MacBook Pro:n kovalevy on mennyt rikki. Boottasin Snow Leopard DVD:llä ja kovalevyä ei pysty korjaamaan. Formatoin kovalevyn ja olen nyt olen palauttamassa tätä TimeMachine backupista. Time left: 9h 32min, saa nähdä miten käy =)
Jos palautus ei onnistu tämä pitää mahdollisimman pian viedä huoltoon, sillä mulla on yksi valokuvausdeadline ensi viikon perjantaina, eli minne kannattaisi viedä? (AppleCare voimassa, läppäri ostettu Apple.comista)
Kiitos!
EDIT Paikkakunta: Helsinki
MacBook Pro:n takuukorjaus?
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro:n takuukorjaus?
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Viimeksi muokannut SicMX, 3.9.2010 klo 23.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Re: MacBook Pro:n takuukorjaus?
Viesti Kirjoittaja atheos »
Kaupunki voisi myös helpottaa...
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Miksi AppleCare on hankittu?Pis kirjoitti:Uusia kovalevyjä saa kaupasta.
-
Sori, eli Helsinkiatheos kirjoitti:Kaupunki voisi myös helpottaa...
-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
Offtopicina minua kiinnostaa että kestääkö backupin palauttaminen läppärin pienelle kiintolevylle timemachinelta todella yli 9 tuntia? (onhan timemachinea haukuttu kaikenlaisesta hitaudesta mutta ..
)

-
Viesti Kirjoittaja rantom »
Vie mcareen huoltoon. Heille on yhden arkipäivän jonot eli saanet koneen sitten tiistaina takaisin. Voit myös varata ajan heidän sivustolta. Kovalevyn huolto on kyllä minulle tuntematon, joten kesto voi olla pidempi, en osaa suoraan sanoa. Suositeltavaa on käydä kysymässä huollosta ja muuten sitten käydä ostamassa uusi kovalevy, jos ei kerran aikataulu jousta. Toki sitä voi kanssa koettaa neuvotella Applen kanssa siitä, että laskutat heiltä uuden kovalevyn (eli ostat omalla rahalla ja he korvaavat sitten tuotteen hinnan sinulle) mutta en kyllä millään jaksa uskoa, että suostuisivat moiseen, kun sinulla on ensinnäkin takuu vielä voimassa ja lisäksi vielä AppleCare vahvistamassa takuuta.SicMX kirjoitti:MacBook Pro:n kovalevy on mennyt rikki. Boottasin Snow Leopard DVD:llä ja kovalevyä ei pysty korjaamaan. Formatoin kovalevyn ja olen nyt olen palauttamassa tätä TimeMachine backupista. Time left: 9h 32min, saa nähdä miten käy =)
Jos palautus ei onnistu tämä pitää mahdollisimman pian viedä huoltoon, sillä mulla on yksi valokuvausdeadline ensi viikon perjantaina, eli minne kannattaisi viedä? (AppleCare voimassa, läppäri ostettu Apple.comista)
Kiitos!
EDIT Paikkakunta: Helsinki
Se riippuu. USB-palautuksella en muista saaneeni aikaa kulumaan yli 2-3 h mutta wlan-palautuksella (ts. verkkolevyltä palauttaessa käyttäen langatonta verkkoa) kesti kyllä yön yli (8 h+), kun taas Ethernet-palautuksella meni huomattavasti vähemmän aikaa (2-4 h).Road Apple kirjoitti:Offtopicina minua kiinnostaa että kestääkö backupin palauttaminen läppärin pienelle kiintolevylle timemachinelta todella yli 9 tuntia? (onhan timemachinea haukuttu kaikenlaisesta hitaudesta mutta ..)
FireWire on nopein keino palauttaa, ainakin oman kokeilun perusteella. Ei se tainnut hirveästi tuosta USB:sta erota mutta käyttäisin mieluummin sitä, jos on saatavilla.
-
Kiitos tiedosta! Tällä kerralla korjaus onnistui kotikonsteilla, eli kun verify disk ja repair disk ei kumpikaan toiminut formatoin kovalevyn ja TimeMachinen kautta restore. Nyt kaikki taas ennallaanrantom kirjoitti: Vie mcareen huoltoon. Heille on yhden arkipäivän jonot eli saanet koneen sitten tiistaina takaisin. Voit myös varata ajan heidän sivustolta. Kovalevyn huolto on kyllä minulle tuntematon, joten kesto voi olla pidempi, en osaa suoraan sanoa. Suositeltavaa on käydä kysymässä huollosta ja muuten sitten käydä ostamassa uusi kovalevy, jos ei kerran aikataulu jousta. Toki sitä voi kanssa koettaa neuvotella Applen kanssa siitä, että laskutat heiltä uuden kovalevyn (eli ostat omalla rahalla ja he korvaavat sitten tuotteen hinnan sinulle) mutta en kyllä millään jaksa uskoa, että suostuisivat moiseen, kun sinulla on ensinnäkin takuu vielä voimassa ja lisäksi vielä AppleCare vahvistamassa takuuta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässä virheilmoitukset kun yritin korjata kovalevyä:
Mobile Photo 5 sep 2010 15 58 14.jpg
Mobile Photo 5 sep 2010 15 54 37.jpg
Mobile Photo 5 sep 2010 15 57 35.jpg
Aluksi siinä luki 9h, mutta todellisuus oli noin 2h (kyseessä 500GB backup). Toi TimeMachine on kyllä hyvä keksintö kun tekee jatkuvasti backuppia. Ilman tota olisi mennyt ainakin viikon työt hukkaanRoad Apple kirjoitti:Offtopicina minua kiinnostaa että kestääkö backupin palauttaminen läppärin pienelle kiintolevylle timemachinelta todella yli 9 tuntia? (onhan timemachinea haukuttu kaikenlaisesta hitaudesta mutta ..)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut SicMX, 8.9.2010 klo 15.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
Jos on uusi unibody-mallin MBP, jossa on pohjassa avattava kansi, saattavat mcaressa tehdä työn jopa odottaessa. Kyseiseen malliin kovalevyn vaihtaminen kestää vain muutaman minuutin, joten olennaista on se löytyykö sopivaa (samankokoista) kovalevyä varastosta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka