Jamac kirjoitti:Nyt kun huhut vaikuttaa siltä että liittimet on vasemmalla puolella, ja optinen asema on oikealla puolella, niin pömpsähtää muistiin Applen patentti (tms.) sellaisesta "tyhjästä iMacistä" jossa on näyttö ja johon kannettava työnnetään vasemmasta sivusta. Eräänlainen "dock" siis. Melkein plausible?
On kyllä aika syvältä jos ei tuu joko 12"-13" MBP mallia, jos toi läppä FireWiren pois pudottamisesta on totta MB malleissa. En ala ostaan 15" konetta FW takia, mulla on 3 ulkoista kovoa joita kuljetan mukana ja ne kaikki on FW 400 liitännällä...
Jaskak kirjoitti:Tässä juuri kirjoittelen yli 3v vanhan 12" PB muistokirjoitusta, aika tämän siirtyä tuonne hyllylle pölyä keräämään, kuoleman portilla heilunut jo aikansa. Nyt vaan on silleen, että mulla on sellanen huono maku suussa valamiiksi, en osaa perustella miksi. En vain usko, että tulisi jotain todella ässää (siis minun mkauuni) 12" MBP tms...
joo ihmetyttää että eikö noita 12" pro koneita muka kysellä tarpeeksi? ja nyt vielä tämä ihmeellinen FW-portin puuttuminen noist 13" koneista.... grrraaaaah... eikö ne applella tajua että ihmiset haluaa miniläppärin!
Jamac kirjoitti:Nyt kun huhut vaikuttaa siltä että liittimet on vasemmalla puolella, ja optinen asema on oikealla puolella, niin pömpsähtää muistiin Applen patentti (tms.) sellaisesta "tyhjästä iMacistä" jossa on näyttö ja johon kannettava työnnetään vasemmasta sivusta. Eräänlainen "dock" siis. Melkein plausible?
Eikös ne ole ns. aina olleet kyseisessä järjestyksessä, vai menetinkö jotain?
MacBook Pro:ssa on liittimiä vasemmalla ja oikealla + optinen asema on vielä edessä, eli ei sovi mitenkään tuollaiseen "iMac dockkiin".
Jamac kirjoitti:MacBook Pro:ssa on liittimiä vasemmalla ja oikealla + optinen asema on vielä edessä, eli ei sovi mitenkään tuollaiseen "iMac dockkiin".
niin mitäs mieltä olette, onko järkeä maksaa 0,4 GHz prosessoritehosta 200 e extraa? Kovalevyhän kannattaa kuitenkin vaihtaa itse suurempaan, eikö vain?
Noh.. kohta loppuu spekulointi (ilmeisesti 20.00 alkaa se sitten lopulta?)..
Innolla tässä odotan ja toisaalta en.. innolla siksi että onhan se hienoa taas nähdä mitä sieltä paljastuu.
Toisaalta taas en kun huomaan omistavani vanhan koneen ja uudet on paljon hienompia
Tietysti jos jotain todella mullistavaa tulee niin vanha myyntiin ja täytyy lisäksi vähän sukanvarteen säästää niin sitten taas on aivan tuore omena pöydällä.
Luulen kuitenkin että mitään niin kauhean ihmeellistä ei tule joten vanhat kelvatkoon ja säästän rahani Time Capsuleen!
niin mitäs mieltä olette, onko järkeä maksaa 0,4 GHz prosessoritehosta 200 e extraa? Kovalevyhän kannattaa kuitenkin vaihtaa itse suurempaan, eikö vain?
Jos ei nyt ensinnäkään oletella että hinnat nousisivat ja kellot pysyisivät nykyisellään... kun ei niitä neliytimisiäkään vielä voi laittaa.
Eiköhän hinnoissa ole suunta alas- eikä ylöspäin ja spekseissäkin parempaan.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
skip kirjoitti:osaako joku jo kertoa mitä hyötyä on lasisesta trackpadista?
Se on ihq! Eiköhän siinä oo jotain kivaa siellä trackpadin alla mikä saa vaikkapa itunekseen kivoja pikkujippoja. Voisihan siellä olla vaikkapa coverflow samalla kun grid on auki päänäytössä.
skip kirjoitti:osaako joku jo kertoa mitä hyötyä on lasisesta trackpadista?
Se on ihq! Eiköhän siinä oo jotain kivaa siellä trackpadin alla mikä saa vaikkapa itunekseen kivoja pikkujippoja. Voisihan siellä olla vaikkapa coverflow samalla kun grid on auki päänäytössä.
ymmärrän kyllä hyödyn kosketusnäytöstä trackpadin tilalla, mutta nyt on mielestäni puhuttu vain lasisesta trackpadista, jonka hyödyllisyyttä en ymmärrä.
Itse sanoisin että jos tuo kone on aito niin se on SUURI hyppäys taakseppäin designissa Applelta, mutta samanaikaisesti erittäin suuri hyppäys eteenpäin teknisesti. Jos tuo läppäri SLI-järjestelmä on totta se tarkoittaa ennenäkemätöntä grafiikkatehon lisäystä jonka jälkeen konetta voi ihan oikeasti kutsua peliläppäriksi, tosin suuri osa Macbook Pro-koneiden käyttäjistä ei tätä haluaisi.
Akkukeston kannalta tuo on kyllä täysi katastrooffi, mokoma varmaan imee akun tyhjäksi alle kahdessa tunnissa. Itse rupesi oikeasti kiinnostamaan kunnes totesin etä tuota ei mielellään vie mukanaan luennoille mistä ei löydy töpseliä, tämänhetkisellä koneella (sigun muksinen) olen jopa saanut 4:n tunnin akunkeston joka mielestäni on melko hyvä tämän kaliberin koneelle.
Itse toiviosin että tuo 899:n taalan tuote olisi huhuttu Minin korvaaja paljon suuremalla kotelolla sekä vahidettavalla näyttiksellä (kovolla sekä RAM:illa)
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
L_A_G kirjoitti:Itse sanoisin että jos tuo kone on aito niin se on SUURI hyppäys taakseppäin designissa Applelta, mutta samanaikaisesti erittäin suuri hyppäys eteenpäin teknisesti. Jos tuo läppäri SLI-järjestelmä on totta se tarkoittaa ennenäkemätöntä grafiikkatehon lisäystä jonka jälkeen konetta voi ihan oikeasti kutsua peliläppäriksi, tosin suuri osa Macbook Pro-koneiden käyttäjistä ei tätä haluaisi. Akkukeston kannalta tuo on kyllä täysi katastrooffi, mokoma varmaan imee akun tyhjäksi alle kahdessa tunnissa. Itse rupesi oikeasti kiinnostamaan kunnes totesin etä tuota ei mielellään vie mukanaan luennoille mistä ei löydy töpseliä, tämänhetkisellä koneella (sigun muksinen) olen jopa saanut 4:n tunnin akunkeston joka mielestäni on melko hyvä tämän kaliberin koneelle.
Ymmärtääkseni kahden näytönohjaimen koneisiin olisi rakennettavissa mahdollisuus säätää niiden käyttöä niin, että erillistä tehokkaampaa ja virrankulutukseltaan suurta näytönohjainta ei tarvita, kun koneteho ei sitä vaadi - joten virrankulutus saattaa jopa pienentyä kevyessä netti- ja osx-käytössä. Vai ajattelitko pelata niillä luennoilla?
L_A_G kirjoitti:Itse sanoisin että jos tuo kone on aito niin se on SUURI hyppäys taakseppäin designissa Applelta, mutta samanaikaisesti erittäin suuri hyppäys eteenpäin teknisesti. Jos tuo läppäri SLI-järjestelmä on totta se tarkoittaa ennenäkemätöntä grafiikkatehon lisäystä jonka jälkeen konetta voi ihan oikeasti kutsua peliläppäriksi, tosin suuri osa Macbook Pro-koneiden käyttäjistä ei tätä haluaisi.
Akkukeston kannalta tuo on kyllä täysi katastrooffi, mokoma varmaan imee akun tyhjäksi alle kahdessa tunnissa. Itse rupesi oikeasti kiinnostamaan kunnes totesin etä tuota ei mielellään vie mukanaan luennoille mistä ei löydy töpseliä, tämänhetkisellä koneella (sigun muksinen) olen jopa saanut 4:n tunnin akunkeston joka mielestäni on melko hyvä tämän kaliberin koneelle.
Itse toiviosin että tuo 899:n taalan tuote olisi huhuttu Minin korvaaja paljon suuremalla kotelolla sekä vahidettavalla näyttiksellä (kovolla sekä RAM:illa)
Oman käsityksen mukaan ei noissa uusissa koneissa mitään todellista SLI:tä pitäisi olla, vaan hybrid-SLI. Hybrid-SLI:ssä piirisarjan "mopo"piiri ja erillinen tehokkaampi näytönohjainpiiri toimivat yhdessä. Kun tavallisestakaan SLI:stä ei mitään järjettömiä tehohyötyjä läppäreissä ole, niin en näkisi hybrid-SLI:n tuovan mitään ennennäkemättömiä grafiikkatehon lisäyksiä.
Mac Heretic kirjoitti:
Ymmärtääkseni kahden näytönohjaimen koneisiin olisi rakennettavissa mahdollisuus säätää niiden käyttöä niin, että erillistä tehokkaampaa ja virrankulutukseltaan suurta näytönohjainta ei tarvita, kun koneteho ei sitä vaadi - joten virrankulutus saattaa jopa pienentyä kevyessä netti- ja osx-käytössä. Vai ajattelitko pelata niillä luennoilla?
Näin määkin olen ymmärtänyt, että virrankulutus päinvastoin vähenee mobiilikäytössä. Laturissa voi sitten vaikka hiemankasvaa melko huoletta, niin vähänhän läppäri joka tapauksessa vie ettei se ilmastonpuutokseen vaikuta.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Mac Heretic kirjoitti:
Ymmärtääkseni kahden näytönohjaimen koneisiin olisi rakennettavissa mahdollisuus säätää niiden käyttöä niin, että erillistä tehokkaampaa ja virrankulutukseltaan suurta näytönohjainta ei tarvita, kun koneteho ei sitä vaadi - joten virrankulutus saattaa jopa pienentyä kevyessä netti- ja osx-käytössä.
Juuri tuohon tarkoitukseen on käsittääkseni nvidian HybridPower-järjestelmä, joka säätelee käytettävää näytönohjainta akun varaustilanteen mukaan.
Forsteiner kirjoitti:Ärsyttävää, että tulevat MacBook Pro:t ovat glossynäytöllisiä.
Onhan nykyisesssäkin MBP:ssä mahdollisuus valita glossyn ja matan välillä, joten miksei tässäkin olisi? Itse ainakin haluaisin mattapintaisen, mutta kai tuo glossykin olisi vain totuttelukysymys.