Minulla on 2006 elokuussa ostettu valkoinen MacBook, 2 Ghz Intel Core Duo, 2 Gt keskusmuistia, käyttiksenä Tiger 10.4.11.
Olen käyttänyt sujuvasti jo useamman vuoden koneeni kanssa Line6:n PodXT Live kitaravahvistinta (http://line6.com/podxtlive/). Nyt on kuitenkin alkaneet ongelmat tämän laitteen kanssa.
XT Livehän toimii kuin erillinen äänikortti kun sen kytkee usb:n kautta tietokoneeseen. Kuulen kuulokkeista kitarani ja tietokoneelta tulevan äänen. Nyt laite toimii kunnolla noin 20 minuuttia, jonka jälkeen kuuluu klippaus ja äänet koneelta alkavat tulemaan hirveällä latenssilla. Kitarasoundille ei käy mitenkään. Epäilin ensin syyn olevan tuossa PodXT Livessä, mutta keskusteltua aiheesta Line6:n foorumeilla minulle selvisi että vika saattaisi olla koneessani. Oheessa linkki keskusteluun: http://line6.com/support/thread.jspa?me ... 25񐪹. Eräs keskustelija linkitti samantapaisia vikoja ja siellä mainittiin usb-porttien kanssa olleen ongelmia.
Toinen syy, mikä saa minut epäröimään että vika olisi koneessani on tullut ilmi iPodin kanssa. Sain joululahjaksi uuden iPod Classic 120GB:n. Minulla on aiemmin ollut Classic 80GB, joka toimi moitteettomasti koneen kanssa. Minulla ei ole ollut sitä enään niihin aikoihin kun XT Live alkoi temppuilemaan. Nyt on käynyt muutaman kerran niin tuon uuden iPodin kanssa, että kun kytken sen usb-porttiin, niin iPod tunnistaa että se on kytketty - mutta samantien näyttöön tulee että teksti että irroitetaan. iTunes ei laitetta huomaa. Vasta uudemmalla/parilla uudemmalla yrityksellä kone tunnistaa soittimen.
Molempia USB-portteja on kokeiltu, ja molemmissa sama vika on ainakin PodXT Liven kanssa. Osaako kukaan helppiä, kuuluuko tämä tälle alueelle vai tuonne Audio-puolelle?
MacBookin USB-ongelmat?
Keskustelua kannettavista
1 viesti
• Sivu 1/1
-
MacBookin USB-ongelmat?
Viesti Kirjoittaja mungiisi »
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka