L_A_G kirjoitti:Itse en suosittele Clasun ruuvareita, ovat näes laaudonta roskaa jotka kuluvat pois lähes silmissä kun vääntää ruuveja ja ruostuvat vaikka eivät ole päässeet kastumaan kertaakaan ("ilmaruostunut" setti oli Torx ruuvari+irtopääsetti).
Tämä siis ihan omasta kokemuksesta...
Mistähän noita sitten saisi suht edullisesti?
Sekä mikä kovo on loppuusa toiminut hyvin MID 2010 Macbook Prossa? Tera olis kyllä hyvä olla sitä tilaa loppuusa - tosin 750gt olis kans jees.
Sekä mikä kovo on loppuusa toiminut hyvin MID 2010 Macbook Prossa? Tera olis kyllä hyvä olla sitä tilaa loppuusa - tosin 750gt olis kans jees.
Ite heitin tänään MID 2010 Macbook Pro 15" i7, WD black scorpionin (750gb). Mukavasti näyttää pelittävän. Tosin kone suhajaa nyt enemmän kuin orkkis levyllä, mutta minua ei tunnu haittaavan. Minusta pienempi paha, kuin jatkuva levytilan puute.
Viimeksi muokannut Yusteeri, 21.7.2011 klo 0.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edit: Oikeastaan ihan sama, päädyin sittenkin 750 Gt -versioon, oli hinta/koko-suhde parempi ja kuitenkaan eivät nuokaan ole mitään ihan ikuisuuskamaa niin voi sitten ostaa ensi kerralla isomman kun tuo hajoaa.
Viimeksi muokannut Trollaaja, 2.8.2011 klo 22.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sain eilen asennettua Intelin 600G SSD 320:n, puhdas asennus Lioniin asti. Toistaiseksi ei mitään mullistavaa eroa Seagate Momentus XT 500G verrattuna, ehkä vähän nopeampi käynnistyminen.
Ainakin Call of Duty:n käynnistyminen nopeutui:))
Akun keston luulisi ainakin parantuneen, eli nyt pitää kokeilla sitä.
Vuoden vanha MacBook Pro 17
Korjaus, kyllä käynnistys nopeutui oleellisesti, käytön möytä sitten näkee mitä muuta muuttui.
Viimeksi muokannut Hati59, 6.8.2011 klo 9.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osaisiko joku auttaa minua, vaihdoin eilen 13" uuden kovalevyn. Western Digital Scorpio Black heiluu nyt sisällä. Miten olette saaneet nämä pysymään paikoillaan? Minulla jäi milli tai pari tyhjää ruuvien kiristämisen jälkeen sinne ulkoreunan puolelle(ei optisen aseman puoli) ja tämä mahdollistaa kovalevyn hölskymisen.
Huhhuh, kun pitää ääntä tämä WD 750 Gb Blue. Ennen en edes noteerannut kovalevyn pitämää ääntä, mutta nyt hurisee kyllä aika kovaa. Taitaa olla vain kovalevylle ominaista, eli asialle ei varmaan voi mitään?
Jaetaanpa vähän käyttökokemuksia... Vaihdoin eilen 2011 15" Macbook Prohon WD Scorpio Black 7200 rpm 750Gb -kiekon, ja vaikka ääntä on havaittavissa ihan hitusen enemmän kuin orkkis-levyllä (Hitachi 7K500 7200rpm 500Gb), ei ääni ole mitenkään häiritsevä eikä resonointia ole nimeksikään. Olen tyytyväinen.
Tectorilla töissä oleva kaveri sanoi, että WD:n tuulettimet pyörivät sen takia täysillä, kun se ei ole "Mac-yhteensopiva" ts. siinä ei ole jotakin sensoria tjtn. toisin kuin Hitachin levyssä. Onko tässä mitään kutia? Voiko asiaa korjata millään ohjelmalla?
HDD Fan Controlin latasin mutta näyttäisi olevan vain iMac-yhteensopiva, ainakaan demoversio ei vaikuttanut mihinkään MBP:llä.
Trollaaja kirjoitti:Tectorilla töissä oleva kaveri sanoi, että WD:n tuulettimet pyörivät sen takia täysillä, kun se ei ole "Mac-yhteensopiva" ts. siinä ei ole jotakin sensoria tjtn. toisin kuin Hitachin levyssä. Onko tässä mitään kutia? Voiko asiaa korjata millään ohjelmalla?
HDD Fan Controlin latasin mutta näyttäisi olevan vain iMac-yhteensopiva, ainakaan demoversio ei vaikuttanut mihinkään MBP:llä.
Eihän kovalevyissä itsessään ole mitään tuulettimia. Eikä taida yhdessäkään MacBook Prossakaan olla kovalevylle omaa tuuletinta. Itse kiekon pyöriminen siellä suhajaa.
Trollaaja kirjoitti:Tectorilla töissä oleva kaveri sanoi, että WD:n tuulettimet pyörivät sen takia täysillä, kun se ei ole "Mac-yhteensopiva" ts. siinä ei ole jotakin sensoria tjtn. toisin kuin Hitachin levyssä. Onko tässä mitään kutia? Voiko asiaa korjata millään ohjelmalla?
Eihän kovalevyissä itsessään ole mitään tuulettimia. Eikä taida yhdessäkään MacBook Prossakaan olla kovalevylle omaa tuuletinta. Itse kiekon pyöriminen siellä suhajaa.
Mikä tämä sitten on? Onko iMaceissa kuitenkin kovalevylle oma tuuletin?
Mikä tämä sitten on? Onko iMaceissa kuitenkin kovalevylle oma tuuletin?
Tuskin on. Kovalevyt lämpeävät itsessään senverran vähän ettei niille ole tarvetta dedikoida omaa tuuletinta. Jos kovalevy näyttää lämpeävän liikaa on ilmankierrossa tai muissa tuulettimissa vika.
Kyseessä on iMacille tarkoitettu softa joka mukamas hiljentää kovalevyn tuuletinta. Ainoana ongelmana tosin on se että iMacilla eikä millään muulla mäkillä ei ole kovalevytuuletinta josta voi päätellä että kyseessä on huijaus.
Parhaimmillaan kyseinen softa muuttaa oikeasti olemassa olevien tuulettimien nopeuksia niin että ne käyvät matalemmilla kierroksilla kuin normaalisti (ja samalla komponentit käyvät lämpimämpinä), pahimmillaan kyseinen softa ei tee yhtikäs mitään.
Niin ja kovalevyjen lämmöntuotosta sen verran että kyseessä on kuitenkin alle 5W tehoisia laitteita jotka eivät edes pysty tuottamaan huomattavaa määrää lämpöä vaikka kaikki sähköntuotto menisi lämmöntuottoon.
Viimeksi muokannut L_A_G, 24.8.2011 klo 14.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt