Edullisimmat MacBook -yhteensopivat muistit..?
-
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=MA940
On muuten aika paljon hintaa. Yli 900é. Eli säästin jotain 800é?
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
En minäkään saanut niitä mitenkään napsahtamaan, mutta akku ja se L-levy menivät kyllä kiltisti paikoilleen. Kummallisesti muistipaikkojen tuntuma oli hyvinkin erilainen: vasen tuntui löysältä (piti muutaman kerran kokeilla, oliko tuo edes oikeassa kolossa) ja oikeaan taas piti oikeasti työntää. Nopeuseroa en ole vielä pahemmin huomannut, mutta onpahan nyt melkein kolme gigaa vielä vapaana.growlithe kirjoitti:Miekin sain Verkkokaupasta omani, ja juuri äsken uskalsin ne koneeseenkin lykätä. Oli se kyllä jänskää puuhaa. Eivät napsahtaneet mitenkään ja akun paikalleensaamisessa oli vähän ongelmia, mutta ovat nuo ilmeisesti kuitenkin paikoillaan..?
-
Viesti Kirjoittaja hardsa »
Itse hankin myös 4GB ja olin positiivisesti yllättynyt, että vihdoin ja viimein iTunesin Cover Flow toimii nykimättä. Ajatella, että 2,4 gigahertsiä ja 2 gigaa muistia ei moiseen riittänyt. Noh, en valita enää.jomppa kirjoitti:Nopeuseroa en ole vielä pahemmin huomannut, mutta onpahan nyt melkein kolme gigaa vielä vapaana.

- iPod Classic 80 Gt
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Noh noh. Katopa sieltä järjestelmän valvonnasta niin näet, että luultavasti normaalikäytössä ja sitä coverflowta räplätessä on vähintään se 2 Gt muistia vapaana. Eli ei sillä kyllä mitään tekemistä asian kanssa.hardsa kirjoitti:Itse hankin myös 4GB ja olin positiivisesti yllättynyt, että vihdoin ja viimein iTunesin Cover Flow toimii nykimättä. Ajatella, että 2,4 gigahertsiä ja 2 gigaa muistia ei moiseen riittänyt. Noh, en valita enää.jomppa kirjoitti:Nopeuseroa en ole vielä pahemmin huomannut, mutta onpahan nyt melkein kolme gigaa vielä vapaana.
Täällä pyörii coverit kyllä ihan vanhemmillakin koneilla.
Se ei niitä lataa muistiin yhtään sen enempää vaikka olis 32 Gt muistia ja MacPro alla.
Itsellä nyt auki toistakymmentä softaa ja käytössä 2 Gt muistia kolmesta ja puolesta. Kone ollut päällä 20 päivää.
-
Viesti Kirjoittaja prkl »
Olen harkinnut MacBookin hankintaa mutta työn ja harrastuksen takia vuosikaudet PC raudan kanssa puljatessa minusta on kehittynyt jonkinasteen hintatietoinen-nirppanokka.
Lisä muistin ja kovalevytilan ottaminen on Mac puolella sikahintaista. Eli voiko macbookkiin itse lisätä isomman kovalevyn ja toisen muistikamman?
Kärsiikö takuu ja onko jotakin muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Työnpuolesta saisi komponentteja sisäänostohintaan eli macin rauta tuntuu entistäkin kalliimmalta.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Tervetuloa!prkl kirjoitti:En valitettavasti ehtinyt kahlata koko threadia läpi joten kysyn tarkentavan kysymyksen:
Olen harkinnut MacBookin hankintaa mutta työn ja harrastuksen takia vuosikaudet PC raudan kanssa puljatessa minusta on kehittynyt jonkinasteen hintatietoinen-nirppanokka.
Lisä muistin ja kovalevytilan ottaminen on Mac puolella sikahintaista. Eli voiko macbookkiin itse lisätä isomman kovalevyn ja toisen muistikamman?
Kärsiikö takuu ja onko jotakin muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
Työnpuolesta saisi komponentteja sisäänostohintaan eli macin rauta tuntuu entistäkin kalliimmalta.
Voit. Vaihto on helppoa. Ei kärsi takuut. Komponentit kannattaa hankkia sieltä, mistä halvimmalta saat.
Minä just vaihdoin Kingstonin muistit MacBookkiin. Muistit kannattaa laittaa pareittain.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Kiitos kiitos, pitemmän aikaa olen keskusteluja lukenut ja Mac ostoa harkinnut ja nyt piti oikein rekisteröityä ja alkaa ottamaan asioista tosissaan selvää..
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kovalevyn vaihdosta mulla ei ole kokemusta, mutta siihen (ja moneen muuhunkin) löytyy hyvät ohjeet täältä: http://www.ifixit.com/Guide/Mac/prkl kirjoitti:Kovalevykin lienee vaihdettavissa mihintahansa 2,5" limppuun? Onko kovalevyn kierrosnopeudellakaan väliä eli voinko käyttää uusia nopeampia tuon originaalin 5400rpm kiekon tilalla? Niin ja onko kovalevy edelleen IDE vai joko on vaihtunut Sataan?
Noin se homma lähti mullakin liikkeelle muutama kuukausi sitten. Täällä kannattaa vaan rohkeasti esittää "tyhmiä" kysymyksiä.prkl kirjoitti:Kiitos kiitos, pitemmän aikaa olen keskusteluja lukenut ja Mac ostoa harkinnut ja nyt piti oikein rekisteröityä ja alkaa ottamaan asioista tosissaan selvää..
