Ettei vain olisi siinä kuplivassa näytössä ollut edelleen suojamuovi päällä? Sehän on siinä niin tiiviisti, että sitä ei oikeastaan huomaa, ellei lähempää syynää. Muovin alle voi kuitenkin jäädä ilmaa, mikä tietenkin näkyy tällaisina kuplina.
Ainakin se näytti heijastumiltaan yms. aivan samalta kuin valkoisen näyttö. Kyllä varmaan suojamuovi on aika paljon kiiltävämpää/heijastavampaa kuin se normaali pinnoite?
Enpä osaa sanoa muuta, kuin että ei välttämättä. Sen verran kirkkaita ja näkymättömiä suojakalvoja olen erilaisissa vehkeissä nähnyt, esim. iPodeissa. Muovia ei välttämättä huomaa kuin reunoista.
Muok: jaha, tuo.maksen mukaan näytössä ei ole suojamuovia. Se teoria voidaan siis hylätä.
johannyt kirjoitti:
Joo sama mulla, paitsi apple näyttää ETA:ksi huomista! Niin ja Apecode ei näytä mulla enempää infoa, vaan TNT:n trackeria joutuu nyt käyttämään, mikä vaikuttaakin nopeammin päivittyvältä..
Niin minäkin luulin mutta nyt on mennyt jo 12 tuntia eikä olla päästy Eindhovenista pitkään! Kauheaa
Edit: Lähettivät hävyttömät jo kuitinkin vaikka kone on vielä matkalla.
Viimeksi muokannut designed, 1.6.2006 klo 13.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mulla vaan kestäisi nörvi. Toisaalta olin kaupanhyllyn jonotuslistalla melkein kaksi päivää kun odoteltiin näitä ensimmäisiä koneita maahan. Sekin oli jo aika kamalaa.
Toisaalta olin varautunut siihen että koneen julkistuksesta toimitukseen kestäisi enemmän kuin se 1,5 päivää
tuo.mas kirjoitti:Tämä on yksi niistä syistä minkä takia en tykkää tilata webbikaupoista. Kaupan hyllyltä on kivempi käydä nappaamassa kone.
Joo, 200km edestakaisin ihan siitä riemusta, että saa maksaa -vielä- korkeampia hintoja on selkeesti parasta. Jos oikeanlaisia koneita edes on kaupassa. "Eiku me tilataan se sulle" "äh ei älkää".
Osaakos joku sanoa että onko näillä hyvä saatavuus jo nyt? Applestore antaa 3-5 päivää lähetykselle valmiutta, mutta onko esim. joku OfficeLine saaanut jo suuren erän?
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
Monte-Cristo kirjoitti:Enpä osaa sanoa muuta, kuin että ei välttämättä. Sen verran kirkkaita ja näkymättömiä suojakalvoja olen erilaisissa vehkeissä nähnyt, esim. iPodeissa. Muovia ei välttämättä huomaa kuin reunoista.
Muok: jaha, tuo.maksen mukaan näytössä ei ole suojamuovia. Se teoria voidaan siis hylätä.
Vaan olisihan periaatteessa mahdolllista, että myymälässä esillä oleviin olisi sellainen laitettu, niitä kun käy yks sun toinen mämmisormi käpälöimässä. Ainakin pda-laitteisiin niitä on ihan myytävänä.
Laitoin tuossa yhden macbookin ajokuntoon ja on kyllä kaikin puolin mahtava laite. Näyttö on paras mitä olen missään läppärissä nähnyt esim. macbook pro 15" (varauksin ), vaio 15" ja 13", ibm, +kaiken karvaisia peruskoneita.
-skit kirjoitti:Onko kukaan muuten huomannut, että MacBookin kuori joustaa sisäänpäin näytön yläreunasta kameran läheltä..?
Mulla näytön kehys naksuu vasemmasta reunasta. Muita havaintoja: osa näppiksen vasemman reunan nappuloista "lonksuu", kun muut vain "naksuu". Kone ja virtalähde sirisevät, kun oikein tarkaaan kuuntelee ja kone myös "ammuu" virtalähteen ollessa kiinni, lämmöillä 65-68 C. Näytön katselukulma on kuvaputkiin tottuneelle kovin kapean oloinen ja kiiltelevä, mutta toisaalta kirkas ja terävä. Yli 10 vuotta mäkkien kanssa touhunneelle ei herättänyt mitään VAU-fiiliksiä, mutta eiköhän tuo ole kelpo ja hintansa arvoinen kone, jonka kanssa kyllä pärjäillään (toivottavasti pitkään)
PS. Mulla SuperDrive pitää hakiessa?? helisevää/kilisevää ääntä. Onkos kellään muulla sellaisesta havaintoa?
Kävin testailemassa paikallisessa liikkeessä MacBookia. Testailin sitä sille tarkoitetussa pääasiallisessa käytössä, eli asensin Ableton Live 5.2:n demoversion sekä latasin Live5:lle tarkoitetun performanssitestin.
Yllätyksekseni MacBookin tehot pompahtivat noin 40% tienoille, piikki oli 41% Referenssinä voidaan sanoa, että oma 1,33GHz iBookini kellottaa noin 73%. Muita tuloksia Core Duolla:
1.66GHz Mini Mac Intel Core Duo, muistia 512M.
33-34%
17" iMac 1.83 GHz, muistia 512M.
Prossutehopiikki 31%
Täytyy kyl todellakin ilmaista pettymykseni tässä vaiheessa.
Mut plussaa näytöstä, kahden sormen klikkauksesta sekä liitännöistä. Näppis oli ihan jees,
Loopy kirjoitti:
Täytyy kyl todellakin ilmaista pettymykseni tässä vaiheessa.
Joo mutta eiköhän se Abletonkin opi tekemään ohjelmiaan kunnolla jossain vaiheessa
Ja joo, pitämällä kahta sormea trackpadilla klikatessa MB tulkitsee sen kakkosnapin painallukseksi. Varsin kätevää näin BootCampin aikoina jos ei kerran pysty rehellisesti pistämään toista nappia.
TheKraken kirjoitti:Kyse ei ole siitä, etteikö adapterissa voisi olla tukea. Koneen näytönohjain kun ei yksinkertaisesti anna VGA-signaalia ulos, eli Applen olisi pitänyt vaihtaa koko näytönohjain. DVI-on se tulevaisuuden liitäntä.
Hmm, mutta silti MacBookille myydään minidvi -> vga-adaptereita? Ja näyttää lukevan teknisissä tiedoissa seuraavaa, "VGA-ulostulo mini-DVI - VGA -sovittimen kautta (myydään erikseen)". Eli eikös sitä olisi voinut ympätä molemmat kulkemaan samaan adapteriin, analogisen ja digitaalisen... taitaa kuitenkin olla teknisesti mahdollista.
Kyllä tää buukki tukee vga:ta, meikällä tuli sitä paitsi mini dvi -dvi adapterin sijasta se vga adapteri, mitä en ois tarvinnu, soitto perään ja ny meikällä on kummatki!
designed kirjoitti:Ja joo, pitämällä kahta sormea trackpadilla klikatessa MB tulkitsee sen kakkosnapin painallukseksi.
Tai vaihtoehtoisesti napauttamalla trackpadia kahdella sormella, ei tarvitse erikseen klikata.
Siis, hetkinen --- puhutaanko tässä ny macbookista?? Milläs ilveellä tässä joku kahden sormen trackpadi klikkaus tai oikeen näpin korvaava toiminto hässäkkä laitetaan päälle / toimii?
MacBook tulee taloon.
Hauraannuin minäkin ensimmäisen mäccini tilailemaan ja nyt toivotaan ja ootellaan, että tulis 1,83giganen malli gigalla muistia opiskelijahintaan pikapuoliin kotio.