Elämässäni yhden arvolinssin tappaneena olen aika skeptinen kaikenlaisiin putsauksiin kemikaaleilla, vaan ei nuo jäljet lähde näytöstä ainoastaan mikrokuituliinalla

Viesti Kirjoittaja iMiika »
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Viesti Kirjoittaja iMiika »
Viesti Kirjoittaja PasiZ »
Öh, milläköhän aineella olet saanut monikalvopinnoitetun linssin piloille, mielestäni siihen ei toimi kuin hiekkapaperi. Ainakaan tavallisen ihmisen kotoa ei pitäisi löytyä ainetta, joka syövyttäisi linssejä tahi pinnoitteita, jos löytyy, suosittelen ottamaan yhteyttä ongelmajätelaitokseen. Itse ainakin pesen linssit ihan tavan isopropanolilla tahi etanolilla, kodin putkimies saattaa olla turhan jytyä...iMiika kirjoitti:Joo, ajattelin että lähteeköhän meitsin räkä ihan vedellä, ainakin nenästä tullessa se oli vaarassa mennä koko näytön läpi.
Mutta näytössä ei ole mitään weirdo kalvoa mistään eriskummallisesta suoja-aineesta (vrt. jotkin kameran linssit)? Mulla on nimittäin jostain hoidettu pullo jotain ainetta näytön pesuun mutta eihän noista tiedä kysymättä :/
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Kyllä kameran linssissä ja tavan rilleissäkin on sellaisia kalvoja, jotka kyllä taitaa hävitä jo alkoholillakin. Itse olen aika ronski aineiden suhteen ja kokeillut kaikkea. Mutta loppumetreillä henkäys viinalla haisevana ja taas puhtaalla mikrokuituliinalla tappaa basillitkin pois. Eli sama mikä toimii rilleisä toimii näytöllä. Ja parempi se aine siihen, kuin liian kova hankaus.PasiZ kirjoitti: Öh, milläköhän aineella olet saanut monikalvopinnoitetun linssin piloille, mielestäni siihen ei toimi kuin hiekkapaperi. Ainakaan tavallisen ihmisen kotoa ei pitäisi löytyä ainetta, joka syövyttäisi linssejä tahi pinnoitteita, jos löytyy, suosittelen ottamaan yhteyttä ongelmajätelaitokseen. Itse ainakin pesen linssit ihan tavan isopropanolilla tahi etanolilla, kodin putkimies saattaa olla turhan jytyä...
Viesti Kirjoittaja PasiZ »
Rilleistä en tiedä, mutta linsseistä kyllä jotakin... Eikä ne kalvot häviä, ainakaan viinalla, sillä ne huollossakin ne pesee. Minkäänlaista painetta ei saa kohdistaa linssiin vaan antaa puhdistusaineen hoitaa tehtävänsä, vain mekaanisella hankauksella se kalvo siitä lähtee.Paapa kirjoitti:Kyllä kameran linssissä ja tavan rilleissäkin on sellaisia kalvoja, jotka kyllä taitaa hävitä jo alkoholillakin. Itse olen aika ronski aineiden suhteen ja kokeillut kaikkea. Mutta loppumetreillä henkäys viinalla haisevana ja taas puhtaalla mikrokuituliinalla tappaa basillitkin pois. Eli sama mikä toimii rilleisä toimii näytöllä. Ja parempi se aine siihen, kuin liian kova hankaus.PasiZ kirjoitti: Öh, milläköhän aineella olet saanut monikalvopinnoitetun linssin piloille, mielestäni siihen ei toimi kuin hiekkapaperi. Ainakaan tavallisen ihmisen kotoa ei pitäisi löytyä ainetta, joka syövyttäisi linssejä tahi pinnoitteita, jos löytyy, suosittelen ottamaan yhteyttä ongelmajätelaitokseen. Itse ainakin pesen linssit ihan tavan isopropanolilla tahi etanolilla, kodin putkimies saattaa olla turhan jytyä...
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”