oli 153.9 miljoonaa euroa.
Liikevaihdon selvän kasvun myötä myös Verkkokauppa.com konsernin tulos nousi voitolliseksi. Voittoa tilikaudelta kertyi 726 tuhatta euroa, kun edellisenä vuonna tulos oli vielä 85 tuhatta euroa tappiollinen. Tulos parani edellisestä vuodesta 811 tuhatta euroa.
-
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Quadra700 »
Turhaa saivartelua, itkua ja jalan poljentaa. Asia nyt vain on näin että SF22xx-piirilliset kannattaa kiertää kaukaa. Valtaosa; kuten Adele; eivät ole tietoisia ko. ongelmista; joten sitä ostetaan mitä halvalla saa.adele kirjoitti: Ai perhana, mutta eihän siellä ole muitakaan SSD-levyjä kuin muutamia malleja varastossa!? Ihmettelyä herättää, miksi varsinkin nuissa Agility 3-levyissä jotka ovat sitä uusinta uutta, (sitä onnettoman pientä lukuunottamatta, jota on varastossa), on tilauksia sisällä?
Ymmärtänet että OCZ on "vain" muistitoimittaja kun taas Samsung tekee puhelimista pesukoneisiin ja laivoista kyntöauroihin asti kaiken mitä maailma päällänsä kantaa. Olisko katerakenteessa pientä eroa? Kaikein lisäksi OCZ:n mallisto on peräisin toukokuulta ja Verkkiksen myymälöiden varastojämät peräisin kesältä.adele kirjoitti: Yhä muuttuu kryptisemmäksi, sillä Samsungin levyt ovat OCZ:n levyjä halvempia? Kas, Intelin levyjen kanssa hintaero on 8-9%, en pidä tuota merkittävänä erona. Kingstonin ovat n 15% kallimpia, mutta käyttävät samaa SadForce-piiriä kuin OCZ:a. Mitä tästä oikein pitäisi ajatella?
Muron viestiketjussa on kyllä asiaakin seassa eikä siellä kukaan kinaa asiatietoa vastaan kuten muutamat höyrähtäneet hompussa.
http://www.hardware.fi/uutiset/artikkel ... rkkinoilta
Lainaus Murosta:
Vapaaehtoiset miinaan astujat huomio!
http://www.techpowerup.com/153737/SandF ... lable.html
http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/ ... rive_3_X2/
-
Kalliiksihan tuo tulee, mutta olen aina ollut OEM roinan kannattaja henkeen ja vereen joten tällä linjalla pysytään.
-
- Porttikiellossa
Totaalista paskapuhetta, kuten usein täällä. Eihän teidän jutuissa ole siteeksikään totta! Kirjoitatte sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi tuoda.Quadra700 kirjoitti:Kaikein lisäksi OCZ:n mallisto on peräisin toukokuulta ja Verkkiksen myymälöiden varastojämät peräisin kesältä.
Käväisin Verkkiksessa ja nappasin kyytiin 240Gt:n Vertex 3:n. Heitin kamat lätylle ja levyn koneeseen. Järjestelmäraportista katsoin että levyllä on viimeisin 2.15 firmis, (siis se joka poistaa sen yhden prosentinkin, jolla on ollut ongelmia levyn kanssa ja siis pääosin W-puolella).
Heh, tämä 2000-sarjan SandForce-ohjaimissa kriittinen virhe - Corsairin SSD-asemat vedetään pois markkinoilta oli mainio uutinen, joka on malliesimerkki kun niin monella (muullakin) on paljon asennetta ja vähän tietoa.Quadra700 kirjoitti:Muron viestiketjussa on kyllä asiaakin seassa eikä siellä kukaan kinaa asiatietoa vastaan kuten muutamat höyrähtäneet hompussa.
Siis lopulta takaisinveto koski Corsairin yhtä kokoa, ei siis kaikkia Corsaireja. Ja mikä tässä on yleensäkin hätänä? Jos varmuuskopiointi on kunnossa ja levy tökkää, siinä on kolmen vuoden takuu.
-
- Porttikiellossa
Ensin väität, että OCZ:n SSD:t ovat halvimpia, ja siten kun osoitan että niin ei ole, niin se on "turhaa saivartelua".Quadra700 kirjoitti:Turhaa saivartelua
Siten siirryt sivuttaisliikkeeseen kirjoittamalla, että "Samsung tekee puhelimista pesukoneisiin ja laivoista kyntöauroihin asti kaiken mitä maailma päällänsä kantaa", lopulta höliset kruunuksi jotain Samsungin katerakenteesta, joka on täysin irrelevanttia alkuperäisen väitteesi kanssa, että OCZ:n levyt ovat halvimpia. Jos liirumlaarumisi ei ole saivartelua, niin mikä sitten on?
Uskottavamman kuvan antaa, jos esittää vain väitteitä, jotka pitävät paikkansa. Tai vaikka eivät pitäisi, olisi edes jotain faktaa mutun ja Muron lisäksi. Pelkka kuuma ilma ei riitä.
-
En tiedä sinusta, mutta itse haluan että ostamani elektroniikka kestää hajoamatta koko elinikänsä ja se että takuu korvaa on lähinnä onni onnettomuudessa samaan tyylin kun että henki ei lähenyt autokolarissa, mutta melkein.adele kirjoitti:Ja mikä tässä on yleensäkin hätänä? Jos varmuuskopiointi on kunnossa ja levy tökkää, siinä on kolmen vuoden takuu.
