Kuvan kääntö ohjauslevyllä
-
Kuvan kääntö ohjauslevyllä
Viesti Kirjoittaja TuuliaH »
-
Re: Kuvan kääntö ohjauslevyllä
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, sitten ei kuvakaan pyöri. Ainakaan meillä muilla.TuuliaH kirjoitti:Ei siinä ole ruksia????
-
Viesti Kirjoittaja squirrel »
Kyseessä ei kumminkaan ole sormien liike joka ihan vahingossa sattuisi tapahtumaan.
-
No siis tämä minuakin hämmästyttää. Mun koneessa ruksipaikka näkyy ainoastaan alimmassa kohdassa kahdelle sormelle???L_A_G kirjoitti:Ei ole? Ainakin minun koneessa on
Se pitäisi saada pois päältä, koska kuvia fotarissa käsiteltäessä saan sen joskus vahingossa päälle ja se se vasta ärsyttävää on yrittää säätää kuva takaisin alkuperäiseen kulmaan. Ts. olen varmaan vähän nakkisormi mutta mä ainakin saa vahingossa pyöritettyä kuvaa = ärsyttävää.
-
-
Edelleen kyllä ihmettelen että miksi haluat sen pois? En tiedä ellen kokeile mutta olen aika varma siitä että pyöritykseen vaadittava sormien liike ei kyllä vahingossa tapahtu..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Photarissa tapahtuu, siinä kun ei käännetä 90° kuten esikatselussa, vaan aste kerrallaan.squirrel kirjoitti:Kyseessä taitaa olla toiminto jonka saa päältä pois vain uusimmissa macbookeissa ( http://support.apple.com/kb/HT3211?viewlocale=fi_FI katso videon ja kuvan välissä olevia tietoja )
Edelleen kyllä ihmettelen että miksi haluat sen pois? En tiedä ellen kokeile mutta olen aika varma siitä että pyöritykseen vaadittava sormien liike ei kyllä vahingossa tapahtu..
Mutta jos kyse on tosiaan Photarin ongelmasta, ei ole mikään ihme ettei järjestelmäasetusten muuttaminen vaikuta. Kyseessä on nimittäin ihan eri asetus. Laita siis järjestelmäasetuksiin rauhassa kaikki haluamasi toiminnot päälle, ne eivät liity photarin kuvankääntöön.
Sinun täytyy siis kertoa photarille ettet halua kääntöä käyttää napsaisemalla tuo raksi pois päältä.
-
No meitä on moneen junaan ja kärryyn.
-
Itse olen niin tottunut näihin uusiin isoihin lasisiin ohjauslevyihin, että Photarin käytössä mieltymysjärjestys on nykyään:squirrel kirjoitti:Okei, no en koskaan villeimmissä unissanikaan olisi arvannut että joku edes käyttäisi ohjauslevyä photarissa.. (muutoin kuin hätätapauksissa ja nopeissa kuvan koon muutoksissa etc)
No meitä on moneen junaan ja kärryyn.
- 1.) Piirtopöytä
2.) Ohjauslevy (Lasinen Multitouch, ei perinteinen)
3.) Laserhiiri
4.) Pallohiiri
5.) Optinen hiiri
6.) Mekaaninen hiiri
-
-
Tässä siis kuva ohjauspaneelin valikosta sekä fotarin valikosta:
Tiedot myös koneesta, joka ostettu aika tasan vuosi sitten. Kuvittelin että olisi ollut silloin uusin malli
Laitteiston yleiskatsaus:
Mallin nimi: MacBook Pro
Mallin tunniste: MacBookPro5,2
Prosessorin nimi: Intel Core 2 Duo
Prosessorin nopeus: 2.8 GHz
Prosessorien määrä: 1
Ytimien kokonaismäärä: 2
L2-välimuisti: 6 Mt
Muisti: 4 Gt
Väylänopeus: 1.07 GHz
Boot ROMin versio: MBP52.008E.B05
SMC-versio (järjestelmä): 1.42f4
Sarjanumero (järjestelmä): W89261J88YA
Laitteisto-UUID: 820CB223-F625-5018-A037-61BFB17BD95B
Äkillisen liikkeen tunnistin:
Tila: Käytössä
-

Oravalle tiedoksi (vaikka periaatteessa en näe mitään pointtia "juupas-eipäs keskusteluissa"). Mä en nyt kyllä käsitä, mitä tekemistä sillä on, minkä takia minä sen toiminnon haluan pois päältä. Jos haluan niin haluan. Niin itekin aluksi ajattelin että hiiri täytyy hankkia. Nyt olen kuitenkin ensisijaisesti ihastunut vallan tähän ohjauslevyyn - ja suosittelin siskollekin joka just hankki ekan oman macin (imacain tosin), että ostaa tän "ohjauslevyn" erillisenä. Musta tää on tosi näppärä ja nopea käyttää, hiirestä en enää edes "haaveile". Ainut häiritsevä asia on ollut toi kuvien "itekseen" pyörimään käynnistyminen. Niitä on toisinaan ollut tosi vaikea saada sitten takaisin alkuperäiseen asentoon. Onneksi tämäkin ongelma selvisi viimein. Muutoin fotarin käyttö onnistuu vallan mainiosti ohjauslevyllä. Kuten sanoit, meitä on moneen junaan ja makuasioista on varmaan mahdoton (ainakin ihan turha

Kiitokset avusta, en ollut tullut taas edes ajatelleeksi, että toiminto täytyy kytkeä pois päältä fotarin omista asetuksista

-
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »

Click for full size - Uploaded with Skitch
-
Käytössä on tosiaan CS5 Extended.TuuliaH kirjoitti:Uskomatonta... Kuvittelin jo että fotari-kuvan ohjeella tämä ratkeaisi. Onko toi 5:nen? Mulla nelonen ja tuossa valikkonäkymässä, mistä siis kuva, minulla ei ole sillä sivulla tuota valikko-kohtaa, mikä on ohjeessa valkoisella???
-
Viesti Kirjoittaja Haii »
tuomas92 kirjoitti:Jep jep, se on niin että noissa uudemmissa koneissa ei ole enää mahdollisuutta kytkeä noita toimintoja pois järjestelmän tasolta. Tällaiselta näyttää MacBookPro4,1:n (Early 2008) vastaava säädin:
Click for full size - Uploaded with Skitch
Onpas. Minulla uusin MBP ja säädin on juuri tällainen:
-
"Tuotteet, joita asia koskeesquirrel kirjoitti:Kyseessä taitaa olla toiminto jonka saa päältä pois vain uusimmissa macbookeissa ( http://support.apple.com/kb/HT3211?viewlocale=fi_FI katso videon ja kuvan välissä olevia tietoja )
MacBook Pro (17-tuumainen, vuoden 2009 puoliväli), MacBook Pro (13-tuumainen, vuoden 2009 puoliväli), MacBook Pro (15-tuumainen, vuoden 2009 puoliväli), MacBook Pro (15-tuumainen, 2,53 GHz, vuoden 2009 puoliväli), MacBook Pro (17-tuumainen, alkuvuosi 2009), MacBook (13-tuumainen, alumiini, vuoden 2008 loppupuoli), MacBook Pro (15-tuumainen, vuoden 2008 loppupuoli), MacBook (13-tuumainen, loppuvuosi 2009)"

Josta voitaisiin päätellä että näissä malleissa ei voi ottaa kyseistä ja muita asetuksia pois päältä.
(Toisaalta tuossa artikkelissa vain kerrotaan yleisesti ohjauslevyn kosketus ominaisuuksista ja macbookit joissa se on joten tiedä sitten onko esim nuissa kaikissa asetukset juurikin näin)
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka