Moro,
Onko meikällä vaan peukalo taas siellä, vai eikö oikeasti ole muuta tapaa synkata iPhonessa olevat osoitteistot/mailiosoitteet/etc MacBookiin kuin MobileMe ? Demoa en periaatteestakaan halua koska tilaus tehdään demoa luodessa ja ihan varmasti unohdan irtisanoa sen kuitenkin. Niin siis vain Bluetoothilla olen koettanut. iPhone löytyy kyllä MavBookissa mutta siihen se jää. iSynchän on tähän ohjelmisto, eikö ?
Onko muita tapoja hoitaa synkkaus.
Tai kertokaa toimiiko se MobileMe nyt ihan aikuisten oikeasti ? Duunissa on PC ja oma Exchange-serveri jossa kalenteri. Sitten on Noksun kommari jota synkkaan Outlookkiin. Vapaa-ajan puhelin on sitten iPhone (kätevä dualSIM). Himassa on kanssa muutama PC. Saisiko ihan *oikeasti* näihin kaikkiin kalenterimerkinnät ja puhelinnumerot/osoitteistot synkattua MobileMe:n kautta ? Silloin voisin jopa ostaakin sen.
En vain usko että se oikeasti toimii niin.
Rob
iPhone -> MacBook
Keskustelua kannettavista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone -> MacBook
Viesti Kirjoittaja rwikstrom »
-
Re: iPhone -> Macbook
Viesti Kirjoittaja puutiainen »
Kyllä se MobileMe on mulla toiminu ainakin älyttömän hyvin. Mutta jos ilman sitä haluat synkata, käytä iTunesia + USB-kaapelia. Sieltä kyllä löytyy yhteystietojen, kalenterin ja kirjainmerkkien synkronointi.
Apple-laitteiden hyväksikäyttäjä vuodesta 2005
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
iTunesilla synkkautuu.
/---
ap
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja hks »
toimiiko tuo itunes synkkaus siis bluetoothin yli myös ?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei. USB kaapelilla vain.hks kirjoitti:toimiiko tuo itunes synkkaus siis bluetoothin yli myös ?
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja rwikstrom »
Jeps,
Voin verifioida että toimii vain kaapelin kanssa.
Voin myös verifioida että toimii ainakin defaulttina (ja ihan kysymättä mitään) vain suuntaan MacBook -> iPhone. Nyt minulla on iPhonessa sitten kokonaiset kaksi kontaktia ja loput bittitaivaassa.
Noh, shit happens.
Rob
Voin verifioida että toimii vain kaapelin kanssa.
Voin myös verifioida että toimii ainakin defaulttina (ja ihan kysymättä mitään) vain suuntaan MacBook -> iPhone. Nyt minulla on iPhonessa sitten kokonaiset kaksi kontaktia ja loput bittitaivaassa.
Noh, shit happens.
Rob
-
Viesti Kirjoittaja puutiainen »
Olikohan iTunesissa varmuuskopiota olemassa puhelimessa? Koita palauttaa, jos oli. Saat yhteystiedot takaisin.
Apple-laitteiden hyväksikäyttäjä vuodesta 2005
-
Re: iPhone -> MacBook
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että mitä tässä ketjussa on oikein tapahtunut.
Tunsiko iPhone ja Macbook toisensa entuudestaan, vai ei? Ts. liitettiinkö iPhone uuteen macbookkiin, siis koneeseen, jonka kanssa sitä ei oltu aiemmin käytetty?
Minulla oli ns. vastaava tilanne iPhone käyttöönottaessa, yhteystiedot oli SIM-kortilla, josta ne tietysti sai siirrettyä vain iPhoneen helposti. Ensin aktivoin puhelimen Macbook Airin kanssa, sen jälkeen puhelin irti, siirtin SIM-kortilta yhteystiedot puhelimeen, ja puhelin taas kiinni, tällä kertaa yhteystiedot synkattiin puhelimesta Macbookin osoitekirjaan.
Tunsiko iPhone ja Macbook toisensa entuudestaan, vai ei? Ts. liitettiinkö iPhone uuteen macbookkiin, siis koneeseen, jonka kanssa sitä ei oltu aiemmin käytetty?
Minulla oli ns. vastaava tilanne iPhone käyttöönottaessa, yhteystiedot oli SIM-kortilla, josta ne tietysti sai siirrettyä vain iPhoneen helposti. Ensin aktivoin puhelimen Macbook Airin kanssa, sen jälkeen puhelin irti, siirtin SIM-kortilta yhteystiedot puhelimeen, ja puhelin taas kiinni, tällä kertaa yhteystiedot synkattiin puhelimesta Macbookin osoitekirjaan.
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Tupu »
Kysäisenpä nyt vielä ennen kun rupean tekemään. Mulla on iphonessa läjä yhteystietoja, joita ei ole imaccini osoitekirjassa. Jos painan itunesista synkronoi osoitekirjan yhteystiedot, niin eihän se vaan tee niin että laittaa puhelimeen koneen osoitekirjasta yhteystiedot ja nollaa ne phonesta joita ei koneelta löydy?
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Mikäli kyseisillä laitteilla on jo olemassa oleva synkronointisuhde, pitäisi puhelimen yhteystietojen synkronoitua Osoitekirjaan ja Osoitekirjan synkronoitua puhelimeen. Lopputulemana siis kummassakin päässä on kaikki ja tietokoneella sijaitsevassa puhelimen varmuuskopiossa vielä yksi kopio lisää. Jos tietokonetta varmuuskopioidaan niin siellä on vielä neljäs.Tupu kirjoitti:Kysäisenpä nyt vielä ennen kun rupean tekemään. Mulla on iphonessa läjä yhteystietoja, joita ei ole imaccini osoitekirjassa. Jos painan itunesista synkronoi osoitekirjan yhteystiedot, niin eihän se vaan tee niin että laittaa puhelimeen koneen osoitekirjasta yhteystiedot ja nollaa ne phonesta joita ei koneelta löydy?
Mikäli synkronointisuhdetta ei ole, ensimmäisenä häviävät puhelimessa olevat tiedot.
Viimeksi muokannut CamoN, 13.7.2010 klo 13.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Tupu »
Synkronointi on kyllä tehty kyseisen koneen ja puhelimen välillä monta kertaa, mutta osoitekirjaa ei ole ikinä synkronoitu. Haittaako tämä?CamoN kirjoitti:Mikäli kyseisillä laitteilla on jo olemassa oleva synkronointisuhde, pitäisi puhelimen yhteystietojen synkronoitua Osoitekirjaan ja Osoitekirjan synkronoitua puhelimeen. Lopputulemana siis kummassakin päässä on kaikki ja tietokoneella sijaitsevassa puhelimen varmuuskopiossa vielä yksi kopio lisää. Jos tietokonetta varmuuskopioidaan niin siellä on vielä neljäs.Tupu kirjoitti:Kysäisenpä nyt vielä ennen kun rupean tekemään. Mulla on iphonessa läjä yhteystietoja, joita ei ole imaccini osoitekirjassa. Jos painan itunesista synkronoi osoitekirjan yhteystiedot, niin eihän se vaan tee niin että laittaa puhelimeen koneen osoitekirjasta yhteystiedot ja nollaa ne phonesta joita ei koneelta löydy?
Mikäli synkronointisuhdetta ei ole, ensimmäisenä häviävät puhelimessa olevat tiedot.
-
Viesti Kirjoittaja inni »
Mun tän hetken tilanne mätsäis täydellisesti ton viimeisimmän viestin kanssa - siispä ilolla otettais vastaan joku suht varma vastaus asiaan! Yhteystietoja mulla ei ole missään muualla kuin iPhonessa. Tähän uudenkarheaan MacBookiin oon saanut nyt puhelimen ihan nätisti synkattua, mutta noihin kontakteihin en oo uskaltanut koskea ollenkaan, kun ne iTunesin esittämät "haluatko tyhjentää puhelimesi"-henkiset kuumottelukysymykset ei oikein kannusta arvailemaan. Miten noi sais tuolta turvallisimmin ja vähimmällä säädöllä ulos?
edit:
Tiedoksi mahdollisille muille pähkäilijöille: homma toimi ainakin mulla yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla. Klikkasin nyt vihdoin uhkarohkeasti iTunesissa rastin ruutuun että synkkaa osoitetiedot, ja nyt on sitten (myös) Macin osoitekirjassa ne parisataa puhelimessa ollutta yhteystietoa ja (myös) puhelimessa ne kaksi Macissa ollutta yhteystietoa.
Ihan nätisti yhdisti kaikki ainakin tässä tapauksessa.
edit:
Tiedoksi mahdollisille muille pähkäilijöille: homma toimi ainakin mulla yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla. Klikkasin nyt vihdoin uhkarohkeasti iTunesissa rastin ruutuun että synkkaa osoitetiedot, ja nyt on sitten (myös) Macin osoitekirjassa ne parisataa puhelimessa ollutta yhteystietoa ja (myös) puhelimessa ne kaksi Macissa ollutta yhteystietoa.

Viimeksi muokannut inni, 20.10.2010 klo 21.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka