BulletFace kirjoitti:No TNT:n soitto tuli ja he kysyivät, että koska meillä ei ollut Suomen päässä ketään kotona, niin voiko tämän paketin jättää naapureille!!! Tai sitten tähän kuistille. Muussa tapauksessa kone lähtee Turkuun ja olisi tullut sieltä takas ties koska.
Kun soitin TNT:lle jo vähän etukäteen ennen oman koneeni toimitusta ja kysyin että voiko sitä jättää mihinkään lähelle toimitusosoitetta jos ei ole ketään kotona, niin sieltä todettiin jyrkästi ettei niitä paketteja mihinkään jätetä, vaan se on joko toimitus ko. osoitteeseen tai nouto TNT:n konttorilta.
Oliskohan siellä konttorilla vähän eri ääni kellossa kuin niillä varsinaisilla kuriireilla, jotka vaan haluaa sen tavaran pois sieltä pakustaan.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
BulletFace kirjoitti:No TNT:n soitto tuli ja he kysyivät, että koska meillä ei ollut Suomen päässä ketään kotona, niin voiko tämän paketin jättää naapureille!!! Tai sitten tähän kuistille. Muussa tapauksessa kone lähtee Turkuun ja olisi tullut sieltä takas ties koska.
Kun soitin TNT:lle jo vähän etukäteen ennen oman koneeni toimitusta ja kysyin että voiko sitä jättää mihinkään lähelle toimitusosoitetta jos ei ole ketään kotona, niin sieltä todettiin jyrkästi ettei niitä paketteja mihinkään jätetä, vaan se on joko toimitus ko. osoitteeseen tai nouto TNT:n konttorilta.
Oliskohan siellä konttorilla vähän eri ääni kellossa kuin niillä varsinaisilla kuriireilla, jotka vaan haluaa sen tavaran pois sieltä pakustaan.
Minä ainakin olin yhteydessä suoraan toimistoon, josta sanottiin ettei toimitusosoitetta ole mahdollista muuttaa muutoin kuin Applen kautta.
Laitoin MacBook 2ghz -koneen gigan muistilla ja 80 gigaisella kovolla tilaukseen viime torstaina. Lauantaina on kone lähtenyt Suzhousta tulemaan kohti Suomea. Eli ens viikolla pitäis olla täällä. Tarttee vielä soitella tonne TNT:lle, kun mulla ei o oikein hajua siitä, että miten ja milloin ne sen aikoo toimittaa. Osaako joku heittää tästä kokemuksia?
monkeyman kirjoitti:Laitoin MacBook 2ghz -koneen gigan muistilla ja 80 gigaisella kovolla tilaukseen viime torstaina. Lauantaina on kone lähtenyt Suzhousta tulemaan kohti Suomea. Eli ens viikolla pitäis olla täällä. Tarttee vielä soitella tonne TNT:lle, kun mulla ei o oikein hajua siitä, että miten ja milloin ne sen aikoo toimittaa. Osaako joku heittää tästä kokemuksia?
Otat Applen sivuilta sen 80-alkuisen numeron ja käyt tarkistamassa mitä löytyy http://www.apecode.com/appletrack sivujen avulla. Sillä voit tutkia miten tuo matkaa kohti Eurooppaa. TNT:n omilla sivuilla voit myös seurata tuota sillä samalla numerolla, muistat vaan valita siellä viitteen mukaisen seurannan rahtikirjan sijaan.
Paketti tulee ensin Flextronic Logisticsin avulla (ja yleensä fyysisesti Kuehne+Nagelin kyydissä) Alankomaihin mistä se European Distribution Centeristä lähtee eteenpäin TNT:n avulla. On myös mahdollista, että se tulee heti tehtaalta TNT:n kyydissä, jolloin se on koko ajan seurattavissa TNT:n sivuilla (harvemmin näin).
Jees, olen tosiaan sitä seuraillut tuolta TNT:N sivuilta. Nyt sinne oli tullu tämmönen ilmotus: Pudong International Airport Potential Connection Delay.
Toivottavasti toi ei o mikään pitkä viivästys. Lähinnä mua kiinnosti se, että kone tulee ilmeisesti mulle ovelle asti. Taidan soittaa tonne TNT:lle ja kysellä, että millonkohan aikovat toimittaa. Tulee oltua kotona sen verran heikosti normaali toimistoaikoihin.
Soitin TNT:lle ja aika joustavaa on palvelu. Toimitusosoitetta ei voi muttaa suoraa, vaan se pitää hoitaa Applen kautta (jos olisin vaikka halunnut toimituksen duuniin). Mutta muuten voi ton toimitusajan sumplia vaikka iltaselle, jos ei o aamupäivisin kotona. Eli pitänee seurailla verkosta toimituksen etenemistä ja sitten ottaa uudelleen yhteys asiakaspalveluun kun tietää minä päivänä se mahdollisesti on täällä. Jännitys kasvaa!
Minun takuuvaihtokone tuntuu juuttuneen Kiinaan, edellinen merkintä TNT:n seurannassa on keskiviikolta Suzhousta eikä Appletrakerkään osaa kertoa mitään. Pitää varmaan soitella iltapäivällä TNT:lle jos ei ala tilanne päivittymään, kyllä sen nyt olisi pitänyt tässä ajassa ehtiä ainakin Hollantiin asti.
Edit. Soitto TNT:lle paljasti ettei kone tosiaan ole vielä edes Euroopassa, odottavat kuulemma näissä lähetyksissä että Kiinan päässä saadaan kone täyteen ja sitten vasta pistetään eteenpäin. Ja Euroopan päässä rahti liikkuu vielä autokyydillä. Saisi kyllä Apple käyttää vähän nopeampaa palvelua, perus postikin kulkee nopeammin kuin tuo TNT:n palvelu. Ei tässä vasta olekaan kuin kaksi viikkoa vanhan koneen lähetin vaihtoon ja vielä kolmannen viikon saa odotella.
myös mun upo uusi ihka oma macbookki lähti lauantaina suzhousta, nyt kyttään parin minuutin välein koska se lähtis hollannista etiäppäin. odotus on niin vaikeeta. ja vaikeemmaks menee koko ajan.. sais tapahtua muutoksia tuolla TNT:n sivuilla
Voi tosiaan olla, että ne yrittää täyttää konetta. Mutta kyllä mun tietojen mukaan lähes kaikilla laitevalmistajalla on tällä hetkellä semmonen ongelma, että kuriireilla ei ole kuljetuskapasiteettiä riittävästi nimenomaan Kiinasta ulos lähtevien toimitusten kohdalla. Eli kentällä makaa jos jonkin tietokone ym. valmistajan vehkeita odottamassa konetta johon kamat saatais tungettua. Toivottavasti se oma macbookki nyt pian mahtuis kyytiin.
jee jee. nyt se on turus. ehkä jo perillä tänään. en jaksa oottaa. voi jäädä venäjän tunnit väliin jos se ei ala tulla pian..
Päivämäärä Aika Sijainti Lähetyksen tila
11 loka 2006 07:24 Turku Consignment Received At Transit Point
11 loka 2006 07:21 Turku Import Received
09 loka 2006 17:57 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
09 loka 2006 17:55 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
07 loka 2006 16:22 Suzhou Shipped From Originating Depot
05 loka 2006 21:21 Suzhou Consignment Received At Transit Point
Omakin kone otti sitten loppukirin maattuaan ensin pitkään Kiinassa, maanantaina Hollannissa, tänään Helsingissä ja vielä iltapäivällä pitäisi olla täällä Lappeenrannassa.
tuosta inspiroituneena soitin asiakaspalveluun ja sanoi täti siellä et matkalla on ja pitäis myös perille saapua tänään! nyt jää venäjän tunnit väliin. nyt ku vaan jaksais oottaaaa!!!
Mitäs mitäs? Koskas jengi on noita koneitaan tilaillu, ku näyttää nyt et ois tullu perille? Meitsillä ku on kestäny nyt about 7-8 viikkoo tilauksesta, eikä vieläkään näy! Rupee pikkuhiljaa rasittaan toi toimituksen kesto!
Siis mitä tarkoittaa "ei näy"? Kannattaa vilkaista sitä tomituksen tilaa sieltä applen nettisivuilta. Jos olet macbookin tilannu, niin on kyllä aika omituista, jos sitä ei vielä parin kuukauden odottelun jälkeen "näy."
Päivityksenä kerrottakoon, että meikän kone on nyt sitten eilen päätynyt Hollantiin asti. Toiveissa olis, että vehje on perjantaina perillä.
Eli ei siellä Kiinassa nyt sitten mitään ihan älytöntä ruuhkaa tunnu ainakaan just nyt olevan.
pari tuntia sitten tuli kone kotiin. ihana on. käynnistyy vaan käsittämättömän hitaasti. 29.9 laitoin tilaukseen, maksu kirjautu seuraavana tiistaina ja nyt jo käyttelen.
trina kirjoitti:pari tuntia sitten tuli kone kotiin. ihana on. käynnistyy vaan käsittämättömän hitaasti. 29.9 laitoin tilaukseen, maksu kirjautu seuraavana tiistaina ja nyt jo käyttelen.
Kuulostaa kummalta tuo hidas käynnistyminen. Paljonko on muistia?
Monte-Cristo kirjoitti:
Kuulostaa kummalta tuo hidas käynnistyminen. Paljonko on muistia?
Minullakin 1.83Ghz ja 1024MB MacBookin käynnistyminen vie vähintään yhtä kauan kuin windows-pohjaisen Athlon XP 3200+ ja 1024MB -pöytäkoneen käynnistys, mutta eipä tätä ole tullut hirveästi buuttailtua, kun tuo uniominaisuus on niin kätevä.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
12 loka 2006 10:26 Helsinki Import Received
10 loka 2006 16:35 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 loka 2006 16:35 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
08 loka 2006 16:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
07 loka 2006 20:48 Suzhou Shipped From Originating Depot
07 loka 2006 10:12 Suzhou Consignment Received At Transit Point
Soitin juuri TNT:lle ja tänään tulee iltajaossa kone kotiin.