Ostin alunperin koneen 16.7.06 eli 23kk ja kaksi päivää sitten silloisesta OfficeLinestä Erottajalta eli nykyisestä Humacista.
1) Kone toimi ensimmäisen viikon normaalisti, kunnes emolevy hajosi. Siinä oli satunnaisia ongelmia ja noin kahden viikon käytön jälkeen tuli kuriiripalvelu hakemaan koneen soitettuani Apple Careen asiasta. Tällöin koneen huoltokeikka kesti noin 1,5 viikkoa kaikkineen. Minulle lähetettiin silloin kokonaan uusi kone ja sain muutaman viikon jatkoaikaa takuuseen. Ensimmäisiä macbookkeja nuo olivat...
2) Hieman alle vuoden käytön jälkeen koneesta hajosi kovalevy. Tämän korjasin heti viemällä koneen Ruoholahdenkadulla olevaan huoltoon. Soitin ensin, että olen tulossa. He antoivat pikaisen testauksen jälkeen uuden kovalevyn tilalle. Onneksi olin silloin ymmärtänyt tehdä backuppeja.
Lisäsin noin vuoden vanhaan macbookkiin uuden 250Gt kovalevyn ja muistia 2Gt. Tämän jälkeen koneen toisen käyttövuoden aikana laitteesta hajosi IR-vastaanotin ja iSightissa oli noin 1kk:n mittainen toimintaongelma. Tämä korjaantui itsestään. Lisäksi WLANin toimivuudessa oli ongelmaa. Yhteys katkesi välillä, eikä laite löytänyt kaikka tukiasemia. Kaiken kukkuraksi koneesta alkoi näppäimistön etureuna lohkeilemaan molemmilta puolilta. Laitoin ensin teippiä päälle, mutta ennen huoltoon viemistä otin teipit pois

3) Tämän vuoden kesäkuussa kone sitten hajosi kokonaan. Se ei enää käynnistynyt, joten otin yhteyttä Apple Careen. Vaadin vakuuttavasti, mutta rauhallisesti koneen korjausta lueteltuani kaikki koneen viat. Vetosin laitteen virhevastuuseen ja kerroin ottavani yhteyttä kuluttajaneuvontaan, mikäli konetta ei korjata. Tämän jälkeen yhteyshenkilö odotutti minua 20 minuuttia puhelimessa ja kävi tarkistamassa asiaa kolleegaltaan. Lopuksi minulle kerrottiin, että voin viedä koneen kuukauden sisällä lähimpään Applen huoltoon Ruoholahden kadulle Helsinkiin. Tässä vaiheessa tämä ei onneksi ollut vaikeaa, koska asun nykyään Kauniaisissa. Vein koneen huoltoon 4.6.
16.6. Sain koneeni huollosta. Siihen vaihdettiin melkein kaikki osat, koska olin luetellut myös aikaisemmat korjaamattomat ongelmat Applelle. Koneessa alkuperäisiä osia oli tässä vaiheessa ainoastaan DVD-asema, näyttö ja akku. Top case, bottom case, emolevy ja virtalähde vaihdettiin ilmaiseksi. Tässä vaiheessa kone oli ollut huollossa 13 päivää ja varaosille oli tullut hintaa todennäköisesti jotain 600-800 euron luokkaa ja työtäkin sen eteen oli pitänyt tehdä. Kokeilin konetta kaupassa ja se toimi normaalisti. Koneen saatuani palasin kotiin junalla ja paluumatkalla otin koneen laukusta ja yritin käynnistää. Kone sammui edelleen välittömästi käynnistyksen jälkeen.
Otin samantien yhteyttä humacciin, mutta työaika oli ohi ja vein vasta seuraavana päivänä koneen huoltoon. Huoltoon viemistä seuraavana päivänä ilmoitettiin, että kone on valmis. Soitin ja kysyin, että mitä koneelle tehtiin. Akku oli vaihdettu

Toivottavasti ei tarvitse enää viedä konetta huoltoon... tai ainakin niin, että tämä kestäisi nykyisellään sen kaksi vuotta. Tämän jälkeen voisi ostaa Airin 2gen tai 3gen version. Kysymyksiä saa esittää huollosta, tiedän niistä paljon