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja Tehy »
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0425
Olis voinut, tilatata jos sopiii... Saisi samalla iMaciin myös 2GB lisää

-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Kyllä se käy. Juuri tuollaisia porukka on tilaillut. Itselläni tuo setti on mid 2007 macbookissa. Hyvin toimii.Tehy kirjoitti:Tämäkö ei käy MacBookiin?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0425
Olis voinut, tilatata jos sopiii... Saisi samalla iMaciin myös 2GB lisää
-
Viesti Kirjoittaja arradarra »
wKyseessä macbook pro:n core duo 17" vanha muisti. -> 1GB (single SODIMM) 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300)
Edit: Itseasiassa sain just työpaikalta muistikamman joka sopii aceriin. Eikun asentelemaan Visvakoneeseen.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja timodeus »
Kovalevyn vaihto onnistuu ihan helposti jos vain ruuvari pysyy kädessä.prkl kirjoitti:Kovalevykin lienee vaihdettavissa mihintahansa 2,5" limppuun? Onko kovalevyn kierrosnopeudellakaan väliä eli voinko käyttää uusia nopeampia tuon originaalin 5400rpm kiekon tilalla? Niin ja onko kovalevy edelleen IDE vai joko on vaihtunut Sataan?
Kiitos kiitos, pitemmän aikaa olen keskusteluja lukenut ja Mac ostoa harkinnut ja nyt piti oikein rekisteröityä ja alkaa ottamaan asioista tosissaan selvää..
Itse olen noita muutamia vaihtanut, lähinnä 7200rmp versioihin ja vaikutus on ollut positiivinen. Toki näissä kannettavissa mäkeissäkin on SATA ollut jo pari vuotta.
-
Osaatko sanoa kuinka suuri nopeus ero käytännössä on 7200 ja 5400 malleilla? Katselin että http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9411
olisi hinnaltaan ja kooltaan mainio ja olen samsungin levyjä pitänyt PC puolella aina hiljaisimpina ja luotettavimpina (omiin kokemuksiin perustuen).
-
-
Viesti Kirjoittaja Sly »
Tälläkin hetkellä näyttää siltä, että tulee halvemmaksi tilata 2Gb:n kammat erikseen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja morpp »
Ko. muisti ennen joulua maksoi saman verran. Sitten tammikuussa hinta laski, kun sain vihdoin viimein muistit kouraani. --> eli taitaa se hinta hyppäillä edes takas koko ajan näissä muisteissa.Sly kirjoitti:Verkkokauppa on nostanut tuon KTA-MB667 4Gb:n paketin hintaa melkein 10 eurolla viimepäivinä. Onneksi tilasin jo reilu viikko sitten, niin ei tartte ylimäärästä maksaa.
Tälläkin hetkellä näyttää siltä, että tulee halvemmaksi tilata 2Gb:n kammat erikseen
-
Viesti Kirjoittaja rissy »
Siis et ole niitä vielä saanut? Käsittääkseni maksat hinnan, joka tuottella on sillä hetkellä kun teet kaupat, eikä sillä, joka on ilmoitettu kun tilasit. Mielestäni maksoin euron enemmän, kuin se hinta jolla tilasin, kun Verkkokauppa nosti hintaa euron verran jossakin vaiheessa.Sly kirjoitti:Verkkokauppa on nostanut tuon KTA-MB667 4Gb:n paketin hintaa melkein 10 eurolla viimepäivinä. Onneksi tilasin jo reilu viikko sitten, niin ei tartte ylimäärästä maksaa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sly »
Luin noita toimitusehtoja sun muita ja siellä kyllä väitettiin, että maksan sillä hinnalla joka on tilaushetkellä. Mutta jos tuotteen hinta alenee ennen kun ovat lähettäneet, niin saan sen sillä alennetulla hinnalla.rissy kirjoitti:Siis et ole niitä vielä saanut? Käsittääkseni maksat hinnan, joka tuottella on sillä hetkellä kun teet kaupat, eikä sillä, joka on ilmoitettu kun tilasit. Mielestäni maksoin euron enemmän, kuin se hinta jolla tilasin, kun Verkkokauppa nosti hintaa euron verran jossakin vaiheessa.Sly kirjoitti:Verkkokauppa on nostanut tuon KTA-MB667 4Gb:n paketin hintaa melkein 10 eurolla viimepäivinä. Onneksi tilasin jo reilu viikko sitten, niin ei tartte ylimäärästä maksaa.
-
-
sekä http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=23895.
Nämä ilmeisesti ovat macbook "hyväksyttyjä" eli toimivia tuotteita?
-
-
Viesti Kirjoittaja lauri. »
project kirjoitti:Kuvittelin omistavani pienen ruuvimeisselin vaan enpä ole näin pieniin kantoihin vielä kai koskaan törmännyt. Bilteman meisseli on mainittu, saa varmaan muualtakin, mikä on koko jota pitää kaupassa tutkia?
"Avaa kolme ruuvia, jotka pitävät L-kiinnikettä paikallaan, 00-kokoisella Phillips-ruuvimeisselillä."
-
Helppoa kuin heinänteko!
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Tilasin 19. pvä, jolloin hinta oli 74 eeroo, eilen tuli, ja hinta oli 84 lanttia, ja tänään kun katoin ni 80 rahaa. Aika paljon siis heittelee hinta päivittäin. Itse siis maksoin tilaushetken hinnan 73,90.
EDIT: Nyt ois sitte siis 2X512 Mb tarjolla Helsingissä. Kybällä lähtee.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka