adjpg kirjoitti:Hommasin MBP 15" koneen. Nyt ihmettelen tuota akkua.
Applen omien sivujen mukaan akku pitäisi kestää 4-5h, minun akkuni kestää max 3h, vaikka asetuksissa on tuo akun säästöprofiili päällä. Pitäisiköhän ottaa yhteyttä tukeen ja / tai myyjään?
Samalla kysyisin muilta MBP käyttäjiltä, että kuumeenko koneen pinta melkein polttavaksi, siitä vasemmalta puolelta missä on latauspistoke, kun se on ollut latauksessa esim. tunnin?
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Akun kestoon vaikuttaa dramaattisesti näytön kirkkaus, joten jos kituuttaa pitää niin kantsii laittaa minimiin se. Joskus junamatkalla olen saanut hinkattua just ja just neljä tuntia bluetooth päällä ja näyttökirkkaus minimissä, siinä mun enkka. Ikinä ei oo viittä tuntia kestänyt akku, sanotaanko että toi sun mainitsema vajaat kolme tuntia on aika normaali mullakin, kun wlan on päällä ja näyttö kirkkaana, siis normaalissa työhuone- tai olohuonekäytössä.
Kone kuumenee kyllä reilusti, niin kuin läppärit mun kokemuksen mukaan aina. Mulla prossulämpö on yli 50 peruskäytössä, ja raaemmassa duunissa lähempänä 80 astetta, joten kyllä sen jo huomaa. Tän ku kalsarit jalassa ottaa syliin niin hellurei
Edit: akun health 87%, syklejä 265, ikää pian vuosi