macbook pro pitäisi saada, apple ainakin mielestäni myy kun itse katsoin.ei-zo kirjoitti:Saako Macbookia tai Macbook Prota matta näytöllä? Olen selaillut suomalaisia verkkokauppoja ja kaikissa näyttäisi lukevan kiiltävä
MacBook vai Pro?
-
Re: MacBook vai Pro?
Viesti Kirjoittaja -merc »
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja ei-zo »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
En ole nähnyt kaupoissa koskaan, vaikka aika monissa liikkeissä olen kyllä kierrellyt .. Harmi vaan koska itse mietin kauan matan ja kiiltävän välillä, olisi ollut kiva katsella vähän miltä ne matat näyttävät..ei-zo kirjoitti:Oletteko nähneet suomalaisissa kaupoissa noita mattanäytöllisiä koneita? Vai onko ne aina tilauskamaa? Ei sillä.. uusia malleja tässä täytyy vielä odotella kun ei niin kiire ole..
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kyllä ainakin Helsingissä Tectorilla on päässyt mattanäytöllisiä koneita ihastelemaan, tosin 17-tuumaisena.-merc kirjoitti:En ole nähnyt kaupoissa koskaan, vaikka aika monissa liikkeissä olen kyllä kierrellyt .. Harmi vaan koska itse mietin kauan matan ja kiiltävän välillä, olisi ollut kiva katsella vähän miltä ne matat näyttävät..ei-zo kirjoitti:Oletteko nähneet suomalaisissa kaupoissa noita mattanäytöllisiä koneita? Vai onko ne aina tilauskamaa? Ei sillä.. uusia malleja tässä täytyy vielä odotella kun ei niin kiire ole..
-
Viesti Kirjoittaja Morgoth »
Eikun mietin vaan että olisko taloudellisesti järkevämpää ostaa halvempi versio ja lisätä siihen itse muistit ja kovalevy? Ainut kysymysmerkki on tuo prossu...
-
Viesti Kirjoittaja demise »
12% eroa ei huomaa normaalikäytössä.Morgoth kirjoitti:Mites eroaako tuo prossu käytännössä paljoakaan halvemman ja kalliimman MBP 13:n välillä?
Eikun mietin vaan että olisko taloudellisesti järkevämpää ostaa halvempi versio ja lisätä siihen itse muistit ja kovalevy? Ainut kysymysmerkki on tuo prossu...
2.53 edut: kaikki päivitykset valmiina, joskin levy silti vain 250Gt
haitat: +300e
2.26 edut: käytännössä sama käyttökokemus, päivitykset helppo ja edullisempi tehdä itse, voit valita mitä päivität ja koska päivität (esim 500Gt levy tai SSD)
haitat: kaikki ei halua avata edes paria ruuvia koneestaan (ihan ok, en tuomitse

Lisäksi jos mallisto on uusiutumassa, perinteisesti alkumalleissa kuten 2.26 on vähemmän ilmaa kuin isommissa malleissa. Sattuu vähemmän jälleenmyyntiarvoon. Nopea esim ilmasta: MBP 13 kahden mallin ja Mac Mini kahden mallin erot on nähdäkseni samat (prossu, levy, muisti, Minissä itse asiassa isomman levy on 320 ei 250Gt kuten MBP). Hintaero kuitenkin MBP kohdalla +300e ja Minissä vain n +200e. Minun silmääni tuo satanen on pelkkää Applen katetta, ja siten MBP13 2.53 on "ylihinnoitellumpi" kuin esim MIni 2.53. Saa korjata jos muistan väärin tai joku on eri mieltä.
-
Viesti Kirjoittaja avemaria69 »
-
Viesti Kirjoittaja demise »
http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Inst ... ent/1337/1avemaria69 kirjoitti:voiko macbookiin vaihtaa itse ssd:tä, ja jos voi, löytyykö linkkiä selkeisiin ohjeisiin? Ja satunnaisena pelaajana kiinnostaa tietää, riittävätkö koneen tehot pyörittämään pelejä suht jouhevasti, esim star trek onlinea 20- 24" ulkoisessa näytössä?
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Gra ... 844.0.html
-
Viesti Kirjoittaja Veijotin »

Nämä toki omia mielipiteitäni.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Itsekin olen kyllä ollut tyytyväinen siitä, että päädyin Macbookiin, varsinkin kun sen sain edukkaasti huuto.netin kautta, kiitos verkkokauppa huollon. Vaikka koneessa ei ole alumiinikuoria niin silti on todells jämäkän tuntuinen kone. Eikä lämpene ollenkaan samalla tavalla kuin alumiininen kone. Et jos ei välttämättä tarvitse usb:ta ja kortinlukija tai 13":aa suurempaa näyttöä niin suosittelen ehdottomasti Macbookia.Veijotin kirjoitti:Itse myös ostamassa macbookkia, Prohon en päätynyt koska en arvosta niitä kuoria niin paljoa, Onhan prossa on pienempi kiintolevy. Plussana prossa on sd-kortinlukija(ei tarpeeksi painava tekijä että Pron ostaisin, koska muistikortinlukijoita usb-väylään saa halvalla). Ainiin ja onhan se paljon kalliimpikin
Nämä toki omia mielipiteitäni.
-
Viesti Kirjoittaja jassu »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Sitten on erikseen ne jotka oikeasti kuljettavat tietokonetta mukana jolloin koko (ja paino) on merkittävämpää, itse "tyydyin" työkoneessa 12" koska sitä tulee oikeasti kuljetettua ja on käytännöllistä kun laitteen voi heittää melkein minkälaiseen pussukkaan tahansa eikä aina tarvitse kuljettaa mukana erillistä tietokonelaukkua. Kotona sitten käyttelen 15" MBP:tä ja jos nyt hankkisin uudn niin ottaisin kyllä kotikannettavaksi 17". Kone kannattaa kuitenkin hankkia tarpeen mukaan, minulle esim. riittäisi helposti tehojen puolesta MB mutta 13" on liian pieni. (siksi harkintaan meneekin seuraavaksi joku 17" hackintosh läppäri).
-
Viesti Kirjoittaja supreme »

Magic mouse
iPod nano 4gb
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Ulkoinen näyttö, pääsääntöisesti, vaatii oman pisteen jossa sitä säilyttää ja käyttää. Ihan turhaa tilantuhlausta, kun vaihtoehtona on ottaa se 17" kaapista ja heittäytyä sohvalle hommiin.supreme kirjoitti:^<- tai sit vaan joku ulkoinen näyttö jos alkaa liian pieni olemaan
-
Mulle alkaa pikkuhiljaa nyt riittää tää, enkä enää oikein luota myyjään. Toivottavasti ei enää soittele koska minua ei ainakaan kiinnosta olla tekemisissä. Olen nyt muutaman viikon yrittänyt sopia joiain tapaamisia mutta aina on kuulemma huono aika hänelle tai muuta. En jaksa tätä enää ni pitäskö vaan kävellä kauppaan ja ostaa macbook tai macbook pro... Pro tulee taas kyllä todella kalliiksi mulle.. , mutta mielelläni kyllä 15 tuumaisen ottaisin...
Voi ***** kun tää jaksaa olla vaikeeta..
-
MIKS EI MACBOOKKEJA OLE 15 TUUMAISENA?

-
Mihin sä tarvitse juuri 15":sta konetta? Itsekin pitkään näin luulin, että siitä olisi jotain hyötyä, mutta sitten vaihdoin 13":n näyttöön ja aivan yhtä hyvin onnistuu hommat edelleen. Eli ei niistä parista tuumasta mitään lisähyötyä ole.-merc kirjoitti:yks kysymys,
MIKS EI MACBOOKKEJA OLE 15 TUUMAISENA?se olisi ratkaissut jo kaikki ongelmani.
-
Nojoo, kyllähän se (jos ihan pakko) niin 13 tuumainenkin menee.. Itse kyllä vaan mielummin ottaisin sen 15 tuumaisen, kun ajatus 13 tuumaisesta tuntuu jotenki tosi vieraalta ja tooooosi ppieneltä o.O mutta ehkä se sitte menisi..Cathi777 kirjoitti:Mihin sä tarvitse juuri 15":sta konetta? Itsekin pitkään näin luulin, että siitä olisi jotain hyötyä, mutta sitten vaihdoin 13":n näyttöön ja aivan yhtä hyvin onnistuu hommat edelleen. Eli ei niistä parista tuumasta mitään lisähyötyä ole.-merc kirjoitti:yks kysymys,
-
'-merc kirjoitti:Nojoo, kyllähän se (jos ihan pakko) niin 13 tuumainenkin menee.. Itse kyllä vaan mielummin ottaisin sen 15 tuumaisen, kun ajatus 13 tuumaisesta tuntuu jotenki tosi vieraalta ja tooooosi ppieneltä o.O mutta ehkä se sitte menisi..Cathi777 kirjoitti:Mihin sä tarvitse juuri 15":sta konetta? Itsekin pitkään näin luulin, että siitä olisi jotain hyötyä, mutta sitten vaihdoin 13":n näyttöön ja aivan yhtä hyvin onnistuu hommat edelleen. Eli ei niistä parista tuumasta mitään lisähyötyä ole.-merc kirjoitti:yks kysymys,
Jos et oikeasti ole käytössä sitä 13":sta kokeillut niin suosittelen sitä ehdottomasti, et varmasti tule pettymään eikä se tunnu liian pieneltä. Ei se 15":n näyttökään nyt niin iso ole, että se olisi joku valintakriteeri konetta ostaessa. Voihan sitä sitten ulkoisen näytön hankkia jos oikeasti tarvitsee reilusti sitä työpöytäalaa. Muuten kyllä selviää ihan yhtä hyvin 13":lla kuin 15":lla.
Ja kannattaa myös muistaa se, että kuinka paljon rahaakin tulet säästämään siinä, että päädyt pienempään

-
Viesti Kirjoittaja jehu »
MUTTA!
Jos sinusta tuntuu 13,3" liian pienelle, niin älä ihmeessä osta sellaista. Näytönkoko on kuitenkin koneessa oleellinen asia ja jos suuremman haluava ostaa minin, niin kyllä siinä mielestäni pettyy väkisinkin kun odotukset ja käytäntö eivät kohtaa. MacBook houkuttelisi, mutta rahanmenoja on nyt tiedossa paljon ja tällä pöytäkoneella ihan mukavasti pärjää. Usein vaan olisi mukavaa olla olohuoneessa tv:n ääressä ja ohessa koneella puuhata jotain...
Katsellaan kunhan uusi MBP julkaistaan...
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Samaa mieltä olen. 15":n MBP:n näytössä on leveyttä vain 160 ja korkeutta 100 pikseliä enemmän kuin 13":n mallissa. Se ei ole mielestäni ihan riittävästi tehokkaaseen työkäyttöön, ainakaan niillä ohjelmilla joita itse pyörittelen. 17":n näytön pikselit alkaisivat jo riittämään.Cathi777 kirjoitti:Jos et oikeasti ole käytössä sitä 13":sta kokeillut niin suosittelen sitä ehdottomasti, et varmasti tule pettymään eikä se tunnu liian pieneltä. Ei se 15":n näyttökään nyt niin iso ole, että se olisi joku valintakriteeri konetta ostaessa. Voihan sitä sitten ulkoisen näytön hankkia jos oikeasti tarvitsee reilusti sitä työpöytäalaa. Muuten kyllä selviää ihan yhtä hyvin 13":lla kuin 15":lla.
-
Viesti Kirjoittaja ravene »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka