Blu-ray:ta on tuskin tulossa lähi-aikoina kun Sony suututti Applen vaatimalla OSX:n kerneliin upotettua DRM:ää lisensoinnin ehtona (ja jonka takia Steve Jobs puhui Blu-ray lisensoinnista "säkkinä kipua").T1nke kirjoitti:Elikkäs näin. Arvon parhaillaan 11-13-tuumaisten MBP ja MBA-mallien välillä. Käyttö tulee olemaan pääosin verkkoselailua,leffoja(reissussa) tekstinkäsittelyä ja koulun etätehtäviä. Ja näin olen ymmärtänyt:
- Prosessorien tehoerot MINUN käytössä merkityksettömän pieniä...(?)
- Kovalevyjen koko myös merkityksetön (en taltioi videoa, kuvaa, musaa tai muutakaan tilaa vievää.).
- Näyttökoot/pinnat = makuasia
- Lihaksikas kun olen, niin molempia jaksaa kantaa.
dvd-asema tuntuu olevan ainoa joka selkeesti jakaa nämä laitteet, mikä tekeekin asiasta kinkkisen. Preferoin blu-ray:tä eli hankkiessani MBP:n olen naimisissa dvd:n kanssa. Tietääkö joku onko MBA.n tulossa erillistä blu-ray soitinta lähiaikoina?
( Tai onko jotai muuta mitä tarvis viä ymmärtää?)
Toinen asia jossa MBP piekseen Air:in on päivitettävyys. Air:iin ei saa itse vaihdettua muuta kuin SSD:n joka on toteutettu eksoottisella "tikulla" ja RAM-muisti on kolvattuna suoraan emolevylle jonka takia niitä ei saa vaihdettua kirveelläkään. Pro:hon saa melkein minkä tahansa 2,5" SATA-liitäntäisen kovalevyn tai SSD:n, kaksikin kappaletta jos suostuu karsimaan optisen aseman pois, ja RAM muistina kone syö tavallista 1333MHz DDR3 SO-DIMM:iä.