Niin ja aika rajua SSD-jihadia sinulta adele, yrität aktiivisesti vähätellä OCZ:n ja SandForce-ohjaimen ongelmia. Niin ja se että levyssä on myös uudemmat firmikset ei ole kauhean suuri lohtu kun niiden päivittäminen mäkillä on aika paljon hankalempaa kun mitä sen pitäsisi olla ja kauppojen hyllyiltä tulee löytymään "miinoja" vielä pitkän tovin.
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
- Porttikiellossa
Tietotekniikka eroaa lähes kaikista muista tuotteissa siinä, että huomenna on aina saatavissa halvemmalla hinnalla parempaa. Toinen ominaispiire on matalat myyntikatteet. Kun 100€:n rätti tulee skandianavian tukkurille, tukkuri myy sen Suomen maahantuojalle 200€:llä, joka myy sen suomalaiselle jälleenmyyjälle 400€;lla, joka pistää retkun mallinuken päälle ja myyntihinnaksi laitetaan 800€. Tällaisesta menosta tietotekniikkakauppias voi vain unelmoida (Esimerkki on elävästä elämästä rättikauppiaan suusta). Tietotekniikassa katteet ovat minimaalisia, jokainen Applen konetta jälleenmyyjältä tingannut tietää tämän. Katteet pyörivät osassa laitteista jopa yksinumeroisissa luvuissa.L_A_G kirjoitti:Niin ja aika rajua SSD-jihadia sinulta adele, yrität aktiivisesti vähätellä OCZ:n ja SandForce-ohjaimen ongelmia. Niin ja se että levyssä on myös uudemmat firmikset ei ole kauhean suuri lohtu kun niiden päivittäminen mäkillä on aika paljon hankalempaa kun mitä sen pitäsisi olla ja kauppojen hyllyiltä tulee löytymään "miinoja" vielä pitkän tovin.
Tämä aiheuttaa sen, että tietotekniikkaa myyvä yritys nousee tai kaatuu (valtaosa on jo kaatunut) ostojen ja varaston mukana. Varaston kiertonopeus on kaiken a ja o, lisäksi mitään tuotetta, jonka elinkaari on kuin tuoreella kalalla ei pidä haalia yhtään liikaa varastoon. Eli kaikissa tietotekniikkamyymälöissä (ne siis jotka vielä ovat pystyssä) eletään kädestä suuhun. Muuten ei oikein voi toimia.
Suuria kuvitelmia ei ole, että täällä monikaan ymmärtäisi bisneksestä mitään, mutta luulisi sen, että suomen suurin tietotekniikkaan kauppaava yritys tekee sellaisia muutoksia toimintaansa, kun mitä on viimeaikoina tehnyt, herättäisi pohtimaan miksi näin? Toisaalta tiedän, että jollekin Muro-idiootille, jolle järkikin on jaettu muruina, tällainen johtopäätösten veto menee 3 metriä yli hatun.
Koska Verkkis ilmoittaa milloin viimeiset erät tuotetta ovat saapuneet, niin kysymys paljonko "pommeja" on hyllyllä on mahdollista selvittää ihan omin avuin. Se ei ole mitään salatiedettä. Tarvitaan vain hieman viitseliäisyyttä. Katselin läpi parikymmenta aktiivisesti myynnissä olevaan OCZ:n levyä läpi ja jokaisessa viimeiset toimitukset ovat olleet tämän kuun puolivälissä tai myöhemmin.
Mitä SadForce-ongelmiin tulee, niin kuten aiemmin olen kirjoittanut ongelmat ovat koskeneet noin 1% käyttäjistä, ne käyttäjät ovat valtaosin W-puolella, yhdessäkään kymmenistä SSD testeistä, joita olen lukenut, OCZ:n levyistä ei ole testeissa ollut ongelmia. Lisäksi ymmärtääksen viimeinen firmis poisti sen viimeisen huojuvien Murokone prosentinkin ongelmat.
Siinä olen samaa mieltä, että kaikki SSD-valmistajat saisivat tehdä levynsä helposti Macilla päivitettäviksi.
-
Nyt on sitten Murossa testattu uusimmat SSD:t. Sinänsä hyvä testi vaikka jokainen tietää että 64GB ja 256GB levyjen vertaaminen on täysin kallellaan isomman levyn puolelle, oli kyseessä mikä merkki tahansa. Saman kokoluokan levyjen testejä löytyy googlella vaikka kuinka paljon joten ihan jees.
Eiköhän jokainen noista vaihtoehdoista löydä omansa.
-
Nyt unohdat että suurin osa kaupoista ei toimi kuten Verkkokauppa ja tukkukauppiaat ostavat ainoastaan suuria eriä sillä tukkukauppa on melko harvoin voitollista ellei siinä puuhata juuri suurilla määrillä tuotteita. Älä myöskään unohda valmistajia jotka eivät pysty ennakoimaan tarkkaa kulutusta eivätka Thaimaan tulvien tapaisia tuotantoa hankaloittavia tekijöitä, jonka takia heillä on enemmän tai vähemmän pakko olla melko suuri varasto "puskurina" menekin ja tuotannon välillä.adele kirjoitti:...
Se että miten siellä järjestellään tuotteet ja missa tahdissa (tai epätahdissa) niitä lähetettän varastosta mailmalle, ei tiedä kukaan paitsi ne jotka ovat kirjoittaneet vaitiolosopimuksen, koska kyseessä on firmojen liikesalasuudet.
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka